Dumt å investere i en dyr vinterjakke?

Agnete

Forumet er livet
Jeg er så lei sv å fryse!
Uansett hva jeg tar på meg på beina eller overkroppen så fryser jeg.
Hadde tenkt å finne meg en fin og varm vinterjakke.
Men jeg finner bare veldig dyre og kjenner jeg kvier meg litt til å bruke 4000-6000 på en jakke?
Er det i det hele tatt verdt det?
Hvilken jakke har du? Er den ordentlig varm? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjøp deg en lekker lang fuskepels da,de er jo lekre...men er jo ikke akkurat vannavstøtende om det betyr noe. :)
Vel,du vil jo ha jakken i mange år da tenker jeg...noen spesiell du har sett på?
Sjekk ut zalando.no og nelly.no :) Du får nå gode til 2000 også

Bruker du ull? Da trenger du i teorien bare noe som stopper vinden :)

Men ja, verdt å investere i =)

Ull, ull og atter ull. Samt dun!

Jeg kjøpte en didrikson parkas for tre år siden, betalte vell 1500, det er den BESTE jakken jeg har hatt! Har brukt den i barnehagen på jobb, vært på tur i 5-6timer med bare en tynn ulltrøyen under, aldri frøse. På de aller kaldeste dagene har jeg hatt en litt tykkere Ullgenser eller fleecejakke under. Vanntett er den også(til en viss grad, men når jeg har blitt våt har det regnet mye!) det trenger ikke koste allverden for en skikkelig jakke!

Jeg vil påstå det er bra å investere i gode klær, spesielt hvis du fryser slik det er nå. Hvis jakken ikke blir kjempemye brukt så varer den jo lengre, da har du noe godt når det er ekstra kaldt. Bare kjøp en som er så nøytral at du ikke blir møkklei etter en vinter. Men det er gull verdt å ikke fryse altså.

Kjøpte meg en bergans dunjakke for 3 år siden, kostet vel rundt 3000. Og jeg har ikke angret et sekund!
Varm og utrolig god å ha når gradestokken ligger under 0 :) Og ikke minst er den så myk :D

Kjøp deg en lekker lang fuskepels da,de er jo lekre...men er jo ikke akkurat vannavstøtende om det betyr noe. :)
Vel,du vil jo ha jakken i mange år da tenker jeg...noen spesiell du har sett på?
Sjekk ut zalando.no og nelly.no :) Du får nå gode til 2000 også

Har sett på denne. Virket utrolig deilig og god ImageUploadedByBV Forum1384871248.695327.jpg, men kostet jo mer en jeg er villig til å gi :p
Skal titte litt videre, begynner å slite med å finne størrelsen min nå. Så det haster :)

Bruker du ull? Da trenger du i teorien bare noe som stopper vinden :)

Men ja, verdt å investere i =)

Ja, bruker kun ull, men holder ikke for meg. Fryser ihjel allerede og det er 4 grader ute :)
Så vil ha en god og varm jakke i tilleg :)

Jeg har dunjakke til 8000kr, har brukt den i 3 år og syns det var verdt det! :)

jeg ville definitivt investert. Bergans sine modeller er jeg veldig fan av. Har flere av de. deilige jakker

Har sett på denne. Virket utrolig deilig og god Vis vedlegget 40512, men kostet jo mer en jeg er villig til å gi :p
Skal titte litt videre, begynner å slite med å finne størrelsen min nå. Så det haster :)

Den var jo lekker den, du ønsker lang eller og svart?:) Woolrich og svea sine da?:)

Har en Jean Paul dunjakke til 2000 og syns det holder lenge :p hadde en fra Bergans til nesten 3000 og den var ikke varmere :p de Canada goose jakkene er drit stygge og tror ikke de er varmere selv om de koster litt mer.. Hadde jeg heller kjøpt meg masse ull til å ha under!! :)

Kjøpte meg en god varm dunjakke i fjor. Husker ikke merke men betalte rundt 1500 for den, da var den nedsatt fra over 2000. Syns det var mye, men er sååå verdt det, for i den fryser jeg aldri! :)

Jeg vil ha lang, men ikke nødvendigvis svart :)
De har jeg ikke sett på, skal Google litt å se på de :)
Takk for tips :)

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/jakker/svea-120/smith-jacket-120763-14/
Dette er en modell fra svea...og her med fuskepels i hetten...finnes også med ekte pels,men det bruker iallefall ikke jeg:P

http://nelly.com/no/klær-til-kvinne...ralph-lauren-100820/snorkel-jacket-601527-14/

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/jakker/byoung-113/gina-jl-14768-14/ (billig :D)

http://nelly.com/no/klær-til-kvinne...rg-2184/dilana-quilt-down-jacket-218056-2254/

Der var noen forslag....:P Vil ha ny vinterjakke selv, så dette var gøy. Trenger dog ikke,skapet renner over:rolleyes::oops:

Jeg elsker min dunparka fra Jean Paul. Kostet 2600 på salg, kjøpte etter nyttår. Verdt det, hater å fryse!

Back
Topp