Eggløsningsslim

Nallill

Forelsket i forumet
Sensommerskattene 2023
Jeg har prøvd å finne svaret på nettet uten resultat. Hvor lenge etter at egget slipper slutter man å ha eggløsninsslim?

Tror nok det varierer fra person til person, jeg hadde vel kanskje opptil en dag eller to etter EL (jeg tempet)

Når eggløsning er ferdig og du ikke lenger er i fruktbar periode trodde jeg. Har tidligere lest at siste dag med slim er eggløsningsdag, men det trenger kanskje ikke alltid være tilfelle. Jeg har bestandig hatt kun to dager med slim hver syklus. Dette er første pp jeg bruker eggløsningstester, forventet el er i morgen, og jeg fikk positiv test i kveld. Men ingen slim enda. Kun vanndig utflod, vært i 3 dager. Ser for meg at slimet starter å komme hos meg når egget slippes og varer de timene egget lever... Siden jeg har så kort periode med slim? Hmm

Når eggløsning er ferdig og du ikke lenger er i fruktbar periode trodde jeg. Har tidligere lest at siste dag med slim er eggløsningsdag, men det trenger kanskje ikke alltid være tilfelle. Jeg har bestandig hatt kun to dager med slim hver syklus. Dette er første pp jeg bruker eggløsningstester, forventet el er i morgen, og jeg fikk positiv test i kveld. Men ingen slim enda. Kun vanndig utflod, vært i 3 dager. Ser for meg at slimet starter å komme hos meg når egget slippes og varer de timene egget lever... Siden jeg har så kort periode med slim? Hmm
Jeg kan ha slim i opp til fem seks dager, men siden jeg ikke tester etter EL så vet jeg ikke når el er i den perioden

Jeg kan ha slim i opp til fem seks dager, men siden jeg ikke tester etter EL så vet jeg ikke når el er i den perioden
Det var mange dager ja, skjønner godt du lurer da. Men uansett er slimet et fruktbarhetstegn, og om du prøver å bli gravid hadde jeg forsøkt å hatt samleie annenhver dag under dagene med slim. Har man regelmessig sex, er det ikke så viktig å vite når el er :)

Husker ikke kilden, men jeg pleier å være ganske kildekritisk til ting jeg velger å tro på, så mulig det var NHI. Jeg leste iallfall at siste dag med gjennomsiktig strekkbart slim, er dagen for eggløsning. :)

Last edited:
Back
Topp