Dumme morkake!!

Her er det skikkelig livlig. Masse spark flere ganger om dagen. Varierer litt i styrke etter hvor han sparker, men de er harde noen ganger og kan kjennes utenpå. Tidligere kjente jeg når han snudde seg, det var svært ubehagelig men har ikke kjent det på en stund nå. Men koser meg med hilsninger fra den lille.
 
Her er det skikkelig livlig. Masse spark flere ganger om dagen. Varierer litt i styrke etter hvor han sparker, men de er harde noen ganger og kan kjennes utenpå. Tidligere kjente jeg når han snudde seg, det var svært ubehagelig men har ikke kjent det på en stund nå. Men koser meg med hilsninger fra den lille.

Så koselig!!! Jeg klarer nesten ikke vente! Hvor langt på vei er du?
 
Masse aktivitet hver dag, spesielt på morgenen og med en gang vi har lagt oss for kvelden, viktig at pappa kan være med han også ;) Han sparker skikkelig, såpass at vi kjenne det godt på utsiden. Kan se sparkene også, magen gjør små hopp! Er 21+3 i dag!
 
Masse aktivitet hver dag, spesielt på morgenen og med en gang vi har lagt oss for kvelden, viktig at pappa kan være med han også ;) Han sparker skikkelig, såpass at vi kjenne det godt på utsiden. Kan se sparkene også, magen gjør små hopp! Er 21+3 i dag!

Det høres så herlig ut! Jeg har jo helt glemt hvordan det kjennes. Jeg får vente litt til, skulle tro det hadde kommet mer spark til nå, men han er vel der enda, og erter meg!
 
  • Liker
Reactions: H27
Det høres så herlig ut! Jeg har jo helt glemt hvordan det kjennes. Jeg får vente litt til, skulle tro det hadde kommet mer spark til nå, men han er vel der enda, og erter meg!
Å jada, han er nok der :) Jeg tror at disse små ha personlighet allerede i magen, de har nok hver sin måte å "kommunisere" på :)
 
Å jada, han er nok der :) Jeg tror at disse små ha personlighet allerede i magen, de har nok hver sin måte å "kommunisere" på :)

Ja, det har de nok absolutt ;) sikkert akkurat som storebror! Han ga meg skikkelige spark når jeg dyttet borti han :p litt vanskeligere å finne denne luringen;)
 
  • Liker
Reactions: H27
Jeg tror jeg kjenner spark noen ganger, men bare når jeg ligger på sidene, så er vel bare da de små rekker fram bak morkakene sine. Gleder meg så utrolig til sparkene kjennes ordentlig og til pappaen kan få kjenne dem... Gleder meg faktisk aller mest til det siste! Er 19+5/6 nå... Håper det skjer snart.
 
Kjente ikke skikkelige spark før etter uke 24 med eldstemann pga. foranliggende morkake... kjedelig for man vil jo så gjerne ha bekreftelse på babyen i magen, men er visst veldig normalt :)
 
Første gang på meg, men jeg har kjent henne i noen uker da :) såvidt det er, men mer og mer i det siste <3 har bakovervendt morkake som ligger høyt oppe :) hun er litt av en aktiv jente ;) er 20+1 nå..
 
Jeg har begynt å kjenne det sånn smått nå den siste uken nå.... Kjenner mer og mer.... men jordmor sa at det fortsatt var tidlig, så var ingen grunn til å stresse omman ikke kejnte så mye med foranliggende morkake....
 
Jeg er 19+2 g kjenner også lite pga foranliggende morkake! Kjenner bevegelse til tider men ikke spark. Mitt andre barn. Vi får bare vente litt til!
 
Jeg er 19+2 g kjenner også lite pga foranliggende morkake! Kjenner bevegelse til tider men ikke spark. Mitt andre barn. Vi får bare vente litt til!

