Dummeste/morsomste du har hørt?

Jeg fikk den fantastiske "husk at graviditet er ingen sykdom!" Kommentaren idag på jobb etter å ha stått og brekket meg på toalettet så jeg var helt svett. Etterfulgt av "når man bærer på livets mirakel må man tåle å være litt dårlig"....
Tror ansiktsuttrykket mitt var svar nok.. :wtf:
Ååå den kommentaren har jeg fått også.. har prolaps så når magen ble tung sleit jeg mer og mer med ryggen og ble derfor gradert sykemelding. «Graviditet er ingen sykdom» nei, men lammelser og ryggsmerter er.. og selvom det er graviditeten som gjør det værre er det ikke det som i utgangspunktet er problemet.. ble så sur på de kommentarene.. spesielt når de kommer fra menn..
 
Åh det er herlig! Mora til samboern sier også sånt. "Eg syns du blir større for hver gang eg ser deg" det var rart... Og selvfølgelig : Herregud, tenk så svær du kommer til å bli!!
Takk. [emoji6]
Er da du skal si det er enda godt du blir større.. hadde vel vært galt om man ikke ble større også!
 
Husker alle kom med kommentarer og "råd" når jeg gikk med nr.1! Sluppet unna med nr.2 nå føler jeg :)

Men det at alle skal kommentere størrelsen på magen som om det er en normal størrelse på alle gravide mager! Og det at ingen blir "fornøyde" om den er større eller mindre enn hva de mener er normalt.

Og at alle skal fortelle hvor grusom deres fødsel/fødsler var! Kan man heller ikke fortelle noe du fint om det man opplevde? Heldigvis mot jeg meg ikke skremme og hadde selv en fin opplevelse :)
 
Husker alle kom med kommentarer og "råd" når jeg gikk med nr.1! Sluppet unna med nr.2 nå føler jeg :)

Men det at alle skal kommentere størrelsen på magen som om det er en normal størrelse på alle gravide mager! Og det at ingen blir "fornøyde" om den er større eller mindre enn hva de mener er normalt.

Og at alle skal fortelle hvor grusom deres fødsel/fødsler var! Kan man heller ikke fortelle noe du fint om det man opplevde? Heldigvis mot jeg meg ikke skremme og hadde selv en fin opplevelse :)
Ja, enig! Og det med skremselspropaganda om fødsler kjenner jeg meg veldig i. Jeg hadde veldig fødselsangst før jeg ble gravid. Nå når jeg er gravid har jeg blitt veldig «tøff» og bryr meg ikke om det i det hele tatt :) men møter veldig mange (ironisk nok folk som ikke har født) som virker som vil skremme meg :s sier ting som : «du vet man revner?» og : «skjønner ikke at du tør, tenk om du bæsjer på deg?» ... blir så lei av sånne kommentarer for jeg er fullstendig klar over hva som skjer under en fødsel. Jeg bare velger å ikke grue meg til det og trenger ikke å ha noen som skremmer meg :p hvertfall ikke de som ikke har født selv en gang :p
 
Er da du skal si det er enda godt du blir større.. hadde vel vært galt om man ikke ble større også!
Ja, det er klart. Er nok gæli uansett [emoji6] Det er litt irriterende. Men fokuserer mer på jordmora som sa jeg var veldig fin og at loppa kosa seg [emoji4]
 
Ja, det er klart. Er nok gæli uansett [emoji6] Det er litt irriterende. Men fokuserer mer på jordmora som sa jeg var veldig fin og at loppa kosa seg [emoji4]
Ja :) viktigste er at mor og barn har det bra :) jeg har gått opp 8 kg og er i uke 32. Får stadig kommentarer på hvor voldsomt stor jeg har blitt men jordmor sier jeg har lagt på meg helt gjennomsnittlig. Så hva folk synes er «stort» er relativt også :) tror noen bare spyr ut det i mangel på noe annet å si for å påpeke at en er gravid :)
 
