Eggallergi?

vesla1989

Betatt av forumet
Noen av deres små som har reagert på egg?
Lillegutt har fått smake litt på eggeplomme noen ganger, og det har gått helt fint. Igår økte jeg mengden såvidt. En drøy time senere kaster han skikkelig opp. Holdt på med å brekke seg i en halvtime. Ble skikkelig slapp og blek, men fikk ikke noe utslett eller andre symptomer.
 
Jeg lurer litt på om mi har reagert. Vi prikktestet henne til og med før vi ga pga. mistanke om allergi, men det var null utslag. Så hun har smakt egg flere ganger uten reaksjon. Helt til en dag denne uken. Da kastet hun opp igjen all eggerøren hun fikk til lunch :( Storebroren hadde også eggallergi, så jeg blir ikke så veldig overrasket om det viser seg å være det.
 
Jeg lurer litt på om mi har reagert. Vi prikktestet henne til og med før vi ga pga. mistanke om allergi, men det var null utslag. Så hun har smakt egg flere ganger uten reaksjon. Helt til en dag denne uken. Da kastet hun opp igjen all eggerøren hun fikk til lunch :( Storebroren hadde også eggallergi, så jeg blir ikke så veldig overrasket om det viser seg å være det.

Høres veldig likt ut. Han skal ta blodprøver 1.august så får se hva de viser. Vokste storebror det av seg?
 
Høres veldig likt ut. Han skal ta blodprøver 1.august så får se hva de viser. Vokste storebror det av seg?
Ja, han vokste det av seg i to-års alderen mener jeg å huske. Han er allergisk mot kumelk også, men der har han fremdeles utslag. (Og er nå 12 år) Jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre videre jeg, siden hun har tatt negativ prikktest. Orker liksom ikke teste selv heller og ende opp med en kvalm unge som spyr :/ Men samtidig er det synd om det viser seg å være noe annet, for egg er jo så bra næringsmessig!
 
Back
Topp