Dumper du barnet....

Min gutt på 3,5 år har vært i to barnehagebursdager - og jeg var med begge ganger. Var bare jeg og ei til der :-O På 17 3- og 4-åringer synes jeg det var litt overraskende, jeg ville ihvertfall ikke dra fra sønnen min.
 


Frk.VilliTrusa skrev:


Labbeliten skrev:
Saklig tittel på tråden...

Reagerte på den jeg også..
Snakk om å legge opp til negativitet..
"Dumper" vel ikke barnet selv om det er bursdag og du ikke skal være med..Samme som de som sier "dumper du barnet i helgene for å feste?" , eller "Setter du barnet bort for å gjøre de tingene du ikke ellers får gjort?" opplegg...

Må ikke overdrive nå..

 


Imogene skrev:
Min gutt på 3,5 år har vært i to barnehagebursdager - og jeg var med begge ganger. Var bare jeg og ei til der :-O På 17 3- og 4-åringer synes jeg det var litt overraskende, jeg ville ihvertfall ikke dra fra sønnen min.

Om barnet selv ønsker å være der uten foreldrene så ser jeg ikke det som et problem egentlig. Da snuppa her ble tre så spurte foreldrene om JEG ønsket at de skulle være der.. Jeg sa at om barnet ønsket at de skulle være der så kunne de så klart det, men om barnet klarte å gå på do selv og ønsket å være der alene så kunne de det også.
 
Dumper? Nei, jeg leverer. Jeg vil ikke ha alle foreldre hengende her når ungene mine har bursdag. Herregud, vi har da ikke plass til kanskje 20 stk her. Ungene kom uten foreldre i 4-årsdagen til eldstemann her, og han har vært uten oss i 4- og 5-årsdagene han har vært i og. Har gått fint det.
 
Datteren min har gått alene i bursdager fra hun var 4 år.. Hun har selvsagt villet dette selv.. og foreldrene til bursdagsbarnet har heller ikke ønsker å ha alle foreldrene til stede.. skjønner jo det godt! Jeg hadde aldri i verden hatt plass til både 10-12 barn.. pluss alle foreldrene!

Så glad at det er sånn her hvor jeg bor.. Og jeg som holder bursdagen er selvsagt pliktig til å ha nok voksne her.. sånn i forhold til antall barn.. og det har aldri vært noe problem:)

Er det barn som ikke vil være alene i bursdag, så er selvsagt foreldren velkommen.. men det har jeg ikke opplevd enda..
 
Er det kriteriet? At de må kunne gå på do og tørke seg selv?

Her i våres bursdager er det fortatt barn på 5 år som vil ha hjelp til å tørke.. og gjør selvsagt det.. ikke noe hinder for at de ikke kan være i bursdagen til jenta mi alene uten foreldre..
 


*Snuppo+1+1* skrev:
Nå er vel ikke jeg rette til å svare på dette,siden jeg har en 5åring med diabetes.
Vi er i besøket for å kunne gi insulin,og måle blodsukker.

Men hadde han vært "normal",så hadde vi latt han være der aleine fra han var 4år.


samme her... har ei jente på 6år med diabetes og "må" derfor være med, men alle de andre sender ungene sine alene... begynte når de var 5år og de 4åringene som er godt kjent drar også gjerne alene. Jeg ville nok begynt i fjor å sende alene hvis det ikke hadde vært for diabetesen...
 


Labambie skrev:
Jeg har ei på 4 og er overraskende nok den eneste mora som blir igjen i selskapene. JEG synes det er for tidlig med 4 år altså, men så er jeg vel sikkert også gal hønemor. Jeg tenker også at vertskapet helt sikkert trenger et par ekstra hender til ketsjup og saft. 


når min var 4 var jeg veldig usikker. men når jeg kom der, var jo alle andre foreldre gått. Og det var unger på 3 og 4 år der. Og min er veldig rolig av seg, så jeg gikk. Bor jo 50 meter borti veien for de fleste, så er ikke lange biten om det skulle være noe
 
Her er det vanlig at de er alene fra 4år... Men det hender jo foreldrene synes det er hyggelig å være sosial med de andre foreldrene. Jeg er litt skeptisk hvis sønnen min ikke kjenner de voksne godt nok og det er noen unger der som ikke oppfører seg så pent, da er jeg der.
 
Jeg er med barnet mitt nå han skal i bursdag. Jeg tenker at det året barnet begynner på skolen, altså når det blir seks år, er en grei alder å la barnet begynne å være i bursdag alene :)
 
Ja, jeg bruker å la henne være i bursdager alene. Hun er snart 5 år.
Men jeg spør alltid foreldrene til bursdagsbarnet om de vil at jeg skal bli eller om det er greit at jeg går, og gir alltid foreldrene mobilnret mitt i tilfelle noe skulle skje.

Synes barn kan være alene i bursdager fra de er ca. 4 år, men det kommer nok helt an på barnet og tenker jeg.
 
Back
Topp