Eget rom til baby?

Sazzaz

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Flere som har baby på eget rom eller snart skal ha dei på eget rom? Her vurderes det veldig å flytte han nå. Han våkner alltid når vi legger oss nå og våkner også mer og mer på natt av at vi bare snur oss i sengen vår og lignende.

Så nå i helgen når jeg var og besøkte min familie noen dager, så malte mannen rommet som skal bli hans. Så nå er det bare å få inn møblene igjen. Så er det klart for bruk.

Noen som har erfaring med det å få en god overgang?

Har samme problemet her hun våkner av meg som hoster og når vi går og legger oss.

Men har ikke flytta ennå då hun ofte får en flaske på natten enda.

( og dette er siste mann så syns det er litt kos og se på henne når hun sover) :-)

Har samme problemet her hun våkner av meg som hoster og når vi går og legger oss.

Men har ikke flytta ennå då hun ofte får en flaske på natten enda.

( og dette er siste mann så syns det er litt kos og se på henne når hun sover) :-)

Her er det første mann. Hadde egentlig tenkt å ha han på rommet til han var 1 år, men nå forstyrrer vi hverandre voldsomt. Og etter ønske fra hs så får han bare vann på natt nå uansett.

Så om å sove på eget rom får han til å våkne mindre så er det bare bra. Eneste som er kjipt er jo å måtte stå helt opp og å gå til hans rom når han våkner i stedet for å bare sette meg opp og ta han fra sprinkelsengen sånn 30 cm unna :-P hehe. Men heldigvis er det nabo rommet. Så ikke sånn alt for gale :-)

Første natt gikk supert. Han sovnet fort uten problem. Og våknet først 5 for litt vann og 7 for tytt. Og våknet til slutt for å våken 8.45 og da startet han å le i sengen idet jeg gikk inn for å hente han. Så virker ut til at dette skal gå bra :-D

Så bra det gikk bra! :)
Jeg har prøvd eget rom i håp om at det ble ferre oppvåkninger av det, men det funket overhodet ikke her.. Har ei lita ei som liker å forstyrre nattesøvnen til mammaen :p

Har lyst til å flytte han, men han våkner ofte og så har vi ikke rom til det enda...

Har lyst til å flytte han, men han våkner ofte og så har vi ikke rom til det enda...

Uten rom til han så blir det jo vanskelig uansett :-)

han her våknet mer og mer her og. Men tror mest det var på grunn av lyder fra oss. Han har alltid vært litt var for lydene når vi legger oss/ snur oss i sengen og slikt. Men i det siste tålte han mindre og mindre før han våknet.

Vurderer eget rom jeg også, hun våkner annen time gjennom hele natten. Hun våkner også mens hun ligger alene i sengen vår, vet ikke om det vil hjelpe men

Vurderer eget rom jeg også, hun våkner annen time gjennom hele natten. Hun våkner også mens hun ligger alene i sengen vår, vet ikke om det vil hjelpe men
Høres veldig likt ut som her. Hun glimter til med å finne roen igjen selv innimellom. Har prøvd eget rom flere ganger uten særlig hell, det er jo 100ganger mer slitsomt å drive å tasse frem og tilbake enn å bare strekke ut en arm :p Håper dere har mer hell! :)

Høres veldig likt ut som her. Hun glimter til med å finne roen igjen selv innimellom. Har prøvd eget rom flere ganger uten særlig hell, det er jo 100ganger mer slitsomt å drive å tasse frem og tilbake enn å bare strekke ut en arm :p Håper dere har mer hell! :)

Hehe ja, det er det også at det er mer slit å gå frem og tilbake :P så vet med meg selv etter første eller andre gang hun våkner ender hun mest sannsynlig i senga vår alikevel :P men kan jo alltids forsøke å se :)

Hehe ja, det er det også at det er mer slit å gå frem og tilbake :P så vet med meg selv etter første eller andre gang hun våkner ender hun mest sannsynlig i senga vår alikevel :P men kan jo alltids forsøke å se :)
Ja, man må jo forsøke! Hver gang jeg prøver starter jeg med så godt mot, men så blir det bare styr for meg så jeg blir så sliten at jeg resignerer og tar henne oppi til meg :p Men masse lykke til! Plutselig våkner vi forvirret etter ei hel natt med søvn ;)

Her har han logget på eget rom siden 4 måneder. Ren tilfeldighet egentlig... Det var så varmt på vårt rom i sommer så alle flyttet inn på det som er hans rom, og etter to netter så flyttet bare vi tilbake. Skal prøve å slutte med nattflasken nå siden den kom opp igjenn i natt....

Uten rom til han så blir det jo vanskelig uansett :-)

han her våknet mer og mer her og. Men tror mest det var på grunn av lyder fra oss. Han har alltid vært litt var for lydene når vi legger oss/ snur oss i sengen og slikt. Men i det siste tålte han mindre og mindre før han våknet.

Da er han kanskje klar for eget rom, ja.
Gutten vår er ikke var for lydene våre, så det er ikke det. Men nå i neste uke skal vi fikse oppe på hemsen slik at storesøster kan flytte opp og lillebror kan flytte inn på hennes rom etterhvert. Når det er klart går det jo an å prøve. ;)

Her flyttet vi frøkna på eget rom av nettopp de grunnene du nevner da hun var 5,5 mnd. Hun våknet bare vi tok i dørhåndtaket til rommet vårt. Hun har sovet i egen seng siden dag en så det var ikke noe problem å legge henne på eget rom. Nå sover hun fra 19-08/09 uten mat. Kan hende hun vil ha smokk i 06-07 tiden. Så hun sover bedre "alene". :-)

Her flyttet vi frøkna på eget rom av nettopp de grunnene du nevner da hun var 5,5 mnd. Hun våknet bare vi tok i dørhåndtaket til rommet vårt. Hun har sovet i egen seng siden dag en så det var ikke noe problem å legge henne på eget rom. Nå sover hun fra 19-08/09 uten mat. Kan hende hun vil ha smokk i 06-07 tiden. Så hun sover bedre "alene". :-)
Da er han kanskje klar for eget rom, ja.
Gutten vår er ikke var for lydene våre, så det er ikke det. Men nå i neste uke skal vi fikse oppe på hemsen slik at storesøster kan flytte opp og lillebror kan flytte inn på hennes rom etterhvert. Når det er klart går det jo an å prøve. ;)

Nå har han sovet på eget rom siden søndag. Og det har gått supert. Er inne hos han i 3-4 tiden for vann og litt kos. Og i 6-7 tiden for tytt. Har vært null grining verken ved legging på kveld eller natt. Men han har alltid låge i egen seng, så det gjør det gjør jo den delen enklere. Og virker som sovinga er mer jevn nå. Ikke så urolig i søvnen nå tror jeg.

Nå har han sovet på eget rom siden søndag. Og det har gått supert. Er inne hos han i 3-4 tiden for vann og litt kos. Og i 6-7 tiden for tytt. Har vært null grining verken ved legging på kveld eller natt. Men han har alltid låge i egen seng, så det gjør det gjør jo den delen enklere. Og virker som sovinga er mer jevn nå. Ikke så urolig i søvnen nå tror jeg.

Høres deilig ut! Misunner deg den.

Skreiv visst null grining for fort. Tok plutselig 1,5 time i dag. Med utallige ganger og tid inne hos han for å få han til og sove :-P hehe. Jinxa det visst litt :-D
Uff, misunner ikke det! Håper går natt er den nye standarden!

Back
Topp