Dundyne eller fiberdyne og størrelse

Her tåler jeg ikke dun :p så det blir fiber
 
80x100, siden det liksom er normalen. Også i fiber, av den grunn at det var det jeg fant når jeg leita etter dyne :)
 
Vi har selv kjøpt fiber i 80x100, men fått dun også. Også har vi en fin og en fiber i 60x80(?).
Dun blir nok egentlig ikke brukt siden jeg reagerer på det..
 
Fiber str 60 x 80. Skal kjøpe en i str 80 x 100 også og så ser jeg hva som passer best å bruke. Har også flere ulike soveposer. Noen som skal bruke det istedenfor dyne?
 
Fiber str 60 x 80. Skal kjøpe en i str 80 x 100 også og så ser jeg hva som passer best å bruke. Har også flere ulike soveposer. Noen som skal bruke det istedenfor dyne?
Vi har kjøpt to stk for å prøve, 0-6mnd
 
Svigermor var først ute og kjøpte allergivennlig fiberdyne 80x100, hun synes det er tåpelig å kjøpe mindre. Jeg synes hun er tåpelig til gjengjeld, som er så bastant og får meg til å føle meg dum. Men nok om det. Hun har jo litt rett. Så da ble det til at jeg kjøpte allergivennlig fiberdyne 80x100. Kan kose meg med at min dyne var satt ned mye mer i pris enn det dynen hun kjøpte var satt ned med.
 
Fiber str 60 x 80. Skal kjøpe en i str 80 x 100 også og så ser jeg hva som passer best å bruke. Har også flere ulike soveposer. Noen som skal bruke det istedenfor dyne?
Skal helt klart bruke soveposer på natten, første sparket av seg dynen hele tiden (og gjør det fortsatt flere år senere :p). Fikk til slutt ikke sove om natta for var hele tiden stressa for den dyna.. så vi har en deilig dunpose hun skal få når hun er 1-2 mnd, men den er stor og som en skikkelig god vinterdyne så jeg skal kjøpe en litt tynnere og litt mindre for den første tiden :)
 
Har dyner (fiber) i alle størrelsene og soveposer. Greit å ha dyner i de minste størrelsene også med tanke på både vogn og vugge, men i senga kommer jeg nok til å bruke 80x100
 
Har dun. Liker det best... alt er merket med allergivennlig.
65×80 til vugge og vogn.
80×100 til senga.
For dem som reagerer mye så hjelper det lite at det står allergivennlig :p står det på en av våre dyner og jeg er konstant tett om den er i nærheten. Vi måtte til og med hive noen puter vi hadde i sofaen fordi hvis jeg sovnet på dem så våknet jeg av astmaanfall :hilarious:

Har dyner (fiber) i alle størrelsene og soveposer. Greit å ha dyner i de minste størrelsene også med tanke på både vogn og vugge, men i senga kommer jeg nok til å bruke 80x100
Vi bestemte oss egentlig for å ikke ha den minste størrelsen, men så fikk vi det så da tenkte vi "shit au". Har tre vognposer så de smådynene blir nok mer sofadyner :D
 
For dem som reagerer mye så hjelper det lite at det står allergivennlig :p står det på en av våre dyner og jeg er konstant tett om den er i nærheten. Vi måtte til og med hive noen puter vi hadde i sofaen fordi hvis jeg sovnet på dem så våknet jeg av astmaanfall :hilarious:


Vi bestemte oss egentlig for å ikke ha den minste størrelsen, men så fikk vi det så da tenkte vi "shit au". Har tre vognposer så de smådynene blir nok mer sofadyner :D
Er greit å ha vogndyne til våren/sommeren også ;) spørs jo selvfølgelig hvor store de er blitt til da, om de fortsatt passer i bagdelen, men vi fikk disse forrige gang jeg gikk gravid og har ikke giddet å fjerne dem, kan få bruk for dem liksom... Som du sier, kanskje det blir sofadyne :p
 
