Dumme ting folk sier til gravide. Hva har du hørt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Egentlig fått mest upassende kommentarer i forhold til navnet på babyen.. Når vi har blitt spurt om våre favoritter har vi nevnt 2 stk som vi står mellom, og fått kommentarer som "Nei dere kan ikke kalle ungen det?!", "Det heter jo... og han er en skikkelig idiot", "Æsj", "Alle heter jo det!!!" osv.. Spesielt fra søsteren til samboeren, ikke noe hyggelig :( Og vi har absolutt ikke valgt ekstremt uvanlige/rare navn heller.

En annen ting jeg har fått høre, fordi jeg var veldig slank i utgangspunktet, er at flere håper jeg legger på meg masse og blir stor og tjukk og alle plager som hører med, og at jeg ikke tar det av meg igjen etterpå som straff for at vi velger å få barn når jeg er så ung..

Herregud for noen folk!
Håper du får en kropp de misunner enda mer etterpå og at du ikke har noen plager og får verdens fineste fødsel og får en baby som alle misunner fordi den sover hele natten, smiler og sover hele dagen og alt alle drømmer om - så kan du gni det inn for alltid!!!
Så får du tatt hevn :) ;) :p

Herregud for noen folk!
Håper du får en kropp de misunner enda mer etterpå og at du ikke har noen plager og får verdens fineste fødsel og får en baby som alle misunner fordi den sover hele natten, smiler og sover hele dagen og alt alle drømmer om - så kan du gni det inn for alltid!!!
Så får du tatt hevn :) ;) :p
Ja blir sjokkert av enkelte!
Hadde vært noe det, er jo lov å håpe :D

Folk sier jo så mye rart. Det med navn opplevde vi også forrige gang. Ikke så ille som nevnt her,men noen som tydelig sier hva de mener. Denne gangen har vi derfor valgt å holde korta tett til brystet:).

Fått den om det var planlagt som flere nevner her og at det bil bli slitsomt for oss da vi har valgt å få to tette. Fikk en kommentar fra svigerinna mi som jeg syns var teit. 1 er som null og to er som ti. La fram at det var kjempe slitsomt og hørtes nesten ut som hun angret på å ha fått to. Hadde nesten lyst å svare tilbake å spørre om hun angra,men gjorde selvfølgelig ikke det.

For ikke å nevne dumme kvinnfolk som skal skremme deg med historier om fæle fødsler. Det er så typisk kvinnfolk.

For å nevne noe;).

I går var det en mor i barnehagen som lurte på om jeg ventet jente. Jeg svarte nei, inni her bor det en liten gutt :)
Hun sa da at hun synes jeg hadde lagt på meg i ansiktet, og at det pleide å være et tegn på jente.. Tusen takk??.. visste ikke hva jeg skulle si.. føler meg fin som gravid, og har gått opp 10 kg hittil, men føler ikke at jeg ser hverken rund eller tjukk ut.. men måtte ta en titt i speilet, og ble egentlig litt lei meg :P Rart hvordan folk kan få en til å føle seg dårlig

Syns det er rart hvordan folk føler de har lov til å fortelle at man har lagt på seg bare fordi man er gravid??

I går var det en mor i barnehagen som lurte på om jeg ventet jente. Jeg svarte nei, inni her bor det en liten gutt :)
Hun sa da at hun synes jeg hadde lagt på meg i ansiktet, og at det pleide å være et tegn på jente.. Tusen takk??.. visste ikke hva jeg skulle si.. føler meg fin som gravid, og har gått opp 10 kg hittil, men føler ikke at jeg ser hverken rund eller tjukk ut.. men måtte ta en titt i speilet, og ble egentlig litt lei meg :p Rart hvordan folk kan få en til å føle seg dårlig

Så frekk!Skjønner meg ikke på enkelte folk altså. Hun hadde jo aldri sagt det hvis du ikke var gravid,men når du er gravid er alt plutselig lov å si.

Syns det er rart hvordan folk føler de har lov til å fortelle at man har lagt på seg bare fordi man er gravid??
Heldigvis ingen som har sagt akkurat det til meg, da hadde jeg nok blitt veldig lei meg.

Hadde en jeg hadde kontakt med en gang via jobb som gjerne ville ha en alternativ kontaktperson, siden han mente jeg var så omfangsrik at fødselen måtte være rett rundt hjørnet. Jeg var 28 uker på vei :p

Heldigvis ingen som har sagt akkurat det til meg, da hadde jeg nok blitt veldig lei meg.

Hadde en jeg hadde kontakt med en gang via jobb som gjerne ville ha en alternativ kontaktperson, siden han mente jeg var så omfangsrik at fødselen måtte være rett rundt hjørnet. Jeg var 28 uker på vei :p
Omfangsrik? Den var ny :P
har heldigvis ikke hørt noe ang vekt jeg heller annet enn at magen synes, men det gjør den jo så kan jo ikke si noe på det. Sist gang de så meg var det jo ingenting der :)

Back
Topp