eggløsning etter spontanabort

Jentemamma<3

Flørter med forumet
Hei
Jeg hadde akkurat spontanabort i uke ni
Jeg hadde blødninger i en uke.
Nå har det gått tre dager ca siden blødningene ga seg, å i dag har jeg hatt vondt i magen (som ved eggløsninger tidligere.)
Jeg tok en eggløsningstest (clear blue digital som har vært brukt av meg tidligere før jeg ble gravid med engangspinner). Denne nye pinnen ble negativ.
Nå har jeg en den tykt slim.
Kan jeg ha eggløsning allerede?
Tviler litt siden testen ble negativ og det er så tidlig...
Noen som har innspill?

I dag er det enda mer blankt slim og el smertene er jeg heelt sikker på:)
Kanskje testen i går var for tidlig og ville blitt positiv i dag eller i morgen?
Slim osv kommer vel før selve eggløsningen?
Er det i det hele tatt mulig at el kom tilbake så raskt!?
prøver å ikke bli alt for glad, men dette lover jo godt:angelic::):)

Jeg testet positiv 3 uker og 3 dager etter at jeg mistet så ja det er mulig :)

Det er mulig, ja, men kan også være ettervirkningen etter du mistet.

For meg tok det 3,5 - 12 uker før jeg fikk mensen etter jeg mistet, og eggløsning er jo 2 uker før så det stemmer med den gangen jeg fikk mensen igjen etter 3,5 uker :rolleyes:

Uansett, sender deg en stor klem og ønsker deg masse lykke til videre

Det er fullt mulig å ha eggløsning rett etterpå. Men hormonene etter en graviditet kan også gi symptomer på el/graviditet uten at det er det.

Det er mulig, ja, men kan også være ettervirkningen etter du mistet.

For meg tok det 3,5 - 12 uker før jeg fikk mensen etter jeg mistet, og eggløsning er jo 2 uker før så det stemmer med den gangen jeg fikk mensen igjen etter 3,5 uker :rolleyes:

Uansett, sender deg en stor klem og ønsker deg masse lykke til videre
Har ikke hørt om noen ettervirkninger jeg:wideyed:
Hadde du det?? :)

Tusen takk :cat:

Det er fullt mulig å ha eggløsning rett etterpå. Men hormonene etter en graviditet kan også gi symptomer på el/graviditet uten at det er det.
Det var helt nytt for meg:sorry:
Så dere var to som skrev om ettervirkninger her nå...
Har lest meg grønn om spontanabort på Google, men har ikke kommet over noe om ettervirkninger:(
Kan det gi helt like tegn som ekte el??

Har ikke hørt om noen ettervirkninger jeg:wideyed:
Hadde du det?? :)

Tusen takk :cat:
Jeg fikk minst 2 av gangene (muligens fler, har mistet 5 ganger) tykk utflod/småblødninger 4-5 dager etter jeg trodde det hadde sluttet å blø sammen med smerter.
Er vist vanlig, en SA/MA lager et lite sår i livmoren og det er visst såret som har grodd og skorpne som løsner.
Selvfølgelig kan det være eggløsning, men så lenge den tasten er negativ er jeg ikke så sikker på det

Jeg fikk minst 2 av gangene (muligens fler, har mistet 5 ganger) tykk utflod/småblødninger 4-5 dager etter jeg trodde det hadde sluttet å blø sammen med smerter.
Er vist vanlig, en SA/MA lager et lite sår i livmoren og det er visst såret som har grodd og skorpne som løsner.
Selvfølgelig kan det være eggløsning, men så lenge den tasten er negativ er jeg ikke så sikker på det
Skjønner :)
Jeg vil jo selvfølgelig at det skal være el, så er lett å tenke på seg symptomer osv også kan jeg tenke meg.
Hos meg nå ble det slik:
Dag 1:El smerter, slim utover dagen, negativ test
Dag 2:Mye mer slim, fortsatt smerter og veldig oppblåst
Dag 3:Litt mindre slim, men fortsatt litt. Smertene og oppblåstheten er bedre
Dag 4 (i dag) :Lite symptomer, men sjekker tappen på morgenen å den er så høy at jeg så vidt når den. Føles våt og glatt.

Ble kun tatt eggløsningstest på dag en. Ikke de andre dagene.

Føles akkurat som mine eggløsninger før graviditeten:shy:

Håper virkelig ikke dette er ettervirkninger fra sa, for det hadde vært utrolig kjedelig:(:p:)

Jeg hadde EL to uker etter MA (sikker pga temping), men jeg hadde også mye slimete/strekkbar utflod og «EL-smerter» til og fra helt til mensen kom, så det alene var ingen god indikasjon. Vet ikke om du har tatt g-test og sett at den har blitt negativ? Jeg hadde positiv test helt fram til mensen kom etter drøyt fire uker, og EL-testene var positive og negative om hverandre, så de var ikke til å stole på.
Det var også generelt mye mer murring/press nederst i magen i perioden mellom EL og mens de to-tre første syklusene etter aborten, veldig likt slik jeg har hatt det ved graviditet, så det var mildt sagt frustrerende ... Det er nok helt normalt, har sett mange her inne som beskriver lignende.
Håper det klaffer igjen for dere snart!

