Dumme tester

Heldigjente

Betatt av forumet
blir helt bekymra jeg over alle disse testene legene  tar[:'(][&:] noen andre?

Jeg syns det er bare greit at de tester alt som testes kan jeg:) Så vet jeg at alt står bra til...

tar de dumme tester.......[8|] har ikke tenkt på no jeg[:-]

HIV ja. Blir helt nervøs jeg [:)]Hadde jeg aldri tatt den dumme testen hadde jeg aldri tenkt på det [;)]

ORIGINAL: LykkeLInda

HIV ja. Blir helt nervøs jeg [:)]Hadde jeg aldri tatt den dumme testen hadde jeg aldri tenkt på det [;)]

[:D][:D][:D] er ingen fare[;)] 
husker jeg og syns d var rart sist men har ikke tenkt noe mer over d siden.. hadde glemt at de kanskje tok d nå. utrolig mange glass de tappa ut iallefall..[8|][8|]

hei hei!!
Er ny her. Meldte meg inn i dag... Var på først kontroll hos lege i går. Ikke spes imonert over behandlingen der[&o]. Jeg har nemlig litt legeskrekk- synes de ikke er spesielt hygeniske på legesenteret. Er selv utdannet sykepleier og har av den grunn litt innsikt i hva som er "rett" prosedyre. Har forsøkt å bytte fastlege, men dette viser seg å være vanskelig i mitt område. Siden legen min tilhører en kommune og jeg bor i en annen, så ble det mange problemer i forhold til oppfølging. Hun søkte blant annet ikke fødeplass, det skulle jordmor gjøre... Der jeg bor er det lege som gjør dette, derfor gjør ikke jordmor dette her... Snakk om å være mellom barken og veden... I tillegg var legesekretær ufin, og sølte blod når hun tok blodprøver. Brukte ikke hansker- hun bør jo beskytte seg.  Så på klærne hennes at hun hadde en del blodflekker på den fra før. I tillegg la hun helsekortet mitt som jeg skal ha med meg overalt på et papir som de legger fra seg diverse prøver som urinprøver og blodprøver. Så at det var flekker der... Skikkelig uhygenisk. Jeg har selv jobbet på legekontor og der var vi veldig opptatt av at det var en uren sone som vi brukte hansker når vi tok der. Kanskje virker jeg hysterisk? Men jeg vil ikke gå med papirer i veska mi med andres urin og blodflekker på... Kan man følges kun opp av jordmor? Noen tips? Jeg har ikke lyst til å dra tilbake til det legesenteret igjen...

Jeg går ikke til fastlegen. Bare til gynekolog og jordmor. Får også da ultralyd hver gang hos gynekologen[;)] Vil anbefale deg det[;)]

Jeg har en kjempealright lege, han ble kjempeglad da jeg ble gravid og gledet seg til å følge opp meg og babyen [:)] Men han ble litt skuffet da jeg spurte etter henvisning, da.... Gikk bare til jordmor sist, men tenkte at jeg kanskje skulle gå litt hos fastlegen min også denne gangen, da blir han sikkert glad  [:)]

Hei![:)]
Godt jeg ikke hørtes for hysterisk ut. Har brukt mye tid i dag på å få tak i jordmor. Ikke kommet gjennom på tlf. Tror jeg møter opp i morgen jeg..he he!

Jeg har fått foreløpig termin 13. oktober. Er så spennende! Dette legesenteret skal ikke ødelegge for meg!! Jeg har vært hos gynekolog for ul, og vurderer å spørre om han kan følge meg opp sammen med jordmor. Hørt hun er koselig og hjelper meg sikkert med å søke fødeplass- håper bare det ikke er for sent allerede.

Kan man få nytt helsekort?? Jeg blir dårlig av å tenke på å ha det møkkete kortet i veska  [;)]. Er jo ikke akkurat fylt ut mye der enda...

Jeg har betalt egenandel hos gynekolog på 500 kr for ul. Det var det verdt. Ba om henvisning da jeg var hos fastlege fordi gyn ønsket meg tilbake etter påske. Dette hørte hun ikke på...

HURRA- Ingen HIV eller syfilis (?? ble ikke den utryddet på 1800 tallet?[:)])!

Hei igjen!
[:)]
Nå er jeg glad!! Fikk tak i jordmor og hun skulle ordne med fødeplass bare jeg kom innom i dag... De kunne også følge meg opp der hele veien!! Alle prøver jeg tok hos lege var heller ikke forgjeves, de skulle de nok få over!! Håper da virkelig mine prøver ikke viser noe lumske greier...ikke tenkt på dette før jeg leste disse innleggene. Tror hjernen min har hatt mye annet å tenke på[;)].

Ha en strålende dag alle sammen!
Når har du termin smokken? har vel ganske nære min termin tør jeg tro? 12-13?

ORIGINAL: LykkeLInda

HURRA- Ingen HIV eller syfilis (?? ble ikke den utryddet på 1800 tallet?[:)])!

hehe! Syfilis er en kjønnsykdom som fortsatt finnes, men ikke er like vanlig som på 1800-tallet[;)]

Back
Topp