Dyretestet?

Inlovewiththedream<3

Forelsket i forumet
Er det noen som har tenkt og/eller bryr seg om produktene vi kommer til å bruke på de nye små miraklene våre er testet på dyr? Vet jeg selv tenkte på det da jeg kjøpte inn såper o.l. Noen andre som tenker på sånt?

Last edited:
Ja, er veldig imot dyretesting og unngår alle produkter som er testet på dyr. Enten det er til meg eller lille :)

Sjekker alltid og bruker ikke! Veldig imot dette, gjelder hele husholdningen

Ja, dette ser vi på som veldig veldig viktig å være streng på.

Jeg! Du kan laste ned app'en "Dyretestet?" fra Dyrealliansen, der får man oversikt over mange produkter! :)

Jepp. Det er en av grunnene til at vi dropper det aller meste av såper, kremer og våtservietter.

Men om vi skulle få behov f.eks. paracet må jeg innrømme at jeg gir blaffen.

Jeg har det i bakhodet. Men enkelte merker er merket som "dyretestet" ikke fordi de aktivt tester på dyr, men fordi1 eller fler av ingrediensene de bruker har vært testet på dyr en gang i tiden.

Til meg selv kjøper jeg stort sett fra The Body Shop. Men om det er noe spesielt medisinsk vi må ha, tenker jeg ikke på det. Som med vaksiner, de er også testet på dyr. Og andre medisiner er ofte det. Men da må man jo bare.

En annen ting, imens vi er inne på etikk, er å være obs på og ikke kjøpe usertifisert (f.eks utz er en sertifisering, fair trade og) kakao og usertifisert palmeolje. I mange av bakervarene på butikken (f.eks donuts m sjokolade), finner man begge deler; både usertifisert kakao og palmeolje. Kjøper ikke sånt. Heldigvis er mange produsenter idag ganske obs på det, og flere og flere blir med på etisk handel.

Back
Topp