Dugnader

Stiller opp når det passer seg slik, er (heldigvis) ikke så ofte vi får forespørsel. Bor ikke i borettslag, barnehagen har aldri hatt såvidt meg bekjent, men har vært litt med fotballen. Er ofte "selge-kalendere-eller-lignende" type dugnad da, så det er vi jo selvsagt med på uansett. Men ellers kommer jo helsa først, baker heller hvis jeg feks ikke klarer male etc.

Ja vi møter. Møter man ikke i barnehagen blir man fakturert per time. De har en fellesdugnad i året der man har med barna og felles grilling halvveis. Veldig koselig.
I tillegg er det flere skanser igjennom året for de som ikke kan det. Må ta 4 timer iløpet av barnehageåret.
Nå da det var mye snøfall møtte mannen og en til å måkte snø av taket. Så da var 1,5 time unnagjort.

Ja vi møter. Møter man ikke i barnehagen blir man fakturert per time. De har en fellesdugnad i året der man har med barna og felles grilling halvveis. Veldig koselig.
I tillegg er det flere skanser igjennom året for de som ikke kan det. Må ta 4 timer iløpet av barnehageåret.
Nå da det var mye snøfall møtte mannen og en til å måkte snø av taket. Så da var 1,5 time unnagjort.
Aldri hørt om? 4 timer dugnad per år...er det per barn eller per voksen?

Blitt invitert til dugnad en gang barne men da var vi på ferie

Vi er med så fremst vi kan. Jeg er kronisk syk, men prøver å gjøre nytte for meg.

Sånn var det i den gamle barnehagen til ungene også. Syns det var veldig greit

Stiller opp så lenge det er frivillig. Tvinger de frem deltakere med trusler om bot og pengebetaling, blir jeg litt vrang og vil helst ikke delta.
Kaller man det dugnad så er det frivillig og ikke tvang ;)

Er du flink til å stille opp på dugnader, eller prøver du så godt du kan å lure deg unna?
(Dugnadr for borettslag, skolen, idrett, korps osv)

Stiller på alt av dugnader.
Man er avhengig av dugnader for å få det til å gå rundt, så stiller mer enn gjerne.

Vi stiller når vi kan.
Dog "snek vi oss unna" på juletrefesten til bhg nå før jul. Når vi ble satt på den første vakten for tredje gang på rad, og flere foreldre har sluppet helt unna hver gang, ble jeg litt gretten og trassen. De skjønner visst ikke at ikke alle kan dra fra jobb tre timer tidligere.

Stiller opp. Nå slipper vi dugnader i fotball, fordi mannen er trener. Trenere og lagleder slipper dugnader. Men alt annet stiller vi opp på.

Stiller opp. Nå slipper vi dugnader i fotball, fordi mannen er trener. Trenere og lagleder slipper dugnader. Men alt annet stiller vi opp på.
Jeg slipper kioskvakt, siden mannen er en av trenerene, vi har jo to barn til, så når han er opptatt med laget må jo jeg ta meg av de andre. Men jeg kan gjerne bake, det er ikke noe problem. Har vel dog bare gjort det et par ganger.

På skolen har de en "foreldre til allergibarn baker noe deres barn kan spise" greie,og det er jo fint, men følgelig måtte jeg stille med eggefri kake hver gang inntil han vokste det av seg. Nå må han bare unngå valnøtter, og det er det ikke mye av på slike kaker.

Men å bake føles ikke som dugnad. Det er bare sånt man gjør.

Jeg er flink å sende mannen på dugnader. :p

Han liker det, så jeg blir hjemme med ungen stort sett. :)

Ja når det er dugnad blir det prioritert foran andre ting. Det er viktig å bidra:)

Ja, jeg stiller alltid opp

Per familie. Så møter både jeg og mannen trenger vi bare være der i 2 timer. Er vanlig i mange barnehager, andre barnehagen her har 10 timer i året :O

Jeg elsker dugnader! Syns det er gøy å være til nytte, også blir det så fint etterpå :) syns alle anledninger til å samle folk og gjøre noe sammen, gjerne med kake og kaffe/grilling underveis eller etter. Gleder meg til frøkna blir stor nok til at vi skal på dugnader der hun går i barnehage og på idrettslag :D i barnehagen jeg jobbet i før var det dugnad hvert år, og vi som jobbet der kunne velge å delta, og jeg deltok alltid :) syns folk som hater dugnad kan få lov til å holde seg hjemme, og folk som syns det er greit eller liker det kan komme. Er best når folk er i godt humør uansett :) skjønner veldig godt at noen ikke orker eller har mulighet!

Back
Topp