Dusjer dere sammen med barna deres?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
Min er fort tung til å holdes, og løper ut av dusjen og løper inn i stua naken. Så han får kun lov å sitte i badebalje [emoji23] 15 mnd

Kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har dusja med 4-åringen. Syns det er trangt og upraktisk. Aldri likt å dusje sammen med mannen heller.

Vi sitter på badet med 2 og 4 åringen mens de er i badekaret, men vi voksne dusjer alene. Barna dusjer ikke annet enn at de spyles av for evt såperester og så brukes dusjhodet ved hårvask. Barna får vaske seg selv hvis de ønsker det men blir instruert muntlig om hvor og hvordan.

Er for trangt i badekaret for at vi voksne skal være oppi der i lag med dem

Dusjer med guttungen på 1.5 år, men mest fordi han nekter å bade i balja si. Han er ikke kjempefan av dusj heller, men går med noen leker. :P

Guttene på snart 4år og snart 2.5 år er ennå med i dusjen med en av oss men blir mer og mer sjelden. De vil helst dusje selv og klare seg selv

For min del så avsluttes det bår ungen blir så stor at den kan prate og fortelle folk rundt hvordan mamma ser ut naken. :P Litt brent av den gangen vesla annonserte for alle i en familiemiddag at "mamma blør!" [emoji23] Siste gangen hun fikk være med på badet når jeg skulle skifte bind/tampong, ja!
Andremann har egentlig aldri dusjet med meg. Har bare ikke blitt.

Har kun dusjet sammen når han har vært syk og kastet opp over hele seg og ikke orket å stå. Han er 2,5 år. Hjelper jo å vaske han, og er der inne med han, men pleier ikke å dusje sammen. Han synes ofte det er gøy å sitte og se når vi dusjer, men synes det er trangt og upraktisk å dusje sammen :p men tenker han og småsøsknet som det blir 2 år og 7 mnd mellom sikkert kommer til å bade en del sammen :)

I offentlige garderober har barna liv til å gå i samme garderobe som foreldre av motsatt kjønn til de er 8 år. Kanskje det er en grei alder?

Viste ikke at det var en regel på det, greit å vite :)
Ingen felles nedskrevet regel om det. Drammensbadet har seks år som grense, andre har ingen tydelig nedskrevet grense for hva som er ok/ikke ok.

Som oftest dusjer vi alle 4 hver for oss, men hender noen ganger at jeg har med et av barna i dusjen. Både for at det er mer effektivt når man skal avgårde på noe og fordi barna syns det er gøy å tøyse og tulle med mammaen sin i dusjen. Har ingen tanker på når det vil slutte å være naturlig, men tenker at så lenge barna og oss voksne er komfortable med det så ser jeg ikke noe problem i det. Etterhvert som barna blir større ser jeg jo for meg at de gjerne vil være alene i dusjen og da skal de selvfølgelig få lov til det.

Har aldri dusjet med barna, men vi har et naturlig forhold til nakenhet tror jeg. Jeg hjelper 9åringen med å dusje hvis det må gå litt fort. Hvis ikke står hun til varmtvannet er tomt :P Der vi bodde før kunne jeg fint dusje samtidig som de to eldste bada, men nå har vi et mindre bad og kun dusj. Og det er rett og slett ikke plass til alle samtidig :P

Siden vi har badekar blir det mest til at han bader alene og så dusjer jeg til andre tider alene.. men her om dagen hoppet jeg oppi badekaret sammen med han og det var veldig koselig :) han er bare to år enda da :)

Ja, dusjer så og si alltid med junior på 20 mnd

Back
Topp