Eggkvalitet

Kan det hjelpe i naturlig (letrozol-styrt) syklus også? For går det ikke for oss nå med frys i oktober så blir det ikke flere forsøk på en god stund. Vi har rett og slett ikke økonomi til det. Men har tro på at jeg må bedre eggkvaliteten så vurderer jo ta de to..
Det skal hjelpe uansett.
 
Er nok for lite i forhold til testene som er gjort, men skal ikke påstå at ikke det har noe effekt. I Norge har vi strenge regler for hvor høy dose man får ha pr tablett, men forskning viser at det er så godt som umulig å ta for mye. Blir derimot fryktelig dyrt hvis man skal kjøpe nok til å få store doser i Norge.

Ja forstår det nå jeg også at det blir dyrt å kjøpe det i Norge [emoji85] de innholdet jo som regel 30 mg så da må man jo ta 3 tabletter daglig da? 100 mg er det, det som er anbefalt for der vi bruker det mot?[emoji848]
 
Ja forstår det nå jeg også at det blir dyrt å kjøpe det i Norge [emoji85] de innholdet jo som regel 30 mg så da må man jo ta 3 tabletter daglig da? 100 mg er det, det som er anbefalt for der vi bruker det mot?[emoji848]
Anbefalt dose varierer noe veldig, men jeg ville i det minste satset på 100 mg. I den ene testen jeg leste om, brukte de hele 600 mg, men jeg vet sånn sett for lite til å anbefale noe. Jeg brukte som sagt selv 300 mg.
 
Anbefalt dose varierer noe veldig, men jeg ville i det minste satset på 100 mg. I den ene testen jeg leste om, brukte de hele 600 mg, men jeg vet sånn sett for lite til å anbefale noe. Jeg brukte som sagt selv 300 mg.

Bestilles detter på iherb? Syns jeg leste det et sted i denne tråden[emoji848]

Prøvde å søke, men det var jo et hav der inne! Har du bilde av det du bruker?[emoji1317]
 
Etter to mislykkede forsøk ser det ut til at årsaken til at vi ikke klarer å bli gravide er dårlig eggkvalitet. Jeg får ut mange egg og nesten alle blir befruktet, men så er det bare et fåtall som utvikler seg normalt. På begge forsøkene har vi endt opp med ett embryo som har blitt satt inn, og ingen på frys. Jeg snakket med legen i dag og hun sa at det ikke var noe å gjøre med dårlig eggkvalitet og at hvis det ikke lykkes neste gang, så ville hun vurdert eggdonasjon.

Jeg er ganske knust over denne tilbakemeldingen, da jeg virkelig ikke har lyst til å prøve eggdonasjon. I hvert fall ikke etter bare ett forsøk til (!).

Stemmer det at det ikke er noe man kan gjøre med dårlig eggkvalitet? Er det andre som har hatt en tilsvarende historie og lyktes til slutt?

Trenger noen oppløftende ord nå...
Vi har vært borti lignende.
Første gang vi hadde egguttak fikk vi ut to egg.
Ett ble befruktet, men ble ingen graviditet.

Neste egguttak fikk vi ut 6-7 egg, 4 ble befruktet men de var for dårlig kvalitet slik at ingen kom på frys og to ble satt inn.
Ble gravid med tvillinger, men vi mistet desverre ene tvillingen i uke 8.
Er 35+4 i dag med en liten jente, så det er håp!

Masse lykke til :Heartred
 
Bestilles detter på iherb? Syns jeg leste det et sted i denne tråden[emoji848]

Prøvde å søke, men det var jo et hav der inne! Har du bilde av det du bruker?[emoji1317]
Jeg bestiller det fra iHerb, ja. Mye billigere enn å skulle kjøpe her hjemme. Er ikke så sikker på om det er så stor forskjell på merkene, men jeg har brukt merket "Now foods" på både Melatonin og Q10.
 
Begynt med 100 mg Q10 foreløpig, men øker til 600 mg når jeg får pakken fra iherb! Da starter jeg også opp med 1 tablett melatonin hver kveld! Skal også kjøpe e-vitamin 350 mg etter lønning på tirsdag. Da blir det 1 tablett med det daglig!

I tillegg tar jeg 1500 mg metformin, 1000 mg (?) omega-3, multivitamin, folat. Mannen skal ta sink, selen, multivitamin, folat, omega-3 og 50 mg Q10 når jeg får det i posten :)

Da har vi i hvertfall gjort det vi kan ;)
 
Begynt med 100 mg Q10 foreløpig, men øker til 600 mg når jeg får pakken fra iherb! Da starter jeg også opp med 1 tablett melatonin hver kveld! Skal også kjøpe e-vitamin 350 mg etter lønning på tirsdag. Da blir det 1 tablett med det daglig!

I tillegg tar jeg 1500 mg metformin, 1000 mg (?) omega-3, multivitamin, folat. Mannen skal ta sink, selen, multivitamin, folat, omega-3 og 50 mg Q10 når jeg får det i posten :)

Da har vi i hvertfall gjort det vi kan ;)

Jeg tar pr i dag 120 mg Q10. Men jeg forstår at jeg kanskje må øke.. er det 600 mg som er anbefalt til oss som sliter med å bli gravid?
Hvor mye melatonin skal du ta? 1 tablett a 100 mg?
 
Begynt med 100 mg Q10 foreløpig, men øker til 600 mg når jeg får pakken fra iherb! Da starter jeg også opp med 1 tablett melatonin hver kveld! Skal også kjøpe e-vitamin 350 mg etter lønning på tirsdag. Da blir det 1 tablett med det daglig!

I tillegg tar jeg 1500 mg metformin, 1000 mg (?) omega-3, multivitamin, folat. Mannen skal ta sink, selen, multivitamin, folat, omega-3 og 50 mg Q10 når jeg får det i posten :)

Da har vi i hvertfall gjort det vi kan ;)

Du vet at du må betale toll om du overstiger 350kr (inkl frakten) når du bestiller på iHerb? Jeg fant q10 der, og de har mange sterke styrker der, problemet er at det blir så dyrt når det overstiger 350kr-grensen!

Jeg bestile nylig E-vitamin på iHerb også, 1000IU som tilsvarer ca 800mg. De utenlandske klinikkene anbefaler denne dosen:)
 
Du vet at du må betale toll om du overstiger 350kr (inkl frakten) når du bestiller på iHerb? Jeg fant q10 der, og de har mange sterke styrker der, problemet er at det blir så dyrt når det overstiger 350kr-grensen!

Jeg bestile nylig E-vitamin på iHerb også, 1000IU som tilsvarer ca 800mg. De utenlandske klinikkene anbefaler denne dosen:)

Bestilte bare for 250 :) Frakten er lav på sånne ting, så gikk fint med både melatonin og q10
 
Back
Topp