Duo-test og/eller Nipt

Er henvist til duo, men kommer til å ta NIPT i Gøteborg også. Som en over skrev, da er jeg inne i det norske systemet. Har en venninne som måtte ta senabort grunnet foster med genfeil som var uforenelig med liv. Jeg ønsker ikke å gå så langt dersom det er noe alvorlig galt med barnet.
 
Er henvist til duo, men kommer til å ta NIPT i Gøteborg også. Som en over skrev, da er jeg inne i det norske systemet. Har en venninne som måtte ta senabort grunnet foster med genfeil som var uforenelig med liv. Jeg ønsker ikke å gå så langt dersom det er noe alvorlig galt med barnet.

Jeg har også bestilt time til NIPT test i Gøteborg - 1.november. Og så skal jeg ta DUO testen på Riksen 5.november. Så da går det slag i slag med ultralyder og blodprøver. Krysser fingrene for at alt er vel og at jeg kan slappe av når alle svarene foreligger :)
 
Hei,
Jeg er 38 år og vurderer nå Duo-test. Var hos fastlege i dag og hun skulle sende en forespørsel til Ullevål når hun søker om fødeplass for meg.

Er det flere her som skal ta Duo-test?

Har også lest litt om Nipt-test, at den er mer sikker? Kanskje man bare skal dra til Sverige eller Danmark og gjøre det i stedet? Koster jo litt penger, men da blir man kanskje mer trygg på resultatet?

Eller ta Duo-test først, og ta det derfra.

Kjenner jeg blir så usikker av dette. Gruble gruble. Hvordan tenker dere andre som er i samme situasjon?
Jeg er 38 ved fødsel og tar duo test. Skal på ul på tirsdag. Var vanlig ved negativt resultat at legene oppfordret til nipt test, istedenfor fostervannsprøve sa de. Så vi tar d derfra
 
Usikker på hvilke sykehus som utfører testen, legen min sendte inn til Rikshospitalet. Nærmeste for meg ville ha vært Kalnes i Sarpsborg men regner med at de ikke utfører testen da.
Min duo henvisning ble sendt til kalnes?? Kanskje derfor alt har gått i lås da? Eg vente på svar fra sykehuset enda pga at eg bare ble satt opp til oul. Hun i resepsjonen mente de kanskje bare hadde gjort feil og ikke lest hele henvisningen så hun skulle kontakte overlege og så gi meg svar. Nå er eg 10+3 så den timen bør jo komme i posten snart
 
Legen på sykehuset her henviste meg for ca 1 uke siden, når bør jeg forvente å få svar? Bør jeg ringe selv?
 
Legen på sykehuset her henviste meg for ca 1 uke siden, når bør jeg forvente å få svar? Bør jeg ringe selv?
Jeg ble oppringt av sykehuset (Rikshospitalet/Oslo) ca en uke etter sendt henvisning for timeavtale. Fikk time til samtale og blodprøve 11+2. UL blir satt opp senere.

Vil tro den er rett rundt hjørenet, men ville ha ringt jeg.
 
Jeg ble oppringt av sykehuset (Rikshospitalet/Oslo) ca en uke etter sendt henvisning for timeavtale. Fikk time til samtale og blodprøve 11+2. UL blir satt opp senere.

Vil tro den er rett rundt hjørenet, men ville ha ringt jeg.

Håper jo jeg får alt samtidig siden jeg bor på Sørlandet :)
 
Dere som er 38 eller eldre. Ble dere informert om duo av helsepersonell? Evnt hvem/når? Eller spurte dere selv?
 
Min duo henvisning ble sendt til kalnes?? Kanskje derfor alt har gått i lås da? Eg vente på svar fra sykehuset enda pga at eg bare ble satt opp til oul. Hun i resepsjonen mente de kanskje bare hadde gjort feil og ikke lest hele henvisningen så hun skulle kontakte overlege og så gi meg svar. Nå er eg 10+3 så den timen bør jo komme i posten snart
Høres merkelig ut, jeg ville ha ringt de. Tror du må på Rikshospitalet. Det gikk kort tid fra legen min sendte henvisning til de ringte fra Rikshospitalet. Under en uke.
 
Min duo henvisning ble sendt til kalnes?? Kanskje derfor alt har gått i lås da? Eg vente på svar fra sykehuset enda pga at eg bare ble satt opp til oul. Hun i resepsjonen mente de kanskje bare hadde gjort feil og ikke lest hele henvisningen så hun skulle kontakte overlege og så gi meg svar. Nå er eg 10+3 så den timen bør jo komme i posten snart
De tar ikke den på Kalnes! Må til fosterdiagnostikk i Oslo. Den blodprøven skal tas i uke 10 ja
 
Back
Topp