"dumpe" ei venninne....

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
Hva er beste måten å gjøre det på synes dere??

Trekke seg sakte men sikkert unna en periode, eller ta en prat og forklare hvorfor?
Sende en meld? eller møtes face to face??

(Kan legge til at denne venninnen er FRYKTELIG drama, så det aller meste av dette kommer til å ende i kraftig drittslenging etterpå. så kluet er å finne en respektfull måte å gjøre det på, og samtidig forhåpentligvis slippe en gedigen sene og masse tull.... Har en veldig veldig god grunn altså )

Synes at uansett så fortjener hun at du tar en prat om hvorfor du ikke vil være venn med henne mer, om det uansett blir mye drama kunne jeg sikkert ha gjort det over tlf/sms

Hadde vært ærlig og sagt det face2face!

Sannheten skrev:
Bli kjedelig og rar og håp at hun dumper deg :p

DEN likte jeg!
Det er bare fare for at hun prøver å sabotere at par fester slenger en hel masse dritt om meg til vennene til typen min innen hu har gått lei meg :P
Det er livsfarlig at jeg får oppmerksomhet i steden for henne ser du...

MammaTilToSmå skrev:
Synes at uansett så fortjener hun at du tar en prat om hvorfor du ikke vil være venn med henne mer, om det uansett blir mye drama kunne jeg sikkert ha gjort det over tlf/sms

sign.

Gjør som man gjør dagen derpå. Ta skoene dine med deg ut i gangen og løp som bare helvete. Ta skoene på deg på gaten :p Neida, men jeg tror nok det er best om du bare trekker deg rolig ut, og hvis hun spør hvorfor dere har mistet kontakten, så får du bare gi henne svaret servert på en delikat måte

Lissyjane skrev:
Gjør som man gjør dagen derpå. Ta skoene dine med deg ut i gangen og løp som bare helvete. Ta skoene på deg på gaten :p Neida, men jeg tror nok det er best om du bare trekker deg rolig ut, og hvis hun spør hvorfor dere har mistet kontakten, så får du bare gi henne svaret servert på en delikat måte

Dette mennesket kaller meg sin bestevenninne og snakker til meg ca hver eneste dag på fjesboka :P 
Slutte å svare bare?
Det virker så slemt....

Jeg hadde nok trukket meg rolig tilbake for en periode, og hadde det blitt noe spm, så hadde jeg kanskje tatt det opp med henne..

Hmmm... Jeg tenker at når en har kommet til det punktet hvor de ikke vil være venn lenger, så ER man ikke venner lengre :P Da er det jo ett eller annet som har skjedd som gjør at man ikke funker som venner og da forstår jeg ikke hvorfor folk skal henge fast i hverandre selv om man vet vennskapet er fucket. 

Jeg har aldri "dumpet" en venninne, men har heller ikke bevisst prøvd å snike meg vekk. Enten er man venner, eller så er man det ikke. Det skjer ganske naturlig her i gården ihvertfall :P

CaritaA skrev:
Hmmm... Jeg tenker at når en har kommet til det punktet hvor de ikke vil være venn lenger, så ER man ikke venner lengre :P Da er det jo ett eller annet som har skjedd som gjør at man ikke funker som venner og da forstår jeg ikke hvorfor folk skal henge fast i hverandre selv om man vet vennskapet er fucket. 

Jeg har aldri "dumpet" en venninne, men har heller ikke bevisst prøvd å snike meg vekk. Enten er man venner, eller så er man det ikke. Det skjer ganske naturlig her i gården ihvertfall :P

Problemet her er vel at hun gang på gang gjør ting som er direkte sårende og respektløst. Jeg snakker med henne om det gang på gang, men det blir liksom ikke noe bedre heller...
Det var en episode i helgen og egentlig tok kaka. Og jeg kokte fulstendig over på henne. Men hun beklager, og snakker til meg som om alt skulle vært fint igjen dagen etterpå. Tar ikke til seg noe av det jeg har sagt i det hele tatt...
Jeg begynner å bli direkte sliten, og jeg orker ikke å måtte hamle opp med en masse drama hver eneste gang det er noe med henne kjenner jeg....Men hun forventer at jeg skal gjøre det ennå...

Hvis du har en god grunn tror jeg at jeg ville tatt en prat med henne under fire øyne og saklig forklart hvorfor du føler dere ikke bør opprettholde vennskapet. Hvis hun er en drama queen har hun i alle fall ikke noe å bruke mot deg hvis du bidrar til et "clean break-up"

Jeg hadde i alle fall satt pris på å få vite hvorfor dersom det var meg. Et vennskapsforhold er jo som et kjærlighetsforhold på mange måter.Håper hun forstår det da - virker jo ikke som selvinnsikten er den beste i dette tilfellet...?

RekeKreke skrev:

CaritaA skrev:

Problemet her er vel at hun gang på gang gjør ting som er direkte sårende og respektløst. Jeg snakker med henne om det gang på gang, men det blir liksom ikke noe bedre heller...
Det var en episode i helgen og egentlig tok kaka. Og jeg kokte fulstendig over på henne. Men hun beklager, og snakker til meg som om alt skulle vært fint igjen dagen etterpå. Tar ikke til seg noe av det jeg har sagt i det hele tatt...
Jeg begynner å bli direkte sliten, og jeg orker ikke å måtte hamle opp med en masse drama hver eneste gang det er noe med henne kjenner jeg....Men hun forventer at jeg skal gjøre det ennå...

Da tar du på deg knirkefrie sko og maske, også sniker du deg rolig ut døren Ingen vits å kaste bort tid på mennesker man ikke vil bruke tid på :)

RekeKreke skrev:

Lissyjane skrev:

Dette mennesket kaller meg sin bestevenninne og snakker til meg ca hver eneste dag på fjesboka :P 
Slutte å svare bare?
Det virker så slemt....

Du kan jo bare skru av chaten da Så skriver du bare melding til de du vil chatte med :p

Lissyjane skrev:

RekeKreke skrev:

Lissyjane skrev:

Slutte å svare bare?
Det virker så slemt....

Du kan jo bare skru av chaten da Så skriver du bare melding til de du vil chatte med :p

holy crap... Den burde jeg vel klart å tenke meg til selv :P

RekeKreke skrev:

CaritaA skrev:

Jeg hadde sakt til henne at nok er nok, at du gidder ikke mer drit og drama så du velger å ta avstand fra henne.

Eg ville berre sagt at eg ikkje orka meir drama, viss ho tar kontakt med deg først. Sjølv om ho er dramatisk, så trur eg at det kanskje ikkje blir blåst like mykje opp viss du nettopp poengterar korleis ho oppfører seg. Altså vera heilt ærlig i stadenfor å snike seg vekk.
Viss du har muligheten så e det sjølvsagt aller best å snika seg unna, men samtidig få det tli å sjå ut som det er ho som har det så travelt at ho ikkje har tid til deg lenger ;o))

Back
Topp