Eggdonasjon!!

Har selv fått egg av donor i DK. Betalte 50.000 danske kroner- hvor dette dekker medisin, uttak og donor får 10.000 (det skulle bare mangle).

Du får deilig morfin og kjenner kun ett lite trykk.

dette varierer veldig. Det jeg fikk tilbud om på st Olavs var beroligende og Paracet... jeg hadde såpass vondt at hele kroppen hoppet for hvert egg.. jeg fikk da sterkere i årene, men det var ikke standard

Var det så lite du merket til det?
Har hørt noe helt annet av de jeg kjenner som har vært gjennom det, og leser stadig litt andre opplevelser på forum også :bag:
Men såklart kan jeg jo være av dem som ikke ville syntes det var så vondt.

Det stemmer for noen. Men langt i fra alle. Dumt å si at man kjenner bare et lite trykk når andre har store smerter underveis samt i tiden og dagene etterpå.
Det varierer fra person til person og gjerne utifra hvor mange egg man får ut, det også varierer fra person til person og fra gang til gang.

Morfin har ikkje hatt effektivt når eg var sjuk i ryggen og måtte operere. Eg har høg terskel og trenger høg dose, i forhold til andre. Eg sovne seint og våkne fort av narkose. Folk er ulik.

Som flere andre sier, er det veldig individuelt hvor mye du kjenner - også fra uttak til uttak (Har 7 uttak bak meg, og alle har vært forskjellig)

Var det så lite du merket til det?
Har hørt noe helt annet av de jeg kjenner som har vært gjennom det, og leser stadig litt andre opplevelser på forum også :bag:
Men såklart kan jeg jo være av dem som ikke ville syntes det var så vondt.

Ja. Dette var min erfaring da. 3 ganger (Men kun 3 egg..) var jeg igjennom det. Men vi er jo forskjellige.

Last edited:
Men jeg
Det stemmer for noen. Men langt i fra alle. Dumt å si at man kjenner bare et lite trykk når andre har store smerter underveis samt i tiden og dagene etterpå.
Det varierer fra person til person og gjerne utifra hvor mange egg man får ut, det også varierer fra person til person og fra gang til gang.

Men - selvfølgelig. Dette var meg. Beklager om folk tok/tar seg nær av det.

Skulle formulert meg annerledes. Jeg kjente dette - alle 3 gangene. Men Ja, vi er alle forskjellige. Men samtidig rart at de praktiserer ulikt med tanke på smertelindring? Med tanke på at de skal jo... oppi og inni der og gjennom med ei nål?

Men jeg

Men - selvfølgelig. Dette var meg. Beklager om folk tok/tar seg nær av det.

Skulle formulert meg annerledes. Jeg kjente dette - alle 3 gangene. Men Ja, vi er alle forskjellige. Men samtidig rart at de praktiserer ulikt med tanke på smertelindring? Med tanke på at de skal jo... oppi og inni der og gjennom med ei nål?
Ingen som har tatt seg nær av det. Ville bare påpeke at utifra hvordan du formulerte innlegget ditt kunne det tyde på at det kun er et stikk og morfin. Så enkelt og smertefritt for alle.
Men skjønner at det er din erfaring :)

Jeg hadde faktisk mye heller båret frem et barn med en annen kvinnes egg, enn å donere bort et eget egg som en annen kvinne skulle båret frem..

Jeg kunne godt ha donert bort egg. :)

Har du planer om å gjøre det? ❤

Får se hva kravene blir, mest sannsynlig blir jeg for gammel før jeg rekker å gjøre det. Fyller 35 tidlig på året neste år.

Back
Topp