Dyre vogner....

Tror den kan funke likevel, for multiX-baggen er på en måte vendbar ettersom du kan bruke hardbaggen som sittedel. Har du den multi-X?
Dvs at barnet kan sitte mot meg i de første månedene etter at sitting er aktuelt..
Jeg har quickfix, så ikke mulig for meg, men godt mulig det går med den andre :)

Tror den kan funke likevel, for multiX-baggen er på en måte vendbar ettersom du kan bruke hardbaggen som sittedel. Har du den multi-X?
Dvs at barnet kan sitte mot meg i de første månedene etter at sitting er aktuelt..

En venninne kjøpte TFK med quikfix baggen også kjøpte ho multi-x bagen brukt. Men ungen når opp i taket når den sitter så ho måtte gå over til sportsdelen. Så ho har aldri brukt multi-x bagen fordi den ble for liten når det ble aktuelt å sitte mer oppreist. Men ungen er nok over snittet lang, men ikke ekstremt lang

jeg ville heller brukt litt mer penger å fått en god vogn med bra kvalitet. går an og eventuelt kjøpe brukt. mange brukte vogner er svært fine og like god kvalitet som nye :)

Takk for alle innspill :)
Jeg har nok «råd» til å kjøpe en dyr vogn - jeg sliter bare litt med å forstå hvordan den kan være SÅ mye bedre enn en billig vogn. Og hvilke funksjoner jeg/barnet vil savne hvis vi velger en rinelig vogn. Og jeg vil jo ikke kjøpe en dyr vogn bare fordi den er dyr eller populær. Problemet mitt er vel gjerne at det er så enooooormt mye å velge i, så jeg skulle ønske det ikke var så mye jeg måtte ta stiling til.
Men kanskje alle dere erfarne har noen tips til meg?

Jeg vet egentlig ikke hva jeg ønsker, men spontant kommer jeg på følgende kriterier:
- vendbar sittedel
- full eller tilnærmet full liggestilling på sportsdel.
- justerbart håndtak (høydeforskjell meg og mann)
- store, solide hjul. Jeg bor på landet og skal ikke trille på kjøpesenter etc. Gjerne 3-hjuling.
- avtagbar frontbøyle på sportsdelen.
- mulighet for å dra kalesjen langt frem på sportsdelen. Gjerne «vindu» i kalesjen så jeg kan titte inn på barnet hvis det sitter vendt fra meg.

Dette blir sistemann, så jeg har ikke behov for søsketilpassing eller at den skal brukes til flere barn. Vi har stor bil, så størrelse er egentlig ikke et kriterie. Jeg har tidligere hatt hoftebarn, så om jeg får det igjen så er det jo en fordel at det er plass til hoftepute i bag-delen. Er liten selv og har pleid å få barn som er under snittet i høyde, tror derfor ikke rygglengden på sittedelen er avgjørende.

Noen tips? :p

BabyJogger City Elite med bagdel dekker de fleste kriteriene dine, bortsett fra at du ikke kan snu sportsdelen da. Men har kjøpt den selv, samt Emmaljunga, og har flere venninner som har den. Ingen har savnet å ha mulighet til å snu sportsdelen. Barna vil gjerne følge med når man triller, de er jo gjerne så stor når man bytter fra bag til sport- at de kan sitte å se selv.

God kalesje!! Magnetiske luker for å sjekke den lille, lydløs lukking/åpning. Innebygd myggnetting i lufting ved hode i kalesjen, slik at man får gjennomlufting på sommers tid! Store hjul, kan snu på femøringen ved vendbart fremhjul, kan låses. Trinnløs regulering til ryggen, kan legges helt flat! God plass, 4-åringen i huset kan sitte i sportsdelen uten problem! Perfekt for soving. Håndbremse. Den er sååå enkel å klappe sammen, helt magisk! Gleder meg sånn til lille frøkena skal begynnen å bruke vogna :D

Vi har kjøpt "dyr" vogn, den har gode garantier, du kan få service på den i butikk, den har masse valgfritt ekstrautstyr, man kan bytte alt mulig på den om det trengs. Den kan omgjøres til søskenvogn med en adapter til 500kr, den er i aluminium, så både lett og sterk samtidig som den kan pakkes kjempeliten på reise. Den har justerbar lufting til barnet og både bag og sittedel kan snus den veien vi vil ha den der og da.
Vi slipper å kjøpe ny vogn trolig noen sinne såfremt vi behandler den pent. Har ikke dårlig samvittighet på å bruke en del penger på noe man bruker flere ganger om dagen i årevis.
Samme som med klær, sorry mac altså, men den jakka til 500kr er rett og slett ikke like varm og isolerende som den jeg har til 3000. Samme med sko, og vogn, hvorfor skal barna prioriteres annerledes bare for å spare penger?

