Dyremishandling

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Melder du folk som åpenlyst har mishandlet dyr foran deg?

Vet du hvem du skal ringe?

Har du noen gang stoppet noen fra å mishandle et dyr?

Har aldri opplevd det. Bortsett fra en gang hvor vi ringte politiet angående en hund i en bil på en varm sommerdag.

Aldri opplevd, heldigvis.

Vet ikke hvem man ringer... Mattilsynet? Da pryler jeg heller vedkommende selv. :P

Aldri opplevd heldigvis :) skal vel ringe til Mattilsynet, mulig jeg hadde ringt et vennepar som begge er politi :)

Hvis jeg hadde sett noe spesielt hadde jeg nok ringt noen

Jeg har aldri opplevd det. Vet ikke hvem jeg skal ringe. Fint om noen vil fortelle meg. Jeg er veldig redd for både hunder og katter, så er aldri i nærheten av folk med dyr. Hadde så klart ringt om jeg så noe. Kjørte en dag og så en død hund på E6, den var der lenge før den ble fjernet. Syns det var veldig leit :( Jeg tror noen hadde kastet den der :(

Aldri opplevd det, men ville helt klart ha sagt i fra til vedkommende. Jeg ville ikke visst hvor jeg skulle ringe..

Har grepet inn og sagt ifra da en mann slo hunden sin. Ikke livstruende slag. Mannen gikk videre etterpå og vet ikke hvor han gikk eller hvem han var så fint lite jeg kunne gjøre noe mer. Håper beskjeden sank litt inn når sinnet hans hadde roet seg.

Ja meg og datteren min opplevd en gang at godt voksne ungdommer kasta stein på svaner, da snakka eg til dem først og sa gir dere ikke nå så ringe eg politiet. De ga seg ikke så eg ringte, politiet kom ikke lenge etter på :-)

Hadde absolutt ringt politiet ja, for meg er misshandling av dur like ille som misshandling av mennesker og burde etter min mening vært straffbart med samme strafferammer som annen misshandling...

Ja meg og datteren min opplevd en gang at godt voksne ungdommer kasta stein på svaner, da snakka eg til dem først og sa gir dere ikke nå så ringe eg politiet. De ga seg ikke så eg ringte, politiet kom ikke lenge etter på :-)
Kjempe glad i høre at folk tar insentiv og hjelper de som ikke kan forsvare seg

Jeg har aldri opplevd det. Vet ikke hvem jeg skal ringe. Fint om noen vil fortelle meg. Jeg er veldig redd for både hunder og katter, så er aldri i nærheten av folk med dyr. Hadde så klart ringt om jeg så noe. Kjørte en dag og så en død hund på E6, den var der lenge før den ble fjernet. Syns det var veldig leit :( Jeg tror noen hadde kastet den der :(

Man ringer politiet. Mt er en vits, det er en skam at rike Norge ikke bryr seg mer om dyr :(

Man ringer politiet. Mt er en vits, det er en skam at rike Norge ikke bryr seg mer om dyr :(
Ok takk. Mener jeg har hørt rykter om eget dyrepoliti, eller stemmer det ikke?

Eg ringer absolutt vist eg mistenker noe. Har ringt 2 ganger (da på Island) til politiet og dyreverns tjeneste.

Back
Topp