Ønskebarnnr2
Gift med forumet
Åja, men på den ene ebay-gruppa på facebook leste jeg at det var toll.Du må betale moms på alt du handler, ikke toll. Spent på hvordan de løser det der.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Åja, men på den ene ebay-gruppa på facebook leste jeg at det var toll.Du må betale moms på alt du handler, ikke toll. Spent på hvordan de løser det der.
Man får fortollingsgebyr på rundt 160kr per pakke i tillegg til moms (slik jeg har forstått det)Du må betale moms på alt du handler, ikke toll. Spent på hvordan de løser det der.
Åja, men på den ene ebay-gruppa på facebook leste jeg at det var toll.
Man får fortollingsgebyr på rundt 160kr per pakke i tillegg til moms (slik jeg har forstått det)![]()
Begge deler faktisk. Man må betale moms på alt, og tollgebyr på de varene som er tollbelagt.Du må betale moms på alt du handler, ikke toll. Spent på hvordan de løser det der.
Nå søkte jeg på det, og ja du må betale toll for det som er tollvarer i tillegg til moms og fortollings gebyr. Så det blir fort ett par hundre ekstra å betale i tillegg til pris og frakt på produktet.Folk vet ikke forskjell.
Joda, men da blir det fra første kr (er derfor jeg holder meg under 350kr fra samme selger)Det gjør man nå, om verdien overstiger 350kr. Det vil dog medføre MASSE arbeid om de skal tollbehandle alle pakker som kommer fra utlandet, uansett verdi. I Finland tollbehandler de pakkene sine selv på nett, og slipper dermed gebyret.
Nei, jeg gidder heller ikke for små ting. Men sannsynligvis fortsetter jeg å bestille perlebilder, da fra samme selger i en pakke. Da får jeg i det minste bare ett gebyrMed et par hundre ekstra for en pakke for 11 kr så gidder jeg ikke det. Så det tar slutt utpå senhøsten for å ikke få pakker på nyåret med mindre de kommer med en god løsning som ikke gjør det så ufornuftig dyrt. Mva er greit, det legger på 2,75 kr på den pakken til 11 kr. Men et gebyr på 100-200 kr gjør det rett og slett utenkelig
Nei, jeg gidder heller ikke for små ting. Men sannsynligvis fortsetter jeg å bestille perlebilder, da fra samme selger i en pakke. Da får jeg i det minste bare ett gebyr![]()
EBay har anerkjente merker da. De fleste merker har outlet butikker på eBaySynes begge deler stort sett er elendig når det gjelder kvalitet. Har handlet begge steder (ikke klær, for det gjør jeg i ordentlige og anerkjente nettbutikker). Kjøper mobilcover osv på eBay. Helt greit i forhold til den typen jeg liker.
Og mye av det er kopiprodukter. Det vet man jo. Derfor kjøper jeg ikke klær og slikt på eBay. Hva andre gjør spiller ingen rolle for meg. Bruker heller nettbutikker som holder til i Norge. Fra nyttår blir det uansett ikke spesielt gunstig å handle på nett fra utenlandske nettbutikker, inkludert eBay og Wish, ettersom man må betale moms (og toll for de varene det er aktuelt for) på både varen samt frakt (i tillegg til fortollingsgebyr).EBay har anerkjente merker da. De fleste merker har outlet butikker på eBay![]()
Bare poengterer at merkevarer får man kjøpt på eBayOg mye av det er kopiprodukter. Det vet man jo. Derfor kjøper jeg ikke klær og slikt på eBay. Hva andre gjør spiller ingen rolle for meg. Bruker heller nettbutikker som holder til i Norge. Fra nyttår blir det uansett ikke spesielt gunstig å handle på nett fra utenlandske nettbutikker, inkludert eBay og Wish, ettersom man må betale moms (og toll for de varene det er aktuelt for) på både varen samt frakt (i tillegg til fortollingsgebyr).