Dugnader

*RoM*

Elsker forumet
Er du flink til å stille opp på dugnader, eller prøver du så godt du kan å lure deg unna?
(Dugnadr for borettslag, skolen, idrett, korps osv)

Klart vi stiller opp, det er noe som hører til det å ha barn.
Om ingen stiller opp vil også fritidsaktiviteter bli mye dyrere

Sist så fikk jeg mannen til å ta dugnaden vår :p Viss ikke han hadde gjort det, så måtte selvfølgelig jeg gjort det :)

Vi har vel kun blitt invitert til en, men den dagen var vi opptatt. Barnehagen ahdde heldigvis forståelse for det, selv syntes jeg det var skikkelig ekkelt å måtte si nei. Planlegger å være med på så mye som mulig av slikt arbeid. Oppvokst i et tun der så godt som alle ble med på dugnad om våren. Deretter ble det servert kaker og kaffe. Veldig koselig :)

Må vel ærlig innrømme at vi ikke er særlig flinke. Jeg er kronisk syk og mannen min jobber helt andre tider enn de fleste her. Så innen han er hjemme fra jobb, så er det som regel over. Men har han muligheten og er hjemme, så reiser han selvfølgelig. Jeg må da være hjem med ungen.

Må innrømme at jeg motvillig stiller opp på de fleste, skjønner jo at det må gjøres.

Jeg synes det er trivelig ;) i mitt borettslag er det sånn at om man ikke er i fysisk stand til å hjelpe kan man koker kaffi osv.

Er ikke så mye for vår del enda, men mannen har vært med på en del i nabolaget. :)

Vi stiller opp. Jeg sliter veldig med ryggen, så mannen tar de tyngste oppgavene.

Stiller opp når vi kan. Hender jo avtaler kommer i veien. Men oftest kan vi :)

Stiller opp i stallen :) men når hu dreiv med idrett syns vi ærlig talt mye av det var tull. Så hadde vi noen grunn til å slippe så brukte vi den...

Jeg velger litt ut i fra situasjonen. Når jeg var høygravid og hadde liten baby valgte jeg det bort, mulig folk tenker på det som å snike unna men ikke alltid man har mulighet. Og i andre tider der jeg har hatt god mulighet så tok jeg gjerne dobbelt. Feks å både bake OG være med å rigge. Har også trent to grupper et halvt år gratis.

Dugnad ift borettslag og slikt har jeg kun stilt opp som eier, ikke leietaker. Det mener jeg er eiers ansvar.

Jeg stiller som regel alltid opp på dugnader som holdes av borettslaget!

Har nettopp fått barn, så har ingen andre dugnader å stille opp på enda! Men når den tid kommer vil jeg stille opp uten å nøle :)

Ja, selvsagt stiller jeg på dugnader. Selv om jeg fysisk har en del veldig klare begrensninger, kan jeg gjøre andre ting som å hjelpe til med organisering, lage kaffe, blande saft, bake kake, skaffe engangsservise osv. Dugnadsarbeidet bidrar jo til vårt felles miljø, enten det er gjennom fotballen, borettslaget eller skolen/bhg.

Stort sett mannen som har gått i det siste. Da vi bodde i borettslag gikk en eller begge avhengig av om jeg var gravid med bekkenløsning eller hadde nyfødt baby, men var med med ungene etter beste evne når de var født.

Barnehagen vår har ikke, men jeg baker til fotball og skole, mannen er hjelpetrener på fotball og fau-leder på skolen så det faller sin kvote og vel så det på oss, han er vel innstilt som leder i idrettslaget også. Noen må ta den jobben, ellers blir det nedlagt. Så sa gjør han det da.

Back
Topp