Er greit å ha vogndyne til våren/sommeren også ;) spørs jo selvfølgelig hvor store de er blitt til da, om de fortsatt passer i bagdelen, men vi fikk disse forrige gang jeg gikk gravid og har ikke giddet å fjerne dem, kan få bruk for dem liksom... Som du sier, kanskje det blir sofadyne :p
Den ene vognposene er sånn vårpose for søringer ( :hilarious: ) så den er nok fin her om sommeren
 
Har liggende minste dyna, den passer best til bedside crib også.
Om man ikke begynner med sprinkelseng så blir de 80×100 dynene alt for store.
 
Før hadde vi en dundyne på 60x80, men den klarte vi å glemme igjen på ferie en gang..
Så da blir det å bruke 80x100 dyne fra starten av. Vi har alle dyner og poser i dun, det er varmest og vi er ikke allergiske. Har soverommet i en kald kjeller, så da er det tjukke dundyner og ullpysj som gjelder hele vinteren.
 
Svigermor var først ute og kjøpte allergivennlig fiberdyne 80x100, hun synes det er tåpelig å kjøpe mindre. Jeg synes hun er tåpelig til gjengjeld, som er så bastant og får meg til å føle meg dum. Men nok om det. Hun har jo litt rett. Så da ble det til at jeg kjøpte allergivennlig fiberdyne 80x100. Kan kose meg med at min dyne var satt ned mye mer i pris enn det dynen hun kjøpte var satt ned med.
Min svigermor hadde også overraskende mye meninger angående størrelse på dynen:laughing002 Hun mente det var helt tullete å kjøpe den minste størrelsen og hørtes litt skuffet ut da jeg sa at vi hadde kjøpt dundyne i str 65*80. Mini skal sove i bedside crib den første tiden og da passer den minste dynen best.
 
Til dere som er allergiske mot dun. For er nemlig egentlig det jeg også, men jeg fikk høre at dynene i dag var så godt rensa at man ikke ville bli allergiske. Heldigvis funket det på meg, å jeg ble ikke syk. Liker også selv dun best da den ikke blir så all over som en fiber dyne, og tenkte det samme gjaldt babyen min. Men nå er jeg jo fryktelig redd for at barnet mitt kan bli allergisk mot dun dynen vi har kjøpt. Den er allergimerket av NAAF, men dynene dere er allergiske mot, gjelder det nye og gamle dun dyner?
 
Til dere som er allergiske mot dun. For er nemlig egentlig det jeg også, men jeg fikk høre at dynene i dag var så godt rensa at man ikke ville bli allergiske. Heldigvis funket det på meg, å jeg ble ikke syk. Liker også selv dun best da den ikke blir så all over som en fiber dyne, og tenkte det samme gjaldt babyen min. Men nå er jeg jo fryktelig redd for at barnet mitt kan bli allergisk mot dun dynen vi har kjøpt. Den er allergimerket av NAAF, men dynene dere er allergiske mot, gjelder det nye og gamle dun dyner?
Har ingenting å si for meg. Alle reagerer jo ikke likt, og for meg er det mest pga astmaen, den slår seg sammen med allergien
 
Har ingenting å si for meg. Alle reagerer jo ikke likt, og for meg er det mest pga astmaen, den slår seg sammen med allergien

Ja var astmaen jeg merka dun allergien min på, da jeg var lita. Så sluttet med dun frem til å sommer. Men i sommer kjøpte jeg min første dun dyne, å himmel for ei dyne, den er fantastisk! Men kan jo være astmaen min er foredret eller at allergien mot dun har forbedret seg, vanskelig å si, synes allergiene kan svinge endel. Men nå går jeg jo på allergimedisin hele året døgnet rundt. Å ønsker jo ikke at mitt barn skal måtte det... Da bytter jeg glatt tilbake til fiber, bare veldig kjipt å trodde virkelig på at disse nye dynene var så perfekt som de føles.
 
Back
Topp