Dumt å investere i en dyr vinterjakke?

Takk for linker, flere fine her :)
Jeg vil heller ikke ha ekte pels, spesielt fra bur dyr.
http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/jakker/svea-120/smith-jacket-120763-14/
Dette er en modell fra svea...og her med fuskepels i hetten...finnes også med ekte pels,men det bruker iallefall ikke jeg:P

http://nelly.com/no/klær-til-kvinne...ralph-lauren-100820/snorkel-jacket-601527-14/

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/jakker/byoung-113/gina-jl-14768-14/ (billig :D)

http://nelly.com/no/klær-til-kvinne...rg-2184/dilana-quilt-down-jacket-218056-2254/

Der var noen forslag....:P Vil ha ny vinterjakke selv, så dette var gøy. Trenger dog ikke,skapet renner over:rolleyes::oops:

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er så lei sv å fryse!
Uansett hva jeg tar på meg på beina eller overkroppen så fryser jeg.
Hadde tenkt å finne meg en fin og varm vinterjakke.
Men jeg finner bare veldig dyre og kjenner jeg kvier meg litt til å bruke 4000-6000 på en jakke?
Er det i det hele tatt verdt det?
Hvilken jakke har du? Er den ordentlig varm? :)

jeg hadde ALDRI betalte så mye for en jakke.

jeg har ny jakke nå, og den er kjempevarm og god, aldri hatt en så herlig jakke! fryser aldri mer, i vind og minusgrader her.

betalte 799 (syntes det er mer enn nok)

http://www.stormberg.com/no/fonna-parkas-dame-hoved.html#17767

Er tull og bruke så mange lapper på en jakke, etter min mening. Men vi er jo ulike:) jeg har en fra bikbok og en fra stormberg, begge til ca 800,-. Varme og gode begge to:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har alltid vært kald, men etter jeg oppdaget bergans dunjakker fryser jeg ikke. De er så gode! Finner jo mye andre merker også, men kjøp dun hvertfall:)

Jeg har en fra Svea og en fra Bergans. Bergans er varmere enn Svea, syns jeg. Den varmeste dunjakken jeg har hatt har vært Rab.

Jeg er så lei sv å fryse!
Uansett hva jeg tar på meg på beina eller overkroppen så fryser jeg.
Hadde tenkt å finne meg en fin og varm vinterjakke.
Men jeg finner bare veldig dyre og kjenner jeg kvier meg litt til å bruke 4000-6000 på en jakke?
Er det i det hele tatt verdt det?
Hvilken jakke har du? Er den ordentlig varm? :)

Jeg har kjøpt helly Hansen til både meg og mannen.. Det ble rundt 8000,- for begge. Men er det noe jeg ikke har problemer med å bruke penger på så er det gode klær og sko til oss og barna :-) herlig å være ute i timesvis uten å kjenne noe særlig kulde andre steder en kinnene :-) synes du skal investere i en god jakke ;-)

Har Bergans dunjakke, dvs en litt lengre modell. Den er gull verdt og holder meg varm selv på de kaldeste dagene. Jeg er ekstremt frysepinn, så for meg var 3.000 kr en helt nødvendig investering. Har hatt jakken i tre vintre og skal bruke den igjen nå. Den er nøyaktig like fin!

Hmmm... Jeg får meg heller ikke til å bruke masse penger på jakke.
Siste 3-4 årene har jeg brukt to ulike versjoner av B. Young's vinterjakke (eller var det Vero Moda?) til henholdsvis 199,50 og 299,50 (for den lange :D ) og vært veldig godt fornøyd.
Har tråkket rundt på salg i flere år og sett på og prøvd dyre merkejakker, men KLARER bare ikke å betale flere tusenlapper for en vanlig JAKKE selv om den er på halv pris. :p

Den uka det er nærmere -20 i Oslo-området bruker jeg termodress til og fra jobb og SFO. ;)

Min erfaring (dyrkjøpt), er at dyrt ofte er best. Ikke nødvendigvis det dyreste, men godt opp på stigen. I tillegg må man gjøre litt research, ikke alt dyrt er bra!!

Jeg er nemlig typen som alltid har falt for 499,- produktene, mens min mann bruker 4999,- for samme ting. Han bruker og elsker sine ting i mange år, mens jeg går lei, de blir ødelagt eller fungerer ikke så bra etter kort tid.

Erfaringen er at når han "får viljen sin", er jeg mer fornøyd, og tingene varer.

Eks: for 3 år siden skulle han kjøpe dunjakker til meg til jul. Jeg nektet ham å bruke over 1000,-. Første vinteren ELDkET jeg jakka, de to neste har jeg HATET den, men ikke fått meg til å kjøpe ny. Den har blitt stygg, dunen krymper og jeg fryser i den. Samme vinteren kjøpte han seg en jakke på salget, som hadde kostet 4000,-. Den er like fin og god.

I år har jeg gitt etter, og latt ham bestille en RAB-jakke til meg (ønsket meg en sporty lekemedbarna-jakke;-)). Importert fra GB og på salg, ender den på "bare" ca 1500, men er ei jakke til 5000. Den har hydrogofobisk dun, høyt duninnhold, flere kammer....++++... Alt som skal til for å vare i 10 år.

Samme erfaring har jeg med det meste, alt fra møbler til pynt i hus, barnevogner, sykler, sportsutstyr.....i lengden sparer man på å gå litt dyrt (og man finner gode priser om man leter...).

Du finner en varm vinterjakke til en mye billigere pris enn det!!! Jeg har boblejakker og så har jeg ull-kåpe til finere...

Det lønner seg jo som oftest å investere i skikkelig yttertøy, men jeg er vel så varm i Vero Moda-jakka som i ulljakken fra Bergans, for å si det sånn. Her er det sjelden mange minusgradene om vinteren, men mye vind og da bruker jeg heller lag med ull og noe med god vindtetthet utenpå.

Jeg kjøpte en kjempegod dunjakke på h&m i fjor. Varmeste jakka jeg har hatt noen gang. Og så går den lang ned på låra. Er vel strengt tatt mer kåpe kanskje.
Mener den kosta under 1000 kr

appen

Bestilte en Ahkka jakke fra Ellos her for en mnd siden. Den koster opprinnelig 1000kr, noe jeg syns var aaaltfor mye å bruke, men så er det så kjekt med Ellos når de har 50% rabatter innimellom, så da fikk jeg den til 900, å det kan jeg leve med ;)
Poenget er at jeg ELSKER jakka, den er god, varm, solid og tåler allslags vær, også er den fin i tillegg ;)
Verdt å sjekke ut :):

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp