Dugnasarbeide

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Er du flink til å stille opp på dugnad?
Eller er du en unnasluntrer?

Det er alltid de samme som stiller opp, ihvertfall her.
Jeg stiller på de dugnader jeg kan, jeg er aktiv i idrettslaget (med verv) og stiller på det meste av treninger og kamper.

Jeg er dårlig på det der:/

Vi sluntrer unna.. syns det er flaut å gå ut for å møte naboene i blokkene rundt her.. Ja, forferdelig teit. Og jeg tenker alltid at neste gang SKAL jeg være med, men når neste gang kommer får jeg vondt i magen av tanken på å gå ut så blir jeg heller hjemme..

Selvfølgelig stiller vi opp :) i tillegg er det en mulighet til å treffe naboer og være litt sosial :)
Det samme med bhg. Men altså, kan vi ikke så kan vi ikke.

I realiteten, mannen.

De fleste dugnadene som er aktuelle for oss her er nemlig uten unger. Og en av oss må jo da passe dem. Det var en med barn da vi bodde i borettslag, da gikk vi alle fire, men i praksis var det jo begrenset hav jeg gjorde utover å gjete ungene.

Kommer an på hvilken dugnad det er!
Har hatt litt dugnadsjobb i forbindelse med skoletur til barna, men dugnad i forbindelse med idrettslag feks hadde jeg ikke stilt på. Nå er ikke mine barn aktive i idrettslaget, men har forstått det er mye dugnad der! Jeg synes vi har nok å henge fingrene i, om vi ikke skulle stilt på dugnad både her å der:-)

Er man involvert i noe, stiller man på dugnad så langt man kan synes jeg :) Det kan være borettslag, idrettslag, bake kake til skolelotteri osv :) Forrige dugnaden her hjemme var nurket bare 1 mnd, så jeg fikk ikke gjort stort :p Men vi var med ut og kostet det vi klarte! Det er bedre mottatt å gjøre litt enn ingenting ;)

Så klart vi stiller opp. :) Foreløbig har det vært kun i bhg. og i boligfeltet, de er så små ungene enda at de ikke har vært med på noe aktiviteter enda, blir vel mer når eldste begynner på skolen.

Men så klart, for oss er det en selvfølge å stille opp :)

En av oss stiller opp med mindre den andre jobber å må være hjemme med jenta vår

De dugnadene som har vært hittil har enten mannen min eller jeg vært med på. Jeg mener at er man ikke med, så kan man ikke klage på noe heller.. I år bakte jeg kake i borettslaget og mannen min klipte noen hekker. Storebror syns også det var stort å være med, for da ble det kake som premie :)

Stiller når vi har mulighet. Melder meg alltid frivillig til baking når det trengs :)

Stiller når vi har mulighet. Melder meg alltid frivillig til baking når det trengs :)
Det gjør gjerne jeg også, da melder jeg meg til å lage uten egg, det er ofte flere enn min sønn som trenger det

Har bare hatt dugnad på borettslaget vi bodde i. Stilte opp hver gang jeg. Mannen stilte opp hvis han ikke var på turnus. Og faren min som bodde der og stilte opp med unntak av året han ble operert

Vi stiller opp når vi kan.

Stiller alltid opp i borettslaget. Det er en selvfølge. I bhg hadde jeg ikke mulighet fordi jeg er alene med barnet mitt og ikke kunne ha ham med meg. Stiller også opp i fotballen samt håndballen. Gjør det med glede! :)

Jeg stiller alltid opp så lenge jeg har mulighet, men om jeg ikke kan ha med frøkna er det avhengig at jeg har barnepass.

Back
Topp