DVD spiller til bil

pippen79

Glad i forumet
Vi skal på bilferie til Danmark og fly til syden i sommer og tenkte da å kjøpe en bærbar dvd spiller til lillegutt så han har litt underholdning på veien ;)

Er det noen som har noen tips til hvilken type som er bra eller vil dele sine erfaringer?

Vi var så dumme og kjøpe en som bare gikk på vanlig strøm eller sigarettenner vi. Angrer skikkelig på at jeg ikke sjekket at den gikk på batteri også, så det anbefaler jeg i allefall!

Kjøp en som  heter NEXTBASE!  En av få som faktisk er anbefalt av Trygg Trafikk og Naf, dette pga av festemåten til festet!  Den får man også med strømkabel til om man vil ta den med inne for å se på film..... Man får med trådløst høretelefoner, man kan koble 2 skjermer sammen slik at de enten spiller samme film eller 2 forskjellige, og så er det skikkelig lang kabel på den sånn at barna som sitter bakovervendt kan se og!

Trultemora skrev:
Kjøp en som  heter NEXTBASE!  En av få som faktisk er anbefalt av Trygg Trafikk og Naf, dette pga av festemåten til festet!  Den får man også med strømkabel til om man vil ta den med inne for å se på film..... Man får med trådløst høretelefoner, man kan koble 2 skjermer sammen slik at de enten spiller samme film eller 2 forskjellige, og så er det skikkelig lang kabel på den sånn at barna som sitter bakovervendt kan se og!

leser litt om sånne nextbasespillere nå.. Høres superbra ut hvordan de er testet i forhold til kræsj. og jeg kopierer.. fra mpx: "Den patenterte festeanordningen gjør at man slipper kabler inn i selve spilleren. Nå går det kun en kabel inn i hvert nakkestøttefeste. Her er video, lyd og strøm integrert i en kabel og man kan elegant legge opp kablene langs setet." dette var for avansert for meg.. Må jeg operere inn en kabel i setet?

hirly skrev:

Trultemora skrev:

leser litt om sånne nextbasespillere nå.. Høres superbra ut hvordan de er testet i forhold til kræsj. og jeg kopierer.. fra mpx: "Den patenterte festeanordningen gjør at man slipper kabler inn i selve spilleren. Nå går det kun en kabel inn i hvert nakkestøttefeste. Her er video, lyd og strøm integrert i en kabel og man kan elegant legge opp kablene langs setet." dette var for avansert for meg.. Må jeg operere inn en kabel i setet?

Pris og link noen? Er helt grønn på området. Men tenkte vi skulle kjøpe en til sommeren vi også.

Vi har denne til gutten på 5år..
Oppladbare batterier, følger med billader (sånn til sigarett-tenneren vettu), lader til hjemme, øretelefoner og fjernkontroll...
Bra lyd,bra bilde...kan se på mens de lader..:) Gutten på 5 er i hvertfall storfornøyd med sin egen tv/dvd :) så ofte sitter han i senga og koser seg med en film :) DET er stas...
Vi har kjøpt denne på BR leker...mener den kostet ca.1000kr

Jeg ser de har tilbud både på Expert og Elkjøp nå til under tusenlappen, men det var noen ukjente merker... Jeg vil heller legge i litt ekstra og få en dvd-spiller som er trygg ved eventuell kollisjon.

Er alle nextbase-spillere testet eller er det kun spesielle modeller som er anbefalt av NAF og Trygg Trafikk?

Back
Topp