Dyrt i dyreparken?

Målet med å drive en bedrift er vel å gå overskudd.. Man kan jo evt velge bort det som er ekstra da. Og ja, jeg tror el del mangler litt kunnskap om dyrehold..

Sent from my iPhone using BV Forum
De går i overskudd, altså de får inn mer penger en det koster å drifte. Og prisene på abrahavn er helt sinnsyke ift hva det koster å drive utleie med disse leilighetene. Ang dyrehold synes jeg det er helt greit at de har bra standard og gir til veldedighet innen dyrevelferd :)

Jeg er enig i at mange er kunnskapsløse når de tenker at ting er for dyrt. Feks kapteinsabeltann synes jeg er skikkelig dyrt, men da vi kom dit så jeg jo hvor bra det var og vet hvor mye arbeid som ligger bak og vet også at lyd og lys og alt er dyrt. Så den er grei. Men å betale masse penger for ei vassen pølse og sju pomfrites-strimler etter å ha stått i kø i en halvtime - nei takk!! Smurte med oss niste fakrisk ;)

De går i overskudd, altså de får inn mer penger en det koster å drifte. Og prisene på abrahavn er helt sinnsyke ift hva det koster å drive utleie med disse leilighetene. Ang dyrehold synes jeg det er helt greit at de har bra standard og gir til veldedighet innen dyrevelferd :)

Jeg er enig i at mange er kunnskapsløse når de tenker at ting er for dyrt. Feks kapteinsabeltann synes jeg er skikkelig dyrt, men da vi kom dit så jeg jo hvor bra det var og vet hvor mye arbeid som ligger bak og vet også at lyd og lys og alt er dyrt. Så den er grei. Men å betale masse penger for ei vassen pølse og sju pomfrites-strimler etter å ha stått i kø i en halvtime - nei takk!! Smurte med oss niste fakrisk ;)

Neste gang, prøv maten i kapteinsabeltanns verden!
De har mye god mat og man får mye for pengene synes jeg :)
Vi spiser der og litt lapskaus på ku-toppen :)

Jeg har aldri fått ei vasken pølse og sju pommes frites, og vi spiste flere plasser i fjor sommer. Det var minimalt med kø, i juli, og bra med mat av stort sett god kvalitet.

Noen ganger lurer jeg på hva folk forventer. Det koster å drive en park, alle som jobber der skal ha lønninger. Det er ikke sånn at man må spise den maten der. Man kan til en viss grad bestemme det endelige kostnadsnivået selv. Man kan bo utenfor dyreparken, ta med niste og drikke og la være å kjøpe alt det de selger. Man kommer langt med bare en inngangsbillett.

Men selv syns jeg ikke det var skrekkelig dyrt, men så gjorde vi en del valg som gjorde at vi kom billigere ut av det enn å bo inni dyreparken og spise alle dagens måltider der inne :)

Kan man få sånn pakke pris? Me ska dit Even om det e dyrt eller ej :D . Me har glædat oss till det

Kan man få sånn pakke pris? Me ska dit Even om det e dyrt eller ej :D . Me har glædat oss till det
Jada, pakke med overnatting i kardemommeby eller Abrahavn, sistnevnte selges også i pakke med showet på kvelden.

Jeg skal dit flere ganger, det et helt sikkert

Men hvorfor i all verden er man kunnskapsløs bare fordi man mener det er dyrt? blir irritert kjenner jeg, jeg kan virkelig love at jeg ikke er det , kjenner noen som driver park her i Norge og vet det koster...Men må likevel si jeg synes det er dyrt i dyreparken!

Neste gang, prøv maten i kapteinsabeltanns verden!
De har mye god mat og man får mye for pengene synes jeg :)
Vi spiser der og litt lapskaus på ku-toppen :)
Ja vi var der. Hadde overnatting med inkl frokost og middag og sånn også. Det var bra. Men de hadde en sånn "kiosk" i sabeltanns verden med dårlig dyr mat også som beskrevet over.

