Eggdonasjon!!

Jeg regner med det blir slik at mottaker av egg må ta alle kostnader.
Synes det er flott at det blir lovlig nå. Selv ville jeg ikke donert. Eneste tilfelle jeg kunne vurdert det var om noen av mine søsken hadde behov. For meg ville ddt ha vært vanskelig om jeg hadde et biologisk barn uten å ha kontakt

nei det kan jo ikke være den som
Donerer som betaler - for det er KOSTBARE medisiner det er snakk om ;)
Men man vet aldri hva de foreslår heller ... ;) litt oppgitt ifht slikt.. her ønsker jeg f.eks å gi blod og det er jo mangel på blodgivere.. men vi bor langt unna sykehuset og får ikke dekt reise.. ;) jeg forventer ikke penger for å gi blod heller alrså - men jeg kab ikke ende opp mednå betale likar 6-700 kr hver gsng jeg gir blod heller... ;)

Da blir det dyrt ja. Jeg gir blod, men det oppleves uproblematisk. Jeg bor 20 min (uten kø) fra jobb og sykehuset et mellom der. Jeg får fri fra jobb uten trekk i lønn for den timen jeg jeg vekke. Da kjører jeg 5 min bort, tappes et kvarters tid, ligger de pålagte 20 minuttene eller hva det er og kjører tilbake på jobb, får med meg en valgfri premie for tiden tar jeg mummiglass, og er tilbake op jobb vanligvis med et brett jernpiller.

Da blir det dyrt ja. Jeg gir blod, men det oppleves uproblematisk. Jeg bor 20 min (uten kø) fra jobb og sykehuset et mellom der. Jeg får fri fra jobb uten trekk i lønn for den timen jeg jeg vekke. Da kjører jeg 5 min bort, tappes et kvarters tid, ligger de pålagte 20 minuttene eller hva det er og kjører tilbake på jobb, får med meg en valgfri premie for tiden tar jeg mummiglass, og er tilbake op jobb vanligvis med et brett jernpiller.

ja da fungerer det jo utmerket ;) jeg hsr ikke trent i fra trekk i lønn for oppgaven her da.. så blir jo flere tusen for å gi blod .. haha!! Skulle ha hatt blodbuss flere steder!!

Jeg synes det er rart om noen skulle ville donere bort eggene sine og gå gjennom hele den prosessen uten å få betalt for det. Selvfølgelig fint om noen tilbyr seg og stiller opp uten å nøle, men synes det virker litt rart.

Jeg ville nok ikke gitt bort "mine barn" til noen. Altså jeg vet at om de ikke blir brukt så forsvinner jo eggene og blir til ingenting, men å muligens ha andre foreldre oppdra barn som er ditt biologisk. Det tror jeg ikke jeg hadde klart, men synes det er supert at noen klarer å se forbi dette for å oppfylle drømmen til barneløse foreldre! ❤ Fantastiske kvinner og menn (som donerer sæd)

Personlig ville jeg ikke donert bort egg, men syns det er fint at det er muligheter for det. Hadde kun gitt egg til lillesøsteren min dersom hun hadde behov for det.

No way! Av etiske årsaker, samt det andre over sier ift at andre skal oppdra mitt biologiske barn. Tenk om barnet ikke får det bra?

I tillegg er det ikke så enkelt med å donere egg som sæd. Egguttak kan være svært smertefult, medisinene er fulle av bivirkninger, det tar lang tid, og det er dyrt. I tillegg kan man ha smerter i flere uker etter egguttak, det er risiko knytt til overstimulering, så nei.

Hadde jeg hatt gode gener så skulle jeg gjerne donert bort egg, null problem for meg :)
Tenk å kunne hjelpe noen med å drømmen med å få barn, jeg selv er bortskjemt med å bli lett gravid og kan ikke forestille meg smerten med å ikke bli gravid.

Hadde jeg hatt gode gener så skulle jeg gjerne donert bort egg, null problem for meg :)
Tenk å kunne hjelpe noen med å drømmen med å få barn, jeg selv er bortskjemt med å bli lett gravid og kan ikke forestille meg smerten med å ikke bli gravid.
Det er nettop det, tenk så fint å hjelpe om man kan:)
For meg som har slitt for å bli gravid så vet jeg hvor vondt det er å ikke få det til, så heg hadde vært evig takknemlig flr det

No way! Av etiske årsaker, samt det andre over sier ift at andre skal oppdra mitt biologiske barn. Tenk om barnet ikke får det bra?

I tillegg er det ikke så enkelt med å donere egg som sæd. Egguttak kan være svært smertefult, medisinene er fulle av bivirkninger, det tar lang tid, og det er dyrt. I tillegg kan man ha smerter i flere uker etter egguttak, det er risiko knytt til overstimulering, så nei.

jeg tenker akkurat som deg. Skulle hatt godt betalt dor å vurdere det.

