N
NIPT testen er veldig nøyaktig selv om den gir "indikasjoner". Den er i tillegg ikke-invasiv slik at dere ikke har 0,5-1% risiko for spontanabort. Jeg antar at det er legen som har rådet til å ta NIPT fremfor morkakeprøve / fostervannsprøve for å få et til resultat å ta avgjørelsen på, dersom NIPT viser høy risiko vil dere få tilbud om fostervannsprøve / morkakeprøve.
Her kan du få mer kunnskap og heller ta det med i vurderingen om dere ønsker å ta risikoen med fostervannsprøve / morkakeprøve.
Hei, har nettopp vært på duo test og vi fikk elendige odds etter UL, får ikke svar på blodprøven før om 1-2 uker. Oddsen var på 1:4 legen sa 40% sjanse for at alt er ok.., fikk tilbud om morkakeprøve, men vi valgte heller å ta en NIPT test.... nå angrer jeg kanskje på valget. noen andre her med dårlig odds på duo test hvor det har fått bra? Førstefødte hadde odds på 1:17 etter blodprøvesvar og UL, tok fostervannsprøve og alt viste at å være ok. Men 1:4 er elendige odds føler jeg... vi ønsker oss så barnet i magen
NIPT testen er veldig nøyaktig selv om den gir "indikasjoner". Den er i tillegg ikke-invasiv slik at dere ikke har 0,5-1% risiko for spontanabort. Jeg antar at det er legen som har rådet til å ta NIPT fremfor morkakeprøve / fostervannsprøve for å få et til resultat å ta avgjørelsen på, dersom NIPT viser høy risiko vil dere få tilbud om fostervannsprøve / morkakeprøve.
Her kan du få mer kunnskap og heller ta det med i vurderingen om dere ønsker å ta risikoen med fostervannsprøve / morkakeprøve.