Dumme ting folk sier til gravide. Hva har du hørt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Jeg har litt for mye fra før .. Også der har min svigermor også.. Større enn meg.. Så ser hun på meg med store øyne etter å ikke sett meg på 4 dager.. Nei nå begynner du å bli enorm ... !!!

Da er jeg i uke 28 og lagt på meg 6 kg.. Noen har ikke sett at jeg er gravid engang..
Tenkte å svare at jeg er mindre enn henne enda men droppa det

Får alltid høre sikker på at det ikke er flere inne i der? Ja jeg er sikker. Det er bare en.. Jeg er pitteliten så magen blir fort stor.. Utrolig kjedelig at alle skal mene så mye og alltid kommentere størrelsen på magen..

Flere av mine kolleger og som kommer med sånne "oi, her kan det ikke være lenge igjen!" osv..

"ja, nå er det vel nok"
Som om jeg har den ungeflokken, har bare en gutt fra før, og det blir 2 år imellom de. Synes ikke andre har noe med hvor mange barn jeg får, om jeg vil ha to eller ti barn er opp til hva jeg og mannen min har kapasitet og lyst til :)

"ja, nå er det vel nok"
Som om jeg har den ungeflokken, har bare en gutt fra før, og det blir 2 år imellom de. Synes ikke andre har noe med hvor mange barn jeg får, om jeg vil ha to eller ti barn er opp til hva jeg og mannen min har kapasitet og lyst til :)
Haha ja man skulle tro du hadde veldig mange barn fra før :P

Egentlig fått mest upassende kommentarer i forhold til navnet på babyen.. Når vi har blitt spurt om våre favoritter har vi nevnt 2 stk som vi står mellom, og fått kommentarer som "Nei dere kan ikke kalle ungen det?!", "Det heter jo... og han er en skikkelig idiot", "Æsj", "Alle heter jo det!!!" osv.. Spesielt fra søsteren til samboeren, ikke noe hyggelig :( Og vi har absolutt ikke valgt ekstremt uvanlige/rare navn heller.

En annen ting jeg har fått høre, fordi jeg var veldig slank i utgangspunktet, er at flere håper jeg legger på meg masse og blir stor og tjukk og alle plager som hører med, og at jeg ikke tar det av meg igjen etterpå som straff for at vi velger å få barn når jeg er så ung..

Egentlig fått mest upassende kommentarer i forhold til navnet på babyen.. Når vi har blitt spurt om våre favoritter har vi nevnt 2 stk som vi står mellom, og fått kommentarer som "Nei dere kan ikke kalle ungen det?!", "Det heter jo... og han er en skikkelig idiot", "Æsj", "Alle heter jo det!!!" osv.. Spesielt fra søsteren til samboeren, ikke noe hyggelig :( Og vi har absolutt ikke valgt ekstremt uvanlige/rare navn heller.

En annen ting jeg har fått høre, fordi jeg var veldig slank i utgangspunktet, er at flere håper jeg legger på meg masse og blir stor og tjukk og alle plager som hører med, og at jeg ikke tar det av meg igjen etterpå som straff for at vi velger å få barn når jeg er så ung..
For en stygg ting å si, håper du klarer å nyte gravidkroppen til tross for at de prøver å gjøre deg misfornøyd. Sjalu mennesker altså!

.??? Seier folk slikt? Blir heilt sjokkert eg!

Sent from my iPad using BV Forum

Herregud hva feiler det folk? Er det mulig å bli mer sjalu på deg bare fordi du er slank? Det er jo bare ondt.
Jeg har vært veldig forsiktig med å fortelle om mine navn, men har den siste tiden luftet noen navn for mine nærmeste for å se hvordan de reagerer. Har heldigvis ikke hørt noe negativt, men vet om noen som har gjort det på andre og det er ikke greit :/

Trist å høre at folk kan være så ufølsomme:(!

Har ikke hørt så mye upassende.Det som går igjen er vel " Det var jo dumt det ikke ble jente denne gangen heller, men da prøver dere vel på jente neste gang" Akkurat som det er verdens undergang at vi kommer til å ha to flotte gutter!

Ja, folk sier faktisk slikt, blitt sjokkert selv.. Det var vel noen som mente det var urettferdig om jeg også fikk et fint svangerskap når jeg hadde vært "heldig med kroppen i utgangspunktet". Har heldigvis lært meg å ikke bry meg om mennesker som mener sånt, trenger ikke de i livet mitt! :) men det er jo klart at det er ikke noe hyggelig å høre det uansett. Sjalusi og misunnelse, tenker jeg!

Ja, folk sier faktisk slikt, blitt sjokkert selv.. Det var vel noen som mente det var urettferdig om jeg også fikk et fint svangerskap når jeg hadde vært "heldig med kroppen i utgangspunktet". Har heldigvis lært meg å ikke bry meg om mennesker som mener sånt, trenger ikke de i livet mitt! :) men det er jo klart at det er ikke noe hyggelig å høre det uansett. Sjalusi og misunnelse, tenker jeg!
Folk er jo ikke riktig navla! Snakk om å være bitter. Godt flertallet ikke er sånn, og at de fleste av oss faktisk kan unne hverandre lykke uansett hva :) håper du går ut av dette med en killer kropp osv. Karma liksom :D

Jeg har 2 gutter fra før.. nærmest alle sier: skulle du ønske det Ble ei jente denne gange? Svaret er NEI!!! Er det En selvfølge at man vil ha forskjellige kjønn ?!!!

Jeg har 2 gutter fra før.. nærmest alle sier: skulle du ønske det Ble ei jente denne gange? Svaret er NEI!!! Er det En selvfølge at man vil ha forskjellige kjønn ?!!!
Det er jo vanlig å ønske seg kjønn på forhånd men absolutt ingen selvfølge nei. Har enda til gode å møte på noen som er misfornøyd med svaret på OUL. Jeg ønsket meg jente, men når jordmor sa det var en gutt så var det som om tanken om jente aldri hadde eksistert :)

Back
Topp