Dupper på dagtid

Enhjørning

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Novemberlykke 2016
hvor mange dupper har deres på dagtid nå, og hvor lenge er de?

Frøkna her har 2, men de siste dagene har hun sovet mye lenger på dupp 1 enn hjn har gjort tidligere, før var det mellom 1 og 2 timer, nå er det over 3 timer. Og hun virker ikke like fort trøtt som hun gjorde før i mellom duppene. Så lurer egebtlig litt på om vi skal begynne å gå over til 1 dupp midt på dagen?

Nå legges hun 9 og 14, og har som sagt sovet 1-2 timer men har begynt å dra den første duppen lenger.

Kjenner litt på at det er litt kjedelig om hun skal sove hele formiddagen også men det er kanskje bare sånn det blir fremover :p får heller begynne å gjøre ting tidligere på dagen :p
 
Min sover ca 09( 1-1,5t) , ca 12 (45-60min) og ca 16 (Max 30min) og legget seg ca 20.
 
Akkurat det samme har skjedd her også. To dupper på halvannen time hver blir oftere og oftere til en lang på 2-3 timer. Problemet med at han ikke tar den siste luren er at han blir så grinete i sekstida på kvelden, litt for tidlig for senga, men litt for sent for en ettermiddagslur. Skal se det an i en uke eller to, mulig det er på tide med nye rutiner.
 
Har to dupper her også. En 09.30-10 (1,5-2,5 time) og en mellom 13.30-14.30 (1-1.5 time) :)
 
Da gjør vi jo det ikke så annerledes som andre :) og hun sovner jo på et blunk så hun er jo trøtt. Leste litt artikler i sted om søvn og fant dette, så da fortsetter vi nok i samme løp som vi gjør nå til vi ser at hun justerer på sovingen selv, hun er jo innafor på antall timer på dagsovkng i følge dette :)

"6-12 mnd: 1-3 timer x 2 daglig, 10-12 timer om natten. Pass på at ikke ettermiddagsluren blir for sen!
Ikke endre på dagsovingen
- En del foreldre ønsker å begrense dagsøvnen til barnet, for å se om dette kan hjelpe på nattesøvnen Jeg fraråder dette, påpeker Teigen."
 
Sover 2 dupper på 1-2 timer hver på dagtid :) på natten sover hun 10-12 timer.
 
Vår sover faktisk bedre på natta når hun har fått sover ordebtlig på dagen :) de dagene det sv ukike grunner blir mindre søvn på dagtid sover hun urolig og våkner ofte..

Sånn er det her også, jo bedre han sover på dagen jo bedre sover han på natten :)
 
3 ganger stort sett, som oftes 30 min av gangen selv om han trenger å sove mer.. av og til drar han på med en time eller to, men det er stort sett hvis han får sove oppå noen :p Skulle ønske jeg klarte å forlenge duppene, 30 min er jo ingenting!
 
Back
Topp