Dusjer dere sammen med barna deres?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
Jeg har ikke noe formening om hvor lenge det er greit for andre, det er vel så lenge det føles naturlig. Her har vi dusjet med alle inntil nylig, men nå vil eldstegutten på snart sju være alene i dusjen og det er selvfølgelig helt greit. Dusjer stort sett bare med yngstejenta på to år nå. Han på snart fem foretrekker også å ha dusjen for seg selv.

Kan fint dusje med fireåringen. Usikker på når det ikke vil kjennes naturlig å gjøre det mer.

Her dusjer vi fortsatt med 7-åringen. Han reagerer ikke på det enda i værtfall.

Nei, når de begynner å bli så stor at de husker ting og ikke minst kan fortelle ting i bhg så syns jeg selv det er unaturlig. Her går vi på do i fred også, deilig men absolutt nødvendig! Ingen har behov for å være med meg på do eller når jeg skal dusje. Det er egentid [emoji4] Hjelper såklart ungen i dusjen/ på do ved behov men det blir noe annet.

Dusjer med 2,5-åringen, tenker at jeg gjør det så lenge det føles naturlig for han :)

Dusjer med begge ungene enda, 6 og 1 r gamle.

Dusjer ikke med ungen som er litt o ver året nå. Er for tung til å holdes, og for liten til å stå, så nei... begynner vel med det igjen når logistikken tillater det.
Vet ikke helt når man slutter med sånt.

Gjorde det ofte da hun var lita. Innimellom da hun ble eldre. Nå er hun 8 og jeg og hun dusjer hver for oss, men har aldri låste dører.

Hu på snart 8 år vil enda dusje med meg innimellom. Langt i fra så ofte som før. Men innimellom. Og det får hu lov til da :)

Hu eldste slutta mye tidligere. Sikkert før skolealder ville hu ordne alt alene

Toåringen velger litt selv, men oftest dusjer vi sammen. Eller starter hvertfall å dusje sammen, så kan hun fint få styre litt på selv alene etter at vi har fått vasket håret.

Tror man kjenner på det,utifra hvordan barnet er.. søsteren min sitt barn spurte hvorfor hun hadde gress på tissen og hvorfor puppene var så sykt lange så da sluttet hun :hilarious:

Det dabbet automatisk av egentlig....fram til 6-7 års alder var det lettvint å rive med seg ungene i dusjen også. Nå synes jeg det er lettere å hjelpe til fra utsiden av dusjen om det trengs.

Nå er jeg tjukk også , så hadde kvelt ungene med magen min :knegg:

Ingen problemer med å dusje med treåringen i utgangspunktet, men siden det gjerne blir for trangt så gjøres det kun om vi må :)
Hvor lenge det er greit kommer nok an på, men sånn uten erfaring tenker jeg vel kanskje frem til ca skolealder.

Eldste er 2,5 år og elsker å dusje med en av oss. Kommer til å slutte med det når det ikke føles naturlig, men vet ikke når det blir..

Slutta vel å dusje med eldste når hun var rundt 6 år, da ville hun dusje selv. Dusjer med babyen nå, og gjør det så lenge han og jeg syns det er greit, aner ikke hvor lenge det blir :)

Eldste på har aldri likt å dusje så har stortsett brukt badekaret, hender vi har badet sammen da :)

Minste er heller ikke glad i dusjen enda hvertfall, så hun bader hun også :)

Ja[emoji4] eldste her er bare 4 år da, så synes ikke det er noe rart med det. Regner med det blir en naturlig slutt på det etterhvert.

Back
Topp