E da greit?

Plokkfisk

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Marsboerne2017
Hadde ein diskusjon me gubben i går om detta me å gå frå mini..
Han meinte eg fint kunne gå ut me bosset feks (tar vel ca tre-fira minutt) mens litlo låg i leikegrindo og sov,mens eg meina da ikkje e greit..

Ka syntes dåke?..:-)

Sniker fra Mars.. Litt ambivalent her - hva om det skjer deg noe? Sklir på isen og slår hodet, f.eks. Så blir hun liggende alene.. Neeh - tror jeg hadde blitt inne ;)

Hadde nok tatt søppel feks når jeg først skal ut med mini eller bedt gubben ta det ut:-)

Ja, jeg hadde virkelig gått ut med søpla! Det får da være grenser for hvor overhysteriske vi skal være. Man kan skade seg like mye inne som ute. Om ungen skulle ha våknet så er det ikke sånn at den tar skade av å gråte et minutt eller to eller tre... Hva om du er på do? Tar en dusj? Det er ikke alltid man har mulighet til å pile til hver gang ungen knirker, det kan hvertfall ikke jeg som har en på ett år også.

Jeg tror nok ikke jeg hadde gjort det. Ikke fordi jeg er spesielt hysterisk av meg eller noe, men fordi jeg er litt opptatt av at babyen skal vite at vi er der, spesielt når de er så små. I den forstand at hun kan høre at vi snakker, beveger oss og bare er i nærheten. Det har med trygghet å gjøre, ikke hysteri..

Jeg tror nok ikke jeg hadde gjort det. Ikke fordi jeg er spesielt hysterisk av meg eller noe, men fordi jeg er litt opptatt av at babyen skal vite at vi er der, spesielt når de er så små. I den forstand at hun kan høre at vi snakker, beveger oss og bare er i nærheten. Det har med trygghet å gjøre, ikke hysteri..
Hvis du er hjemme og ungen sover, går du hele tiden og prater med deg selv og tusler rundt? Blir ungen din utrygg om du slår av tv og radio og tar en høneblund på sofaen fordi den ikke kan høre deg?

Hvis du er hjemme og ungen sover, går du hele tiden og prater med deg selv og tusler rundt? Blir ungen din utrygg om du slår av tv og radio og tar en høneblund på sofaen fordi den ikke kan høre deg?

Nei, men det handler litt om å være der når hun trenger meg. Hvis hun våkner og begynner å knirke trenger jeg ikke nødvendigvis å ta hun opp med en gang, men jeg snakker til hun så hun vet at jeg er der. Andre gjør som de vil, men det er viktig for meg at mitt barn alltid føler seg trygg, og det innebærer ikke å ligge alene igjen i huset når jeg er et annet sted.

Jeg tenker at en må gjøre det som føles greit for seg selv:)

Jeg går ut og slipper ut hundene, starter bilen, henter ved, tømmer søppel osv, når vesla sover. Jeg dusjer også når hun sover i vogna si. Ser ikke helt problemet med det, hører henne jo, og er aldri ute lenger enn et par minutter om gangen.

Spørs kor langt vekk det er. Eg går ut med søpla, men overlatar det oftast til mannen. Eg går ikkje etter posten, for det er for langt. Har starta bilen.. Eg tenker at grensa går for om du skal gjera eit ærend der du vanligvis ville låst døra etter deg (tur på do er lov :P ).

Signerer huleboer og kreativmamma :)

Jeg hadde gått ut. Går ut å starter bilen å etter posten å. Dusjer når han sover.

Back
Topp