hei hei!!
Er ny her. Meldte meg inn i dag... Var på først kontroll hos lege i går. Ikke spes imonert over behandlingen der[&o]. Jeg har nemlig litt legeskrekk- synes de ikke er spesielt hygeniske på legesenteret. Er selv utdannet sykepleier og har av den grunn litt innsikt i hva som er "rett" prosedyre. Har forsøkt å bytte fastlege, men dette viser seg å være vanskelig i mitt område. Siden legen min tilhører en kommune og jeg bor i en annen, så ble det mange problemer i forhold til oppfølging. Hun søkte blant annet ikke fødeplass, det skulle jordmor gjøre... Der jeg bor er det lege som gjør dette, derfor gjør ikke jordmor dette her... Snakk om å være mellom barken og veden... I tillegg var legesekretær ufin, og sølte blod når hun tok blodprøver. Brukte ikke hansker- hun bør jo beskytte seg. Så på klærne hennes at hun hadde en del blodflekker på den fra før. I tillegg la hun helsekortet mitt som jeg skal ha med meg overalt på et papir som de legger fra seg diverse prøver som urinprøver og blodprøver. Så at det var flekker der... Skikkelig uhygenisk. Jeg har selv jobbet på legekontor og der var vi veldig opptatt av at det var en uren sone som vi brukte hansker når vi tok der. Kanskje virker jeg hysterisk? Men jeg vil ikke gå med papirer i veska mi med andres urin og blodflekker på... Kan man følges kun opp av jordmor? Noen tips? Jeg har ikke lyst til å dra tilbake til det legesenteret igjen...