Legg merke til at dette er mine tanker, jeg bor i et utrolig hardt klima der mange vogner rett og slett ikke tåler vinteren.
Hvilken har du endr med?:)

Hvilken har du endr med?:)
Vi kjøpte emmaljunga nxt90 eco med supreme bag og competition dekk, vi har ikke fått brukt den naturligvis, men jeg har god erfaring med emmaljunga, og den er god å trille siden den kan justeres til begges høyde uten nye styr.

Vi kjøpte emmaljunga nxt90 eco med supreme bag og competition dekk, vi har ikke fått brukt den naturligvis, men jeg har god erfaring med emmaljunga, og den er god å trille siden den kan justeres til begges høyde uten nye styr.
Nice :) Så praktisk. Mannen er nesten to meter og jeg er 1,65, så kan være kjekt med en man kan stille. Aldri tenkt på :happy:

Nice :) Så praktisk. Mannen er nesten to meter og jeg er 1,65, så kan være kjekt med en man kan stille. Aldri tenkt på :happy:
Veldig praktisk. Jeg er 165 og han 180, men den kan bli ganske lang siden det er teleskop-håndtak pluss at du kan justere vinkelen på håndtaket. Det går også ann å sette den opp fra sammenlagt med en hånd og en fot, vi har falt helt for den. Se bort fra alt rotet
Snapchat-69763518.jpg
Snapchat-917739596.jpg

Jeg har ikke kjøpt noe enda, synes fortsatt det er alt for masse å velge i. Men innstinktene mine sier at jeg skal gå for en vogn som er rimelig, så gjenstår det å velge blandt alle de igjen :hungry:

Kanskje denne? https://www.jollyroom.no/barnevogne...th-13-5-maxi-jogger-duovogn-2017-svart-silver

Jeg ville mye heller ha kjøpt en brukt dyr vogn enn en ny rimelig vogn. De har mye bedre komfort for barnet og mye bedre kvalitet. Når det gjelder vogner får man det man betaler for. De finnes mange brukte vogner som ser helt ubrukte ut. Solgte vår Stokke vogn for en tid tilbake og foruten noen merker under sittedelen (etter å ha blitt tatt ut og inn av bil) så den helt ubrukt ut, det på tross at at den hadde vært MYE brukt.

Vogn og bilsete er de tingene vi har brukt penger på for de er de tingene hvor pris og kvalitet henger sammen. Så har vi heller spart inn på alt mulig annet.

For oss var det mest avgjørende at vogna hadde lufthjul, og var egnet på norsk føre. Og skivebrems på vogna er gull! Jeg er SÅ glad jeg har det. Bruker samme vogna nå som på første. TFK joggster twist, kostet rundt 5000 den gang.

Men jeg er jo heller ikke av dem som er villig til å gi mer for en babyvogn enn en bruktbil liksom.

Det ender nok jeg også opp med, spent på å prøve den live :happy:

Veldig praktisk. Jeg er 165 og han 180, men den kan bli ganske lang siden det er teleskop-håndtak pluss at du kan justere vinkelen på håndtaket. Det går også ann å sette den opp fra sammenlagt med en hånd og en fot, vi har falt helt for den. Se bort fra alt rotet
Vis vedlegget 281997
Vis vedlegget 281998
Ååå, den grønne til og med, herlig :happy: kan jeg spørre hvor du kjøpte den, og hva du betalte? Supreme bagen er den som er litt større/ lunere?

Ååå, den grønne til og med, herlig :happy: kan jeg spørre hvor du kjøpte den, og hva du betalte? Supreme bagen er den som er litt større/ lunere?
Veldig fornøyd med fargevalget ja, den er kjempefin. Supreme-bag ja, større(ser sånn ut selv om målene ikke sier det, visstnok), synes den virker lunere, den har justerbare luftehull under og vuggefunksjon om man tar den av understellet og setter på gulvet (den vanlige har ikke noe av dette så vidt jeg vet)

Vi kjøpte den til 10 000 med stelleveske og regntrekk(myggnett med solskjerm er standard på sittedelen og flyttes over til liggedel med glidelås) på lokalt tilbud hos lekebutikken.

Veldig fornøyd med fargevalget ja, den er kjempefin. Supreme-bag ja, større(ser sånn ut selv om målene ikke sier det, visstnok), synes den virker lunere, den har justerbare luftehull under og vuggefunksjon om man tar den av understellet og setter på gulvet (den vanlige har ikke noe av dette så vidt jeg vet)

Vi kjøpte den til 10 000 med stelleveske og regntrekk(myggnett med solskjerm er standard på sittedelen og flyttes over til liggedel med glidelås) på lokalt tilbud hos lekebutikken.
Oj, det var jo et supert tilbud :happy: synes den virker lunere i alle fall :happy: må følge med litt framover da, satser på å komme over et godt tilbud før lille kommer i mars :happy:

Back
Topp