Eggløsningstester og eggløsnings apper.

Linda4

Flørter med forumet
Hei. De av dere som har eggløsnings app. En app som antar når eggløsning vil være. Har den appen stemt for dere. For meg så viser appen noe helt annet mens eggløsningstesten noe helt annet. Jeg antar dere har også testet dere med eggløsningstester også, dere som har appen☺️
Jeg forholder meg til eggløsningstestene selvklart☺️ men jeg lurte bare litt jeg☺️

Har tre apper (Flo, fertilityfriend og premom). De er stort sett uenig om hvilken dag det er eggløsning. Jeg har alle tre fordi ingen av de er god nok totalt for meg. Flo er fin for å holde oversikt over mens og syklus, fertilityfriend er best når man temper (selv om man også kan legge temp inn i de andre to appene) og premom er best på eggløsningsttester. Temper og tester med EL tester... selv om det sikkert er litt unødvendig siden jeg kjenner godt når jeg har eggløsning.

Har tre apper (Flo, fertilityfriend og premom). De er stort sett uenig om hvilken dag det er eggløsning. Jeg har alle tre fordi ingen av de er god nok totalt for meg. Flo er fin for å holde oversikt over mens og syklus, fertilityfriend er best når man temper (selv om man også kan legge temp inn i de andre to appene) og premom er best på eggløsningsttester. Temper og tester med EL tester... selv om det sikkert er litt unødvendig siden jeg kjenner godt når jeg har eggløsning.
Jeg har erfart at appen er kanskje mest for å bare så når du har hatt mensen osv. Testene jeg tar viser ofte eggløsning litt før enn hva appen gjør

Jeg har erfart at appen er kanskje mest for å bare så når du har hatt mensen osv. Testene jeg tar viser ofte eggløsning litt før enn hva appen gjør
Ja, det kan jo ikke stoles på. Men kontrollfreaken meg logger jo alt mulig på de appene Og av erfaring så opplever jeg at det blir mer nøyaktig etter en stund. Men jeg blir så ofte gravid at de rekker det omtrent ikke :bag:

Selv bruker jeg Stardust, Garmin Connect og Fertilityfriend. Flo anbefales ikke da de har rykte på seg for å selge data:blackeye:

Selv bruker jeg Stardust, Garmin Connect og Fertilityfriend. Flo anbefales ikke da de har rykte på seg for å selge data:blackeye:
Hva slags data? Har brukt de i flere år. Kan ikke helt se hva folk skulle ha nytte av fra min flo :confused013

Hva slags data? Har brukt de i flere år. Kan ikke helt se hva folk skulle ha nytte av fra min flo :confused013
Statistikk blant annet. Ligger mye info om dette ute på Google. Er nok verre i USA enn her i Norge, men allikevel

Statistikk blant annet. Ligger mye info om dette ute på Google. Er nok verre i USA enn her i Norge, men allikevel
Googlet litt, men ble ikke så mye klokere. Uansett ikke noe jeg ble skremt av. Det som ligger i Flo appen min er jo omtrent som offentlig informasjon å regne :bag: :laughing001 Jeg kommer til å bruke den fremover uansett, da den er god på sine ting.

Er bare til å lese privacy policy til appene, her er Flo sin, scrollet kjapt ned og ser de deler en del ja https://flo.health/privacy-policy

Leste forresten stor studie nylig, og all data de brukte der var tatt fra brukerne av Ovia appen, tviler på at de fleste brukerne vet om det, men jeg syns jo det var god info :p

Jeg bruker My Calendar og FF, de deler data hvis de må, f.eks. til politiet, som er lite relevant her, men i USA der det kan være ulovlig å ta abort, kan jo infoen i sånne apper bli brukt imot dem. Så for min del siden det ikke gjør noe for meg, så fortsetter jeg å bruke dem.

Last edited:
Har brukt den i mange mange år.. vi en annen Privacy policy i EU/Norge, og det må de overholde!?! Eller tar jeg feil? Facebook feks kan ikke bryte den. Var jo masse om det pga AI som de lanserte. Mener jeg leste at de må holde EU/Norge sine regler. Da burde jo det gjelde alt eller tar jeg feil. Men, altså hva skal de dele om meg? Eggløsningen min, mensen min og sexen min :hilarious:

Last edited:
Har brukt den i mange mange år.. vi en annen Privacy policy i EU/Norge, og det må de overholde!?! Eller tar jeg feil? Facebook feks kan ikke bryte den. Var jo masse om det pga AI som de lanserte. Mener jeg leste at de må holde EU/Norge sine regler. Da burde jo det gjelde alt eller tar jeg feil. Men, altså hva skal de dele om meg? Eggløsningen min, mensen min og sexen min :hilarious:
Ja vi har jo andre regler her, så de kan ikke gjøre like mye som i USA, sånn som det med Meta og AI. I noen privacy policier står det forskjellige ting for forskjellige land. Men f.eks. å bruke noe av informasjonen vår til å gi oss reklamer kan de, og her er noen eksempler på forskning der de har brukt data fra forskjellige mensen apper:
1,5 millioner Flo brukere: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC7381001/
Natural Cycles brukere i Sverige, UK og USA: https://www.nature.com/articles/s41746-019-0152-7
Nye prøvere i USA 18-45 år som brukte Ovia mellom 2013-2018: https://www.fertstert.org/article/S0015-0282(19)30432-7/fulltext
Jeg syns egentlig det er greit å bruke det til forskning, er jo masse interessant her, spesielt den siste der, der de beregnet hvor sannsynlig det er å bli gravid for hver dag i uka rundt EL. Har sett akkurat de tallene mye rundt omkring, og når de har brukt info fra over 200 000 sykluser, tenker jeg det er ganske pålitelig :joyful:

Back
Topp