«Får jo nesten to enebarn dere!», «De vil jo sikkert ikke bli så gode venner siden det er så mange år i mellom» og «Det blir vanskelig å finne ferier å dra på i åra fremover». Diverse kommentarer vi har fått på at det nesten blir 6 år i mellom ungene. Jeg tar det ikke innover meg, men skjønner ikke at folk gidder å komme med sånne kommentarer :wacky:
 
Folk med barn:
"...hadde du hatt barn hadde du skjønt hva jeg snakket om"
Folk med barn, etter jeg ble stemor:
"....hadde du hatt egne barn hadde du skjønt hva jeg snakket om"
Folk med barn, etter jeg i tillegg skulle få et 'eget' barn:
"...hadde du hatt to (egne) barn hadde du skjønt hva jeg snakket om"

Så kommer nok aldri til å "strekke til" uansett hva jeg gjør [emoji23][emoji23]
 
«Får jo nesten to enebarn dere!», «De vil jo sikkert ikke bli så gode venner siden det er så mange år i mellom» og «Det blir vanskelig å finne ferier å dra på i åra fremover». Diverse kommentarer vi har fått på at det nesten blir 6 år i mellom ungene. Jeg tar det ikke innover meg, men skjønner ikke at folk gidder å komme med sånne kommentarer :wacky:
Er 11 år mellom meg og mitt nærmeste søsken det går så bra! Fordeler og ulemper med både å ha nære søsken og stor aldersforskjell :)
 
Folk med barn:
"...hadde du hatt barn hadde du skjønt hva jeg snakket om"
Folk med barn, etter jeg ble stemor:
"....hadde du hatt egne barn hadde du skjønt hva jeg snakket om"
Folk med barn, etter jeg i tillegg skulle få et 'eget' barn:
"...hadde du hatt to (egne) barn hadde du skjønt hva jeg snakket om"

Så kommer nok aldri til å "strekke til" uansett hva jeg gjør [emoji23][emoji23]
Det er så irriterende føler allerede på den samme! Man kan aldri vinne
 
Ja, enig! Og det med skremselspropaganda om fødsler kjenner jeg meg veldig i. Jeg hadde veldig fødselsangst før jeg ble gravid. Nå når jeg er gravid har jeg blitt veldig «tøff» og bryr meg ikke om det i det hele tatt :) men møter veldig mange (ironisk nok folk som ikke har født) som virker som vil skremme meg :s sier ting som : «du vet man revner?» og : «skjønner ikke at du tør, tenk om du bæsjer på deg?» ... blir så lei av sånne kommentarer for jeg er fullstendig klar over hva som skjer under en fødsel. Jeg bare velger å ikke grue meg til det og trenger ikke å ha noen som skremmer meg :p hvertfall ikke de som ikke har født selv en gang :p
Hahahaha, dummeste er jo av de som ikke har født selv :laughing025 og hvorfor denne skremselspropagandaen? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor! Har du opplevd en dritt fødsel så ok, men ikke rop det ut til alle gravide - ikke rart fødselsaangst har steget så mye! Jeg er så lei av dette at jeg er den plagsomme som kan fortelle hvor flott en fødsel kan være :)
 
Gjett om vi har fått masse teite kommentarar på aldersforskjell da..
«Får jo nesten to enebarn dere!», «De vil jo sikkert ikke bli så gode venner siden det er så mange år i mellom» og «Det blir vanskelig å finne ferier å dra på i åra fremover». Diverse kommentarer vi har fått på at det nesten blir 6 år i mellom ungene. Jeg tar det ikke innover meg, men skjønner ikke at folk gidder å komme med sånne kommentarer :wacky:

å Jadda her også har vi fått masse kommentara på ferieturer, fjellturar og skitura ifht aldersforskjell.
KVIFOR skal alle bry seg når det er VÅRT valg??