"Godt" å høre at det er andre som ikke kjenner så mye. Jeg er 20+3 idag og har kjent mer enn sist, men fortsatt lite, så får bare vente litt ja :)
 
Jeg har hatt morkaken foran begge gangene. Første gang kjente jeg liv fra uke 16, daglig fra uke 20. Denne gangen liv fra uke 12 og nesten daglig fra uke 15. Er nå 18 uker og det er masse spark, men bare nederst i magen, ingenting lengre opp der morkaken ligger. Hele forrige svangerskap kjente jeg aldri spark/bevegelser eller noe baby midt foran på magen.

Jeg tror jeg er unormalt tidlig ute - er veldig normalt å kjenne liv sent med morkake foran.
 
Jeg har hatt morkaken foran begge gangene. Første gang kjente jeg liv fra uke 16, daglig fra uke 20. Denne gangen liv fra uke 12 og nesten daglig fra uke 15. Er nå 18 uker og det er masse spark, men bare nederst i magen, ingenting lengre opp der morkaken ligger. Hele forrige svangerskap kjente jeg aldri spark/bevegelser eller noe baby midt foran på magen.

Jeg tror jeg er unormalt tidlig ute - er veldig normalt å kjenne liv sent med morkake foran.
Unormalt tidlig her også :) har virkelig en gæern liten gutt i magen. Kjenner spark over alt, har akkurat lagd en liten filmsnutt med spark som ses utenpå magen. Er 22+3 i dag, lillegutt har holdt på siden uke 18 :) spent på hvordan det blir på utsiden. Skal få kjørt oss :p
 
Endelig begynner jeg å kjenne sparkene til mine to bak begge morkakene forran. De fleste sparkene kommer på sidene lenger nede eller oppe ved navlen min, er vel der de kommer til utenfor morkakene, men innimellom kommer det dunk mer midt på også som er litt anderledes sikkert fordi de kjennes gjennom det som ligger mellom :p noen få ganger de siste dagene har jeg faktisk kjent sparkene utenpå magen også - for en følelse! Men såklart er tvillingene mer sjenerte når pappaen skal kjenne! Håper han får kjenne magien snart han og! <3
 
Den ligger foran babyen min og jeg kjenner fortsatt ingen spark og har en sjelden gang kjent små bevegelser.

Er 18+5 idag og dette er mitt andre barn. Flere? Burde jeg ikke kjenne mer til nå?


Hvordan går det nå da..??

Jeg hadde selv mistanke om morkake forran, for det var veldig rolig synes jeg. og den mistanke fikk jeg bekreftet tidligere i uken. Men nå er jeg i uke 26, og det er tydelige spark- men nesten bare helt nederst i magen! litt kjedelig å ikke kjenne så mye lenger oppe, men men..lite å gjøre med ;)
 
Hvordan går det nå da..??

Jeg hadde selv mistanke om morkake forran, for det var veldig rolig synes jeg. og den mistanke fikk jeg bekreftet tidligere i uken. Men nå er jeg i uke 26, og det er tydelige spark- men nesten bare helt nederst i magen! litt kjedelig å ikke kjenne så mye lenger oppe, men men..lite å gjøre med ;)

Nå kjenner jeg kraftige dult/spark hver dag! Endelig!! Men mest neders og på sidene. Har hendt jeg har kjent rundt navelen også. Synes fortsatt det er ganske stille, men om ettermiddagen/kvelden er det ganske mye liv og pappaen har kjent han flere ganger nå også :) men jeg kjenner faktisk at han sparker i livmoren, før det videre forplanter seg i magen min.

Men det hender han presser seg veldig ut, kjennes det hvertfall ut som, for jeg kjenner harde flater og igår traff jeg en liten fot som sparket meg og spratt inn igjen når jeg trykket tilbake:) litt rart at jeg kan kjenne dét så godt når morkaken ligger foran.

Men du har ikke morkake foran?
 
Jo, det er nettopp det jeg har! Så er derfor det var så "rolig"nedi der..hehe.. Men som sagt så kjenner jeg det nederst veldig godt, og som du og sier, på sidene..!!
Pappaen har også fått kjenne her, bare håpe storebror kan få kjenne snart også :)
 
Back
Topp