Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ta kontakt med fastlegen din imorgen - om du ikke får så sterke smerter at det føles veldig unormalt/akutt. Da må du ringe legevakt. Mest sannsynlig ordner kroppen selv <3. Mange tanker sendes din vei.Hatt vondt i magen i kveld, og nå kom det en del blod. Hva gjør man da? Kontakter lege? Venter og ser om kroppen ordner opp selv?
Ta kontakt med fastlegen din imorgen - om du ikke får så sterke smerter at det føles veldig unormalt/akutt. Da må du ringe legevakt. Mest sannsynlig ordner kroppen selv <3. Mange tanker sendes din vei.
Stor klemHatt vondt i magen i kveld, og nå kom det en del blod. Hva gjør man da? Kontakter lege? Venter og ser om kroppen ordner opp selv?
Stor klem til deg. Hva med en privat ul?Legekontoret sier vent og se. Så da gjør jeg det inntil videre... Skulle liksom gjerne gjort en ultralyd og fått et klart svar på om det er liv eller ikke, men antar at dette er alt for vanlig til at de synes det haster å finne ut av det. Tiden vil vel vise uansett.
Har ikke blødd noe særlig siden i går kveld og denne graviditeten startet jo med en så kraftig festeblødning at jeg trodde jeg hadde mensen, så føler meg ikke sikker på at dette er nok til å være sikker heller. Men kombinasjonen smerter og blødning er jo kjent for å være et dårlig tegn, så er ikke akkurat optimist heller...
Stor klem til deg. Hva med en privat ul?
Dette er absolutt ikke for å skremme deg, men dette høres ganske likt ut fra da jeg gjennomgikk exu i juni. Om smertene ikke skulle gi seg ville jeg ringt legevakten. De kommer sikkert til å si det er en sa, men om du presser litt og sier du ikke føler deg trygg før du har fått en ul skal de sende deg til Sykehuset for en sjekk (du må møte på legevakten først). Da får du UL (gratis), sjekket det opp og slipper å bekymre deg videre. Om det skulle vise seg å være en exu forstår jeg veldig godt at det er tungt, vanskelig og skummelt, men ta det fra meg som ble gravid igjen 4 uker etter operasjonen. Man blir like lett gravid igjen med 1 eggleder som 2. Pluss du får en innvendig sjekk av at livmor og gjenværende eggleder ser bra utLegekontoret sier vent og se. Så da gjør jeg det inntil videre... Skulle liksom gjerne gjort en ultralyd og fått et klart svar på om det er liv eller ikke, men antar at dette er alt for vanlig til at de synes det haster å finne ut av det. Tiden vil vel vise uansett.
Har ikke blødd noe særlig siden i går kveld og denne graviditeten startet jo med en så kraftig festeblødning at jeg trodde jeg hadde mensen, så føler meg ikke sikker på at dette er nok til å være sikker heller. Men kombinasjonen smerter og blødning er jo kjent for å være et dårlig tegn, så er ikke akkurat optimist heller...
Det skjønner jeg. Vet ikke hvor i landet du bor og om det finnes flere tilbydere, men ville definitivt prøvd å finne noen som kan gi det svar så du slipper uvissheten.Første UL jeg kunne få hos den private gynekologen jeg hat vært hos før, var om to uker (bestilte den som TUL i det som da ville vært 8+2). Men om jeg ikke blør masse i løpet av helgen tror jeg at jeg snø lete litt bredere og prøve å finne noen som kan gjøre en ul før. Eventuelt mase mer på legekontoret for å få gjort noen hcg-prøver. Uansett hva som skjer vil jeg jo gjerne vite så jeg kan forberede meg på hva tiden fremover vil bringe. Vil helst vite med én gang...
Dette er absolutt ikke for å skremme deg, men dette høres ganske likt ut fra da jeg gjennomgikk exu i juni. Om smertene ikke skulle gi seg ville jeg ringt legevakten. De kommer sikkert til å si det er en sa, men om du presser litt og sier du ikke føler deg trygg før du har fått en ul skal de sende deg til Sykehuset for en sjekk (du må møte på legevakten først). Da får du UL (gratis), sjekket det opp og slipper å bekymre deg videre. Om det skulle vise seg å være en exu forstår jeg veldig godt at det er tungt, vanskelig og skummelt, men ta det fra meg som ble gravid igjen 4 uker etter operasjonen. Man blir like lett gravid igjen med 1 eggleder som 2. Pluss du får en innvendig sjekk av at livmor og gjenværende eggleder ser bra ut
Det skjønner jeg. Vet ikke hvor i landet du bor og om det finnes flere tilbydere, men ville definitivt prøvd å finne noen som kan gi det svar så du slipper uvissheten.
Jeg har bare hatt MA’er så har ikke egen erfaring med SA, men virker som mange småblør litt før det plutselig kommer masse. Krysser fingrene for at det er uskyldig, men om det ikke er det så håper jeg kroppen din ordner opp raskt selv så du kan legge det bak deg så raskt som muligDet er flere, fant noen nå som har ledige tider tirsdag. Men venter til over helgen med å bestille tror jeg, siden jeg uansett ikke kan få gjort det i dag. Kan jo tenkes at kroppen gir meg et klart svar i løpet av helgen. Om dette er en SA burde jeg vel egentlig begynne å blø en hel del mer etter hvert...
Jeg har bare hatt MA’er så har ikke egen erfaring med SA, men virker som mange småblør litt før det plutselig kommer masse. Krysser fingrene for at det er uskyldig, men om det ikke er det så håper jeg kroppen din ordner opp raskt selv så du kan legge det bak deg så raskt som mulig
Jeg har hatt litt rosa og rød utflod i et par dager og lignende mensverk. Det har roet seg heldigvis, men da det stod på Googlet jeg masse, og leste flere steder om kvinner som hadde smerter og blødninger tidlig i svangerskapet men som det gikk bra med likevel. Hvis du har billigtester liggende ville jeg testet litt på jevna og sjekket om det er stigning eller om streken flater ut/synker..
Masse lykke til uansett og god klem det er så vanskelig å ikke vite..