Dupping igjen..

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Hvordan sover deres små på dagtid nå? - gjerne dere med babyer rundt 1 mnd. Hun her spiser hver 2-3 time. Er gjerne våken 1 times tid etter mat før hun blir trøtt igjen. Men opplever at hun fort blir litt overtrøtt (særlig på kveldstid) og må bæres og bysses mens hun hyyyler for så å plutselig sovne). Det jeg merker er at duppene på Dagtid er stadig kortere? Hun faller ikke i dyp søvn akkurat, bare dupper av litt og våkner raskt. Er dette "vanlig"? Og er det vanlig at de fortsatt sover mellom hvert måltid?

Jeg ser egentlig ikke noe mønster enda. De siste dagene synes jeg hun har sovet hele dagen :p Hun sover bare hvis hun ligger inntil meg da. Hvis jeg legger henne fra med er hun lys våken med en gang.

Jeg kjenner igjen det med hyling om kvelden. Hun roer seg faktisk best hos pappan sin da. Hvis hun ligger hos meg leter hun bare etter puppen, selv om hun akkurat har spist. Hvis hun får den blir hun bare superfrustrert, fekter med armene og skriker...

Og ja, hun sover mellom hvert måltid ;) Har ei trøtt frøken.. :p

Her er det helt forskjellig fra dag til dag. Hun er 5 uker i dag

Han har ca 2-3 gode dupper på 1time ++ ila dagen og flere små blunder under og etter amming. Han spiser seg ikke alltid mett før han sovner, og da våkner han jo igjen ganske raskt :) Han er altså våken i gode stunder på 1 1/2 time mellom to måltider (våkner, får pupp, koser, bæsjer skikkelig, ligge litt på gulvet, bæsje igjen, pupp også sove igjen) :) Føler vi har fått en god rytme både dag og natt :)

Han har ca 2-3 gode dupper på 1time ++ ila dagen og flere små blunder under og etter amming. Han spiser seg ikke alltid mett før han sovner, og da våkner han jo igjen ganske raskt :) Han er altså våken i gode stunder på 1 1/2 time mellom to måltider (våkner, får pupp, koser, bæsjer skikkelig, ligge litt på gulvet, bæsje igjen, pupp også sove igjen) :) Føler vi har fått en god rytme både dag og natt :)

Nesten enklere å få til når man gir bare pupp da barnet regulerer bedre selv. Her er det ca 3 timer mellom hvert måltid, og hun vil stort sett ha mat i det hun våkner. Også er hun våken litt også kan det ta en god stund før hun er trøtt igjen, og da kan det ta såpass lang tid å få henne til å sovne ar det blir nært neste måltid og da våkner hun raskt igjen.

Sovner han på puppen?

Her er det helt forskjellig fra dag til dag. Hun er 5 uker i dag
Samme her. Hun er 1 mnd i dag.(Hurra :D )
Noen dager sover hun nesten for godt på dagtid og hvis hun da har vært våken en stund etter mat så sover hun lenge og da begynner jeg å stresse litt :P Men vekker jeg og gir jeg henne før hun er skikkelig sulten så blir det bare småspising og da kommer vi i hvert fall ut av rytmen. Om det kan kalles en rytme da :P
Andre dager er det mest korte lurer, så det varierer veldig enda.

Nesten enklere å få til når man gir bare pupp da barnet regulerer bedre selv. Her er det ca 3 timer mellom hvert måltid, og hun vil stort sett ha mat i det hun våkner. Også er hun våken litt også kan det ta en god stund før hun er trøtt igjen, og da kan det ta såpass lang tid å få henne til å sovne ar det blir nært neste måltid og da våkner hun raskt igjen.

Sovner han på puppen?

Vil tro det er enklere når han bare får pupp ja. Dette er vår første så jeg har ikke noe å sammenligne med heller :) Han sovner ofte på puppen og jeg må riste litt i han når han sovner av så han får spist seg mett. Så våkner han til igjen når jeg legger han ifra meg :)

Back
Topp