Egenmelding fra jobb

Qvini

Glad i forumet
Dette er andre gang jeg tar ut egen melding fra jobben!! Etter en dag som gikk i ett igår og jeg var borte i tolv timer! Var jeg helt totalt sliten idag! Og så hjalp det ikke å tenke på personal møte ikveld i tillegg! Så da ringte jeg meg syk! Går liksom å er total sliten og vil ikke utsette frøet mitt for alt for mye eller - føler jeg må lytte til kroppen min ikke hva jeg føler jeg må!!

Men jeg har ikke sagt noe på jobb enda, kanskje jeg skulle det? Tror dere at de har mer forståelse da? Jobber i barnehage så det kan bli veldig slitsomt enkelte dager! Men casen er den at jeg begynte ikke å jobbe her før i januar, og vil ikke at de skal synes det er teit at jeg allerede er gravid! Hva gjør dere?

Jeg jobber også i barnehage.jeg valgte å fortelle det med en gang, men bare til sjefen. Som jeg tror jeg har skrevet her før, fikk jeg full forståelse med en gang. Og jeg har vært 50%sykemeldt hele tiden. Er du mye sliten og trøtt ville jeg nok sagt det. :-)

Jeg jobber også i barnehage.jeg valgte å fortelle det med en gang, men bare til sjefen. Som jeg tror jeg har skrevet her før, fikk jeg full forståelse med en gang. Og jeg har vært 50%sykemeldt hele tiden. Er du mye sliten og trøtt ville jeg nok sagt det. :-)
Uff jeg får vel kanskje bite i det sure eple å fortelle det! For jeg er helt ødelagt så sliten jeg er og ikke minst trøtt!! For vel kanskje fortelle det imorgen tro, noen tips hva jeg skal si? - hadde liksom håpt å få det spørsmålet selv når magen kom såpass så det var litt mer press! Hehe

Det er sikkert lurt for din egen del :-)
Jeg gikk inn og sa at det hun får vite nå er taushetsbelagt til jeg sier noe annet, men at jeg ville ha en åpenhet med henne rundt det. Så sa jeg bare at jeg er gravid :-) hehe.

Det er sikkert lurt for din egen del :-)
Jeg gikk inn og sa at det hun får vite nå er taushetsbelagt til jeg sier noe annet, men at jeg ville ha en åpenhet med henne rundt det. Så sa jeg bare at jeg er gravid :-) hehe.

Hehe ja sjekka litt opp på nett på! Ppl har å samarbeid med jordmor som kan hjelpe til å tilrettelegge på jobben! Gruer meg! For jeg er litt redd for at hun ikke tar det så pent siden de endelig har fått meg i ped leder stillingen (ped ledere vokser ikke helt på tærer her ute jeg bor) å så skal jeg være borte et helt år forhåpligvis om ett par mnd!

Kan skjønne det, men det er nå bare sånn ting har blitt og det må hun forholde seg til. Du kommer jo tilbake etter hvert. :-) vi er jo to førskolelærere som går ut i barselpermisjon i høst :-P men de må jo bare gjøre det beste ut av det. Sånn er det bare ;-) ta hensyn til kroppen din og den lille :-D

Fra en arbeidsgivers perspektiv er det alltid greit å få beskjed i god tid. Både for tilrettelegging og bemanningsplan. Hun får jo vite det før eller siden uansett ;)

Jeg jobber også som ped.leder i barnehage, og jeg valgte å sifra med en gang til sjefa og et par av de jeg jobber nærmest. Det er mye lettere å få forståelse for hvorfor man "sniker unna" noen av de tyngste oppgavene, eller hvorfor man tar ut egenmelding. Jeg får stor støtte, og er veldig glad for at jeg sa fra. Sist mistet jeg, og jeg hadde allerede sagt at jeg var gravid den gangen også. Det var faktisk godt at de visste om det da også, synes jeg. Fikk mye god støtte i en uke som var veldig vanskelig. Så ja - min oppfordring er å sifra :)

Er ped.leder jeg også (mange og oss her gitt) :) jeg vurderer også å fortelle det denne uken. Styreren driver å planlegger bemanning beste år, så er jo litt vesentlig å vite at jeg blir borte :)

Men skal sies at jeg gruer meg mye til å si det! Begynte å jobbe der i august.. Ved forje sv ble sjefen sur da han fikk vite det! Men var mann og i en frisørsalong.. Då kanskje litt anderledes forhold ;)

Så morsomt, jeg er også ped leder:happy: Tommel opp for oss;) Jeg har også fortalt det til sjefen pluss noen utvalgte av de jeg jobber nærmest med. Fortalte at jeg mistet forrige måned og tar det ikke for gitt at det går denne gangen, men er godt at dem kan ha forstålse hvis det skulle dukke opp noe.......og fordi jeg må på do HEEELE tiden:wideyed: Hos oss er det også en pedleder til pluss kjlkkenassistent som blir borte til høsten, så bemanningsmessis er det også greit for sjefen og vite..

Jøss, mange av oss her jo, så gøy!

Har bare god erfaring med å fortelle det, veldig godt å få støtte og forståelse. Jeg merket at jeg ikke kunne trå til like hardt som jeg vanligvis gjør, og siden stressnivået kan være ganske høyt til tider har jeg blitt sykemeldt denne gangen. (Skal sies at jeg har hatt 3 SA på rad siden august, så jeg har fått streng beskjed om å ta det veldig med ro). Men føler meg ikke syk, så har tenkt å gjøre bittelitt på kontoret + bli med på ledermøte & basemøte til uka.. Klarer ikke holde meg heeeelt unna :P

Tror det er letter å få forståelse hvis man forteller det på jobb. Jeg har fortalt det til rektor,
og det gjør dagene på jobb mye enklere. Ser at jeg kan komme til å si det resten av kollegaen mine også, da jeg føler at det påvirker arbeidet mitt litt. Litt mer "fjærn", mindre energi og sånn.

Tror det er letter å få forståelse hvis man forteller det på jobb. Jeg har fortalt det til rektor,
og det gjør dagene på jobb mye enklere. Ser at jeg kan komme til å si det resten av kollegaen mine også, da jeg føler at det påvirker arbeidet mitt litt. Litt mer "fjærn", mindre energi og sånn.

Kjenner også på det med fjern, er så utroooolig distré for tida!!! :P

Back
Topp