Dugnasarbeide

Hvis du tenker dugnadsarbeid som i dugnad for klubber og foreninger så stiller jeg og mannen nok mer opp enn de aller fleste. For min del er det nok 2-3 timer i uka og mannen har ca 5 timer i uka. Men det har også mye med interesse å gjøre.
I forhold til barn bytter vi på slik at begge får komme seg ivei iløpet av uka :)

Her stiller vi opp dersom vi har mulighet. Pga 4 (snart 5) barn, jobb og helsemessige årsaker er det ikke så ofte jeg hjelper til så mye, men da prøver mannen min å bidra. Vi bor på et lite sted, og da blir det veldig synlig når det er noen som aldri stiller opp...

Ja vi har alltid stilt opp i bhg og her i borettslaget. Irriterer meg grønn over de som ikke gjør det..! Er som regel alltid de samme som ikke dukker opp.. Vi har alltid hatt med oss barna i bhg, de har "hjulpet" til så godt de kan ;)

Vi har ikke hatt mulighet til å stille på selve dugnadsdato i borettslaget her vi bor, men da har vi heller gjort det vi kan noen dager i forveien.. :)

Såvidt jeg vet har det bare foregått én dugnad om noe som angikk meg/mine, og da hadde vi ikke mulighet til å stille opp. Orker faktisk ikke møte på dugnad for aktiviteter/organisasjoner som ikke vi deltar på eller har noe å gjøre med.

Er det noe som angår oss så møter jeg/vi nok dersom vi har mulighet.

Stiller alltid opp, men det er foreløpig kun i barnehagen det er aktuelt da. Synes det er hyggelig :)

Dugnad er jo veldig viktig hvis man skal få til noe uten at det koster masse penger. Kan man ikke så kan man ikke, men hvis man bevisst dropper det og ikke gidder så syns jeg ikke man kan forvente noenting tilbake heller.
Her er det foreløpig lite dugnad, men når det begynner så skal vi absolutt delta om vi har mulighet.

Hadde dugnad på lekeplassen i nabolaget sist sommer. Vi var vel 4 familier som dukka opp. Helt greit. Men det tragiske var jo å se de andre naboene (med barn) lå å solte seg på terrassen... :o

Prøver å stille opp på det vi kan. :)

Her stiller vi stort sett alltid opp, i borettslaget her er det jo også av egen interesse. Når det gjelder barna og deres fritidsaktiviteter, gjør vi det for dem :)

Stiller opp!! Men er ikke særlig glad i det[emoji52]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hadde dugnad på lekeplassen i nabolaget sist sommer. Vi var vel 4 familier som dukka opp. Helt greit. Men det tragiske var jo å se de andre naboene (med barn) lå å solte seg på terrassen... :o

Prøver å stille opp på det vi kan. :)
Helt utrolig at de ikke har dårlig samvittighet da :-/
Her har det vært en del dugnad for å ruste opp lekeplassen. Syns folk er kjempeflinke til å stille opp. En ting er at barnefamiliene stiller, men det var en del av den eldre generasjon som dukka opp også. De syns det er så trivelig at lekeplassen blir et samlingspunkt, og de ser nok også at den kan bære god å finne når de har barnebarn på besøk :-)

*kremt kremt* uff nei jeg må skjerpe meg nå i ny blokk. Da får jeg trø til :)

Stiller opp på det vi kan :) Irriterer meg over folk som ikke stiller opp fordi de ikke gidder...og bare nyter av godene...så skal ikke være sånn sjøl ;) I tillegg elsker jeg å bake og lage mat, så hvis jeg kan bidra med sånt er det jo faktisk bare moro :D

Velforeningen i gaten vi bor har dugnad rundt 2 -4 ganger i året- og vi stiller ikke opp- vi betaler rundt 1500kr i halv året- så den dugnaden gidder jeg faktisk ikke bli med på, og ikke har jeg dårlig samvittighet for det heller! Men så nyter vi heller ikke av "godene" som følger med heller!

Blir annerledes når lillegutt kommer- det igjen er noe annet! ;-)

Stiller opp når vi gidder. Men i husleia våres betaler vi 50 kr i måneden som utgjør 350 pr dugnad. Så har ikke dårlig samvittighet for å ikke være med.. Men er vi med får vi 350 kr tilbake.

Back
Topp