Eggkvalitet

Etter at kun 2 av 17 egg har overlevd til dag 3/5, og nå kun 3 av 22 egg fra igår er befruktet tenker jeg jo litt det samme.. Men min FSH er fin.

Så utrolig leit å høre [emoji17] Håper du får en god forklaring fra Porsgrunn på hva som har skjedd. Høres jo nesten ut som at de ikke var modne nok? Sender deg en god klem [emoji8]

Tusen hjertelig takk for at du deler din historie [emoji177][emoji2] Jeg synes du beskriver enden på historien din så vakkert og du ga meg et nytt perspektiv på ED. Det er riktig som du skriver at et egg som deler seg bare er starten og deretter bidrar jo du med alle byggestenene. Jeg tviler heller ikke på at jeg ville klart å bonde med babyen også hvis vi måtte hatt ED og det er jo uansett veldig hyggelig at babyen får mannen sine gener og kan ligne på ham [emoji2]

Jeg har allerede fått kopi av journalen min og har time hos Hausken i Oslo for en ny vurdering om ikke lenge. Har inntrykk av at de også kan være villige til å teste ut melatonin, DHEA osv. Jeg har notert meg alle tipsene dine og de andre jeg har fått i denne tråden og skal ta dem med meg til timen.

Jeg er foreløpig villig til å gjennomgå en del forsøk til. Jeg har gitt det et år og så får vi se hva vi gjør da.

Igjen tusen hjertelig takk for at du delte din historie. Den gir også håp [emoji2]

Skjønner deg godt man veldig gjerne vil prøve. Vi fikk beskjeden litt senere i forløpet og da har man gjerne venta en stund. Er man mentalt innstilt på en lang ferd er det et annet utgangspunkt.

Om du får dhea, kos deg masse med treningen:-) du får bedre treningseffekt og kommer deg raskere etter trening. + bedre humør og huden blir finere(yngre) det er ikke uten grunn det kalles ungdomskilden:-)

lykke til og jeg er der om det skulle være noe. Jeg kan med hånden på hjertet si jeg aldri har vært så knust i mitt liv. Og aldri så glad som da min sønn kom til verden. Nyter dagene med det som egentlig var nesten umulig:-)

Så utrolig leit å høre [emoji17] Håper du får en god forklaring fra Porsgrunn på hva som har skjedd. Høres jo nesten ut som at de ikke var modne nok? Sender deg en god klem [emoji8]

15 av 22 var modne nok.. Men det betyr jo ikke at bare 3 av 15 modne egg skal befruktes :(

Så kjedelig [emoji36] Håper det går bra med de tre i hvert fall. Brukte de ICSI eller IVF?

Det glemte jeg spørre om, men tror det er ICSI.

Tusen takk for at du deler, Froggc[emoji2] Jeg har i hvert fall en del å gå på når det gjelder trening [emoji85] Siden jeg er normalvektig, happy med kroppen min og lite fan av å bli svett, så er dette noe jeg har unngått i maaange år... Jeg er støttemedlem på Elixia, så jeg har muligheten, men jeg får meg bare ikke til å dra dit.

I det siste har jeg kjent på et snev av motivasjon for å komme i gang og jeg tror det får bli høstens prosjekt. [emoji1320]

Blir spennende å se om rådene fra Frøyaklinikken virker for deg. Du skal vel også ha en prat med Porsgrunn snart? Hadde vært interessant å høre hva de sier til deg vedr. dette. [emoji2]

Ja vet du, du og jeg er ganske like der [emoji28] jeg er normalvektig jeg også og er støttemedlem av det lokale treningssenteret... men jeg MÅ bare prøve å bevege meg litt mer... egentlig skulle man jo tro eggkvalitet var motivasjon nok men jeg kjenner den dørstokkmila er laaang!

Jo vi skal ha samtale på tirsdag så jeg er veldig spent! Jeg kan oppdatere deg om hva E mener når vi har hatt samtalen [emoji4] kanskje han har noen gode råd! Hvordan medisiner har du brukt under dine forsøk?