Jeg har aldri fått ei vasken pølse og sju pommes frites, og vi spiste flere plasser i fjor sommer. Det var minimalt med kø, i juli, og bra med mat av stort sett god kvalitet.
Fikk det i kaptein sabeltanns verden. Og maten ved de afrikanske dyrene rett ved tømmerenna var også dårlig :(

Men hvorfor i all verden er man kunnskapsløs bare fordi man mener det er dyrt? blir irritert kjenner jeg, jeg kan virkelig love at jeg ikke er det , kjenner noen som driver park her i Norge og vet det koster...Men må likevel si jeg synes det er dyrt i dyreparken!

Jeg tenker kunnskapsløs i forhold til dyrehold, at det koster penger å holde levende dyr. Jeg har selv erfart at det ikke er en selvfølge at voksne skjønner at det koster penger. Dyr er ikke noe man kan ta frem når det passer, vet.utgifter, mat passere+++ prisen blir jo etter standaren, jeg skjønner ikke hva som er galt i at de går i overskudd? Overskuddet blir vel brukt til forskjellige investeringer i parken ol?

Jada, pakke med overnatting i kardemommeby eller Abrahavn, sistnevnte selges også i pakke med showet på kvelden.

Jeg skal dit flere ganger, det et helt sikkert

Ja men då ska me se efter sånn pakkepris allt :-) gleder meg

Er jo ikke dyrt vis man går der en gang i året eller på ferie tur liksom. Men for oss som bor nært og gjerne vil gå oftere er det ganske kostbart. Så årskort er tingen :)

Jeg tenker kunnskapsløs i forhold til dyrehold, at det koster penger å holde levende dyr. Jeg har selv erfart at det ikke er en selvfølge at voksne skjønner at det koster penger. Dyr er ikke noe man kan ta frem når det passer, vet.utgifter, mat passere+++ prisen blir jo etter standaren, jeg skjønner ikke hva som er galt i at de går i overskudd? Overskuddet blir vel brukt til forskjellige investeringer i parken ol?

Sånne steder kan jo ikke gå i 0 heller. Det er sikkert mange uforutsette ting som kan skje og som plutselig kan gi den store utgifter. :)

Jeg driter i hva det koster :p har hatt lyst dit selv i maaaange år nå. Nå er jeg høygravid så det blir ikke, men neste år daaa :D bare å begynne å spare :p

Joda, det er litt dyrt, men synes ikke det er overpriset.

Alt de gjør er gjennomtenkt ned til den aller minste detalj og det koster. Abra Havn kostet hele 200 millioner å bygge og Hakkebakkeskogen som åpner snart koster 25 millioner.... De fleste utvidelsene har som regel en ganske drøy prislapp, og de pleier å ha noe nytt hvert år.

Det er jo ikke så mange fast ansatte, men de har vel over 900 sesong-ansatte.... De skal ikke bare ha lønn, men de skal også ha uniformer og opplæring.

Nybygg er en ting, men alt skal jo vedlikeholdes også. Parken er ikke akkurat liten.

Og til slutt er det dyrene. Jeg har selv jobber der og vet at de gjør alt for dyrene sine. Dyrene har god plass, får godt fôr og det er nok dyrepassere på jobb slik at de har tid til kos (der det går...) og aktivisering. I tillegg er det jo store kostnader knyttet til helsearbeidet når man har så mange dyr.

Så ja, jeg kan forstå at noen synes det er mye penger å bruke på en dag, men jeg mener man betaler for det man får. Selv er jeg veldig glad for at vi bor så nært at vi kan ha årskort. Da føles det ikke så dyrt lengre.

Pakkepriser får du.. Vi skal ditt nå fra 7-9 juni, to netter i Abra Havn, to dager i parken(kombi billetter) og frokost med sjørøverene å betalte 4000 for dette(2voksene og en på 3)..Vi hadde egentlig tenkt oss en tur i slutten av juli å se Sabeltann showet og det hadde kommet på nesten 10000kr, men da for 3 voksene,en på 3 og en baby..
Vi pakker med oss lunsj til å spise i parken, så mekker vi nok no enkelt til frokost den en dagen og middagen tar vi som det kommer.. Mulig å lage mat i leiligheta i Abra :)

Ja vi var der. Hadde overnatting med inkl frokost og middag og sånn også. Det var bra. Men de hadde en sånn "kiosk" i sabeltanns verden med dårlig dyr mat også som beskrevet over.
Den kiosken var vi aldri i, så det er mulig altså :)
Men jeg får helt vann i munn av å tenke på maten på vertshuset :D

Back
Topp