Jeg har jo blitt gravid nesten med én gang, men hatt uflaks og mistet sannsynligvis fordi jeg behøvde blodfortynnende. Så jeg vet liksom ikke om det gjør at jeg kanskje ikke er aktuell, men vurderer det absolutt siden jeg har mange år igjen hvor eggene skal være i god form.
Det som gjør at jeg tviler er faktisk at jeg har hørt at det skal være heeeelt jævlig med egguttak :nailbiting:
Så gruer meg til smertene. Samtidig kan det bety at noen kn få oppleve å bære frem et barn.
Er jo litt spesielt å tenke på at det kan gå en slags mini versjon av meg rundt som jeg ikke kjenner til :p jeg er feks tro kopi av min mor.
Men regner med det vil finnes et register for hvilken donor som er brukt. Tenker litt på at Norge er et lite land og at to kan finne hverandre og bli kjærester også finne ut at de er halvsøsken :confused013
Men jeg vil ikke se på det som mitt barn. Jeg gir fra meg et egg, men det er jo kvinnen som bærer det frem som gir barnet liv, gir det næring med morkaken og føder det ut. Så det vil jo være noen av mine gener, men for meg ikke mitt barn. Tror heller ingen donorbarn vil komme bankende på døra og kreve arv liksom :p

Uansett synes jeg det er veldig fint at denne muligheten finnes. Om noen i familien skulle slite med å få barn vil det være mer aktuelt å donore egg, og tror det er mange som donorer som vil gjøre det av sånne hensyn. :)

jeg tenker akkurat som deg. Skulle hatt godt betalt dor å vurdere det.
Mm.. Tror ikke folk egentlig vet hvor tøft det kan være med egguttak og alt det innebærer, både før, under og etterpå.

Jeg har passert førti så jeg trenger egentlig ikke ta stilling til om jeg ville gjort det. Ikke er jeg god på å få til eggløsning av meg selv heller, men med stimuli kunne jeg vel fått det til. Om jeg var yngre. Nå antar jeg rett og slett at jeg er for gammel

Men jeg vet hvor vondt det er å slite med å få barn og ser ikke bort fra at jeg kunne vurdert det.

Hadde jeg vært yngre og ikke hadde hatt så lav eggreserve så hadde jeg gladelig donert bort egg til noen som trengte det :)

Hadde gjerne donert. Om jeg kunne hjulpet noen med å oppfylle ønsket om barn ville det vært fantastisk. Prosessen med egguttak er såpass omfattende at det bør ikke være økonomisk motivert å bli eggdonor, synes derfor ikke at det skal være en vesentlig sum for å donere egg.

Om jeg ikke erindre feil så stemte Rødt imot loven pga donoren får betalt. De tenker at folk kommer til å donere egg for å tjene penger. Men de pengene donor får skal dekke fri fra jobb og eventuelt problemer vedkommende får.

Jeg tåler ikke medisiner som påvirker hormoner, så kan ikke donere.

Jeg har jo blitt gravid nesten med én gang, men hatt uflaks og mistet sannsynligvis fordi jeg behøvde blodfortynnende. Så jeg vet liksom ikke om det gjør at jeg kanskje ikke er aktuell, men vurderer det absolutt siden jeg har mange år igjen hvor eggene skal være i god form.
Det som gjør at jeg tviler er faktisk at jeg har hørt at det skal være heeeelt jævlig med egguttak :nailbiting:
Så gruer meg til smertene. Samtidig kan det bety at noen kn få oppleve å bære frem et barn.
Er jo litt spesielt å tenke på at det kan gå en slags mini versjon av meg rundt som jeg ikke kjenner til :p jeg er feks tro kopi av min mor.
Men regner med det vil finnes et register for hvilken donor som er brukt. Tenker litt på at Norge er et lite land og at to kan finne hverandre og bli kjærester også finne ut at de er halvsøsken :confused013
Men jeg vil ikke se på det som mitt barn. Jeg gir fra meg et egg, men det er jo kvinnen som bærer det frem som gir barnet liv, gir det næring med morkaken og føder det ut. Så det vil jo være noen av mine gener, men for meg ikke mitt barn. Tror heller ingen donorbarn vil komme bankende på døra og kreve arv liksom :p

Uansett synes jeg det er veldig fint at denne muligheten finnes. Om noen i familien skulle slite med å få barn vil det være mer aktuelt å donore egg, og tror det er mange som donorer som vil gjøre det av sånne hensyn. :)

Du får deilig morfin og kjenner kun ett lite trykk.

Back
Topp