Har ikke lest de andre svarene, men fikk egentlig samme beskjed, at det var derfor det ikke hadde gått på tre forsøk.. Måtte ha ICSI selv om sæden var topp og fikk ut fine egg, men ingen utviklet seg særlig bra og ingen på frys.
Så testet jeg meg for infeksjoner hos Serum (http://forum.babyverden.no/threads/er-det-noen-som-har-sendt-prøve-til-aten.1839339/) også tok mannen og jeg en lang antibioktikakur etter å fått påvist tre forskjellige infeksjoner. Rett før forsøk nr 4 som jeg virkelig ikke hadde troen på pga mine dårlige egg og på 3/4 pp etter kuren så satt spiren helt på egenhånd og jeg er 16 uker nå :)
Ikke sikkert det funker for alle, men leser du den tråden så har det hjulpet for mange hvis man får påvist noe :)

Ah! Takk for tips om iHerb. Det er notert[emoji1303] Hvis ikke legen gir meg sin velsignelse så er det godt å vite at det finnes reseptfritt. Hvilke doser har du tatt og hvor lenge har du gått på det?
Spennende at du tok dette da du ble gravid nå[emoji2]
Gikk på 3 mg Melatonin, da det var dosen som ble brukt under forsøket jeg leste om først :)
Begynte på det rett etter mens.
Q10 har jeg tatt 300 mg ubiquinol. Der begynte jeg litt sent, så var vel også rett rundt mens.

Ja vet du, du og jeg er ganske like der [emoji28] jeg er normalvektig jeg også og er støttemedlem av det lokale treningssenteret... men jeg MÅ bare prøve å bevege meg litt mer... egentlig skulle man jo tro eggkvalitet var motivasjon nok men jeg kjenner den dørstokkmila er laaang!

Jo vi skal ha samtale på tirsdag så jeg er veldig spent! Jeg kan oppdatere deg om hva E mener når vi har hatt samtalen [emoji4] kanskje han har noen gode råd! Hvordan medisiner har du brukt under dine forsøk?

Ja, den dørstokkmila er lei altså [emoji36][emoji37]

Spennende med samtalen! Hører gjerne hvordan det går [emoji2] Brukte Bemfola og Orgalutran (kort protokoll) første forsøk og Synarela og Menopur andre forsøk. Hadde noe bedre uttelling med Bemfola.

Har ikke lest de andre svarene, men fikk egentlig samme beskjed, at det var derfor det ikke hadde gått på tre forsøk.. Måtte ha ICSI selv om sæden var topp og fikk ut fine egg, men ingen utviklet seg særlig bra og ingen på frys.
Så testet jeg meg for infeksjoner hos Serum (http://forum.babyverden.no/threads/er-det-noen-som-har-sendt-prøve-til-aten.1839339/) også tok mannen og jeg en lang antibioktikakur etter å fått påvist tre forskjellige infeksjoner. Rett før forsøk nr 4 som jeg virkelig ikke hadde troen på pga mine dårlige egg og på 3/4 pp etter kuren så satt spiren helt på egenhånd og jeg er 16 uker nå :)
Ikke sikkert det funker for alle, men leser du den tråden så har det hjulpet for mange hvis man får påvist noe :)

Det her er jo NETTOPP det samme som er vårt problem[emoji2] De brukte ICSI nå sist også selv om mannen min har topp sperm. Tok bakterieprøven hos Serum i mai/juni med resultat hidden chlamydia, ureaplasma og bacterial load og gjennomførte kur i juni/juli. Det hadde virkelig vært gøy å følge i dine fotspor med en hjemmelaget i løpet av høsten[emoji2]

Gikk på 3 mg Melatonin, da det var dosen som ble brukt under forsøket jeg leste om først :)
Q10 har jeg tatt 300 mg ubiquinol. Der begynte jeg litt sent, så var vel også rett rundt mens.

Takk[emoji2] Begynte du når du hadde sluttet å blø eller etter at mensen kom i gang? Og brukte du det på samme syklus som forsøket eller syklusen før?