Skjønner :)
Jeg vil jo selvfølgelig at det skal være el, så er lett å tenke på seg symptomer osv også kan jeg tenke meg.
Hos meg nå ble det slik:
Dag 4 (i dag) :Lite symptomer, men sjekker tappen på morgenen å den er så høy at jeg så vidt når den. Føles våt og glatt.

Ble kun tatt eggløsningstest på dag en. Ikke de andre dagene.

Føles akkurat som mine eggløsninger før graviditeten:shy:

Håper virkelig ikke dette er ettervirkninger fra sa, for det hadde vært utrolig kjedelig:(:p:)
Jeg ville heller har tenkt at når det er så kort tid siden SA'en er livmoren fremdeles litt i ulage og tror et egg ville ha vanskeligere for å feste seg dersom det ble befruktet.
Tror dersom EL først kommer om en uke eller to vil det være større sjanse for å bli gravid igjen med en gang..

Jeg hadde EL to uker etter MA (sikker pga temping), men jeg hadde også mye slimete/strekkbar utflod og «EL-smerter» til og fra helt til mensen kom, så det alene var ingen god indikasjon. Vet ikke om du har tatt g-test og sett at den har blitt negativ? Jeg hadde positiv test helt fram til mensen kom etter drøyt fire uker, og EL-testene var positive og negative om hverandre, så de var ikke til å stole på.
Det var også generelt mye mer murring/press nederst i magen i perioden mellom EL og mens de to-tre første syklusene etter aborten, veldig likt slik jeg har hatt det ved graviditet, så det var mildt sagt frustrerende ... Det er nok helt normalt, har sett mange her inne som beskriver lignende.
Håper det klaffer igjen for dere snart!
Ja det høres ut som vi ikke bør ta gleden alt for mye på forskudd her da.
Syntes bare det virket så positivt siden de dagene mellom blødningene fra sa og denne "eggløsningen" var helt normale og kjente ikke noe spesielt verken av utflod eller smerter. Kroppen føltes liksom normal igjen og så kom plutselig disse "symptomene" på el.
Var kanskje litt vel optimistisk:sorry:
Har ikke tatt graviditetstest, men det var et godt tips!
Skal ta en å se om den blir negativ:happy:
Håper den blir det så hcg er borte:happy:
Da er det vel lettere å få syklusen tilbake og eventuelt bli gravid?

Jeg ville heller har tenkt at når det er så kort tid siden SA'en er livmoren fremdeles litt i ulage og tror et egg ville ha vanskeligere for å feste seg dersom det ble befruktet.
Tror dersom EL først kommer om en uke eller to vil det være større sjanse for å bli gravid igjen med en gang..
Du har nok rett.
Får bare regne med at det ikke er el denne gangen...

Du har nok rett.
Får bare regne med at det ikke er el denne gangen...
Uansett, masse lykke til videre og håper du snart blir gravid igjen

Kan jeg spørre om noe, ryddet kroppen opp selv, eller måtte du på sykehuset for å få medisinsk hjelp (piller eller utskrapning)?
Tror man fortere kommer i lage igjen dersom kroppen rydder opp selv

Uansett, masse lykke til videre og håper du snart blir gravid igjen

Kan jeg spørre om noe, ryddet kroppen opp selv, eller måtte du på sykehuset for å få medisinsk hjelp (piller eller utskrapning)?
Tror man fortere kommer i lage igjen dersom kroppen rydder opp selv
Tusen takk :)
Her ryddet kroppen opp selv.
Jeg var hos gynekolog på sykehuset, men de sa det beste var å la kroppen ordne ut selv i mitt tilfelle. Hadde regnet med at de ville gjøre noe, siden jeg egentlig synes jeg var kommet et stykke i svangerskapet...
men jeg følte at kroppen min klarte å gjennomføre spontanaborten selv og at legens avgjørelse var riktig:happy:

Oppdatering:

Nå på slutten av dag fire har jeg ikke lenger blankt slim, men det er fuktig der nede. Tappen klarte jeg nesten ikke nå i morrest, men nå på kvelden var det litt lettere. Jeg synes den føles åpen. Om dette er el så regner jeg med at dette er siste dagen ca.
Ingen forhåpninger lenger, da flere her skriver at det kan være ettervirkninger etter spontanabort osv. Som sikkert er sant:)
Men vil uansett skrive hvordan ting går videre her, så kanskje andre kan få litt svar på sine spørsmål senere:)
Jeg fant utrolig lite på nett om det jeg lurte på etter min sa.

Husker ikke hvem som spurte, men tok en tidlig graviditetstest (slik som måler ganske lav hcg) å den var negativ:)
Det er vel bra å vil si at kroppen kanskje faktisk begynner å bli "normal" igjen? :)
Noen som vet? :)

Back
Topp