Ei på jobb presterte å sei at ho synst det var egoistisk å få unga når dei eldste var blitt så store. Vi kom jo ikkje til å ha energi til å stille opp når vi får barnebarn...:confused: Eldste mi vart nettopp 17 år!
 
Jøjje meg! Minner om de kommentarene jeg får av familie, koleger og venner også ... «Er helt umulig at det bare er 1 inni der! Må være minst et kull» ... nei.. vi har vært på 3 ultralyder... det er en normal baby helt alene inni der. Ikke har jeg lagt på meg noe særlig heller. I følge lege er jeg under «normalen» så at magen er stor er ikke noe annet enn at det er forskjell på folk..

Uffa meg! Folk tenker virkelig ikke seg om før de kommenterer[emoji85]
 
På jobb sto en kollega av meg og slo av en prat med en kunde. Jeg stod tilfeldigvis ved siden av dem og kunden klarer å lirke ut fra seg:
«Noe av det mest ondskapsfulle man kan gjøre nå til dags er å sette barn til verden!»
 
Hahahaha, dummeste er jo av de som ikke har født selv :laughing025 og hvorfor denne skremselspropagandaen? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor! Har du opplevd en dritt fødsel så ok, men ikke rop det ut til alle gravide - ikke rart fødselsaangst har steget så mye! Jeg er så lei av dette at jeg er den plagsomme som kan fortelle hvor flott en fødsel kan være :)
Ikkesant! Jeg kjenner noen som har født som sier det ikke var så skummelt som de trodde. Og dette er folk jeg anser som folk med lav smerteterskel så jeg forholder meg veldig rolig :) blir bare så provosert av at det virker som folk vil at folk skal frykte fødsler. Både de som har født og de som ikke har det :p er det noe poeng i å skremme folk liksom?
 
På jobb sto en kollega av meg og slo av en prat med en kunde. Jeg stod tilfeldigvis ved siden av dem og kunden klarer å lirke ut fra seg:
«Noe av det mest ondskapsfulle man kan gjøre nå til dags er å sette barn til verden!»
I alle dager!! :eek: greit nok at vi lever i en syk verden men det er jo brutalt å si! Og hvertfall med gravide tilstede! Noen folk tenker virkelig ikke før de åpner munnen..
 
Gjett om vi har fått masse teite kommentarar på aldersforskjell da..


å Jadda her også har vi fått masse kommentara på ferieturer, fjellturar og skitura ifht aldersforskjell.
KVIFOR skal alle bry seg når det er VÅRT valg??

Ei på jobb presterte å sei at ho synst det var egoistisk å få unga når dei eldste var blitt så store. Vi kom jo ikkje til å ha energi til å stille opp når vi får barnebarn...:confused: Eldste mi vart nettopp 17 år!
Herregud! Det er jo langt i fra «normalen» det hun på jobben din antyder da! Jeg er atpåklatt! Hatt like mye godt av det som jeg ville hatt godt av jevnaldrende søsken og yngre foreldre. Hadde kjempefordel på skole da jeg hadde godt ordforråd til alderen. Lærere mente det var fordi jeg var med så mye voksne mennesker/hadde eldre søsken. Foreldrene mine hadde også barnevakt i søsknene mine da de var så mye eldre enn meg :) og jeg har hatt glede av å bli tante i ung alder :) ser mye positivt i å ha mye eldre søsken og «voksne» foreldre :)
 
I alle dager!! :eek: greit nok at vi lever i en syk verden men det er jo brutalt å si! Og hvertfall med gravide tilstede! Noen folk tenker virkelig ikke før de åpner munnen..

Haha, nei. jeg måtte bare le av det. Altså jeg pleier ikke uttale meg om kunder, men dette mennesket er det mer synd på enn ganske mange andre og det kommer mye vræl ut av den munnen. Klarer ikke bli fornærmet en gang, selv om det var en veldig unødvendig ting å si[emoji23]
 
Back
Topp