Egenberedskap

• Trådstarter Trådstarter B
  • Opprettet Opprettet
Vi har blitt det uten å tenke over det. Sparer til ferier og bryllup i utlandet så har ett fryseskap med mat og tatt over svigers sitt fryseskap og en liten fryser. Vann er det dårlig med desverre.

Hvor bestilte du ifra? Er utsolgt/får ikke bestilt fra vitus, boots og farmasiet. Hjemmesiden til apotek1 ser ut til å ha gått helt i stå :wtf::hilarious:
Bestilte på Farmasiet. Fikk Mail i går kveld om at det var på lager igjen, så bestilte asap:)

Jeg fikk bestilt på farmasiet i formiddag, men kun 1 pk. Føler det er litt lite med 4 barn :nailbiting: men alt er bedre enn ingenting ❤️

Jeg fikk bestilt på farmasiet i formiddag, men kun 1 pk. Føler det er litt lite med 4 barn :nailbiting: men alt er bedre enn ingenting ❤️
Man skal bare ta 1 pille som en engangsdose :)

Forsøkte også Farmasiet etter å ha fått epost, men måtte bare gi opp.ble apotek123 eller hva de heter.

Gikk deg greit? Lurte på om den siden var legit:)

For å oppdatere litt, så viste det seg at både jeg og samboer har hatt en del av de samme tankene. Så vi har bestilt Jodix, og i dag har jeg kjøpt inn DAB+-radio, ekstra batterier, gassbrenner og gass og litt lommelykter el. Ellers har vi tenkt å ha litt lager av medisiner vi bruker, men ikke noe voldsomme greier.

Det ene er jo krigen i Ukraina, men før det er det jo dette med strømprisen da. Det er ustabilt og for dårlig strømforsyning. Hvis Russland slutter å eksportere gass osv så blir det et problem. Det er jo tydeligvis allerede før dette for lite strøm som produseres. Så vi ser strømbrudd som en av de mer sannsynlige konsekvensene som vi kan komme til å oppleve. Derfor er vi i grunn rustet for det, og for sykdom gjennom å ha et visst lager av mat mm.

Følte meg litt som en crazy prepper, men samtidig tror jeg at det kan være greit å ha slike ting. Det kostet noen kroner, men ikke masse, og så tar det ikke mye plass å lagre. Nå føler jeg at vi ikke kan gjøre så mye mer enn det i har gjort.

Back
Topp