Det her er jo NETTOPP det samme som er vårt problem[emoji2] De brukte ICSI nå sist også selv om mannen min har topp sperm. Tok bakterieprøven hos Serum i mai/juni med resultat hidden chlamydia, ureaplasma og bacterial load og gjennomførte kur i juni/juli. Det hadde virkelig vært gøy å følge i dine fotspor med en hjemmelaget i løpet av høsten[emoji2]
Stemmer det, har jo lest dagboka di kom jeg på og skrevet til deg før :P
Det var nøyaktig samme resultat som vi fikk! Håper kuren funker for dere også, enten med bedre resultat på neste forsøk eller hjemmelaget:D trenger nok noen mnd for å renske opp systemet tror jeg:) Har du EL hver mnd?:)

Last edited:
Stemmer det, har jo lest dagboka di kom jeg på og skrevet til deg før :P
Det var nøyaktig samme resultat som vi fikk! Håper kuren funker for dere også, enten med bedre resultat på neste forsøk eller hjemmelaget:D trenger nok noen mnd for å renske opp systemet tror jeg:) Har du EL hver mnd?:)

[emoji2] Vi hadde selvfølgelig håpet at kuren skulle ha en innvirkning på dette forsøket, men det er kanskje som du sier nødvendig med noen mnd for å renske opp. Mannen hadde faktisk fått bedre sperm da - 40 % flere sædceller enn før - selv om spermen hans var god i utgangspunktet. Det må jo ha en sammenheng.

Har EL hver måned ja [emoji2]

[emoji2] Vi hadde selvfølgelig håpet at kuren skulle ha en innvirkning på dette forsøket, men det er kanskje som du sier nødvendig med noen mnd for å renske opp. Mannen hadde faktisk fått bedre sperm da - 40 % flere sædceller enn før - selv om spermen hans var god i utgangspunktet. Det må jo ha en sammenheng.

Har EL hver måned ja [emoji2]
Jeg har ihvertfall troen på kuren, håper at dere er like heldige:) Jeg kan ikke skjønne annet en at det var det som skulle til for oss, etter så mange år. Men noen må fortsatt ha forsøk og det kan sikkert ta litt tid. Det er tungt når det står på og jeg hadde aldri trodd jeg skulle være så heldig når jeg var langt nede og alt virket håpløst. En dag er det din tur, masse lykke til :)

Takk[emoji2] Begynte du når du hadde sluttet å blø eller etter at mensen kom i gang? Og brukte du det på samme syklus som forsøket eller syklusen før?
Brukte under selve forsøket. Med melatoninen var det meningen, da forsøket jeg leste om brukte Melatonin fra 2. dag i syklus (samtidig med stimulering). Q10 leste jeg bare om for sent, for der mener jeg de anbefaler å begynne minst to mnd før oppstart, men jeg begynte bare så fort jeg kunne etter å ha lest om det :)

Kan det hjelpe i naturlig (letrozol-styrt) syklus også? For går det ikke for oss nå med frys i oktober så blir det ikke flere forsøk på en god stund. Vi har rett og slett ikke økonomi til det. Men har tro på at jeg må bedre eggkvaliteten så vurderer jo ta de to..

Brukte under selve forsøket. Med melatoninen var det meningen, da forsøket jeg leste om brukte Melatonin fra 2. dag i syklus (samtidig med stimulering). Q10 leste jeg bare om for sent, for der mener jeg de anbefaler å begynne minst to mnd før oppstart, men jeg begynte bare så fort jeg kunne etter å ha lest om det :)

Bare lurer på en ting, jeg har startet opp med Q10 og tar to kapsler om dagen. En kapsel er 30 mg ubiqinon. Er det for lite kanskje?[emoji848]

Aha. Da er det bare å komme seg på apoteket for å få tak i vidunderpillene [emoji2] Tusen takk skal du ha!

Bare lurer på en ting, jeg har startet opp med Q10 og tar to kapsler om dagen. En kapsel er 30 mg ubiqinon. Er det for lite kanskje?[emoji848]
Er nok for lite i forhold til testene som er gjort, men skal ikke påstå at ikke det har noe effekt. I Norge har vi strenge regler for hvor høy dose man får ha pr tablett, men forskning viser at det er så godt som umulig å ta for mye. Blir derimot fryktelig dyrt hvis man skal kjøpe nok til å få store doser i Norge.

Back
Topp