Dyne til baby

Mammaatil1

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Ser det er forskjellige størrelser på dyner til disse små, 65x80 cm for 0-1 år, 80x100 cm for 1-2 år. Spørsmålet mitt er hvorfor man ikke bare kan kjøpe 80x100 med en gang? [emoji28] Er jo ikke så stor forskjell..

For en liten baby blir den på 80x100 voldsomt stor, spesielt om du skal bruke i vogn eller vugge :) Derfor har vi kjøpt 65x80 og går nok over på størrelsen over den dagen hun skal sove selv i sengen sin (antagelig 7-8 mnd).

Vi bruker 65x80 i vogna, og 80x100 i sprinkelsenga. Sistnevnte blir altfor mye i vogn/vugge.

Skal vel ha vognpose og vognteppe i vogna, så trenger ikke dyne der?
Dyna blir vel brukt til bedsidecriben og sprinkelseng når den tid kommer.
Holder det ikke å kjøpe 80x100 da tro? [emoji85]

Jeg har 80x100 i senga, 65x80 i vogna. Brukte den minste dyna i vugga den første tida men syns faktisk den ble litt i minste laget. Følte jeg fikk ikke pakka dyna skikkelig rundt ungen, så nå bruker jeg den kun i vogna. Ungen er 10 uker gammel

Jeg har 80x100 i senga, 65x80 i vogna. Brukte den minste dyna i vugga den første tida men syns faktisk den ble litt i minste laget. Følte jeg fikk ikke pakka dyna skikkelig rundt ungen, så nå bruker jeg den kun i vogna. Ungen er 10 uker gammel
Bedre med litt for mye dyne enn for lite vel? [emoji1] Da tror jeg nok jeg kjøper 80x100 [emoji106]

Dun eller fiberdyne da? [emoji33] Ser det var veldig store prisforskjeller!
Jeg foretrekker fiberdyner til meg selv, og har bare kjøpt det samme til ungene. Synes det fungerer helt fint jeg. Lettere å vaske er de også.

Kjøpte en dyr babydyne sist, men brukte den aldri så solgte den.

Brukte Risarosa-vognpose eller teppe i vogna, og sovepose (fra Ikea) i senga.

Så kommer ikke til å kjøpe dyne denne gangen, med mindre vi av en eller annen grunn ombestemmer oss.

Storesøster brukte ikke dyne før hun var over 2 (sovepose fram til det), og da brukte hun den minste dyna fra Ikea, som hun fortsatt bruker.

Jeg skl ihvertfall gå rett på 80x100.
Tenkte de første mndene skal babyen sove med meg i senga, og da trenger han nok ikke den lille dynen på 65x80. Når han begynner å bli litt større, 5-6 mnder kan han sove i sprinkelsengen med dynen på 80x100. :-)

Valget falt på dundyne 80x100 [emoji1] Har en bedsidecrib jeg håper babyen vil ligge i de første månedene, som vi skal ha dynen i.
I og med at jeg føder på høsten går vi rett på voksipose i vogna, og trenger dermed ikke dyne der.
Var 10(!!) Års garanti på dynen, det var mye for 360 kr syns jeg [emoji1]

Har selv bedside, og synes 65x80 er supert til en liten baby. Har akkurat gått over til 100x80 nå som hun bikker 8 mnd, men det er fordi hun sover halve natta ved siden av meg i min seng, og da sparker den lille dyna av seg.

Vi hadde pose i vogna. I senga hadde vi 65x80. Brukte den lenge fordi begge mine likte å ta dyna over hode og da klarte de selv å sparke den av seg igjen (passet selvsagt på)

Skal vel ha vognpose og vognteppe i vogna, så trenger ikke dyne der?
Dyna blir vel brukt til bedsidecriben og sprinkelseng når den tid kommer.
Holder det ikke å kjøpe 80x100 da tro? [emoji85]
Ville kjøpt den minste i første omgang.
Stor forskjell i størrelse ift babyen.

Vi kjøpte begge, den lille brukte hun da hun sov mellom oss i dobbeltsenga, i kurven på dagen og nå i vogna siden vinterposen er for varm.
Den store begynte hun å bruke når hun flyttet over i sprinkelseng.

Fiber, lett å vaske siden vi ikke har tørketrommel. Dun er mer behagelig hvis du har tørketrommel da.

Tror nok det kommer til å gå helt greit med 80x100 [emoji4] Og hvis vi merker at det blir for stort er jo heldigvis butikkene åpne etter fødsel å!
Men ei venninne hadde flere 65x80-dyner de ikke hadde brukt, så jeg skulle få en av henne [emoji1] (så får vi se om den blir brukt eller ikke)

Sent from my FRD-L09 using BV Forum mobile app

Vi har også tørketrommel, så vasking av dundyne går helt fint!

Back
Topp