Du vet du er gravid når…

Når mannen lukter vondt :hilarious: (Han lukter godt altså, er bare luktesansen min som går bananas)

man må legge seg ned på gulvet mens man står og lager middag. Hypotensivt blodtrykk o how Ive missed you :meh:

Når huset ikke er julevasket eller dypryddet, man bare har bakt ett slag og man ikke har handlet inn noe ekstra en uke før julaften. :dead: Orker ikke, er for svimmel og kvalm.
Samme her :hungover: I år får vi bare ha litt lavere forventninger til hva vi kan klare å få til. Gjøre det beste ut av situasjonen :Heartpink

Det er sant at fisk inneholder miljøgifter, men holder på å lese en bok «real food for pregnancy» og der sier de at sjømat inneholder essensielle næringstoffer for babyen som er vanskelig å få i andre matvarer (feks jod, selen og zink). I tillegg så viser studier at det høye innholdet av jod gjør at effekten av miljøgifter blir mindre og at effekten av å ikke spise sjømat er verre enn effekten av miljøgifter. Derfor er det bedre å spise små fisk og skalldyr som har lavere innhold av miljøgifter enn store fisk som har levd lengre og derfor fått et høyere innhold av miljøgifter.
Hei. Det hørtes ut som en spennende bok! :happy: Selv synes jeg ernæring og forskning om det er veldig gøy! Skulle nesten hatt en egen tråd om det etterhvert:p
Har hørt en del på podcasten «Leger om Livet» som prater mye om ernæring og hvordan det påvirker sykdom og helse generelt, og Helene Ragnhild har skrevet mye om ernæring og fertilitet osv på bloggen sin om man leter i arkivene. Veldig interresant!
Paranøtter inneholder mye selen, max 8 stk til dagen for å unngå for mye inntak. Sesamfrø inneholder en del sink, også gulost og bønner. :Heartred

Når man ikke får i seg mat gjennom dagen men kroppen er sulten på kvelden og man plutselig spiser 1kg fruktsalat... En halv ananas, en kvart cantaloupe, en kvart vannmelon, en pære, et eple, en appelsin og druer. :oops: Var sykt digg da, men trodde jeg skulle ha nok til hvertfall 3 måltider/snacks. :wacky: Dessverre ikke mange kcal... Jaja, ble hydrert iallfall.

Last edited:
Når man er kvalm, og meg som er alt for mye følelsesmenneske plutselig gruer meg ekstremt til å fortelle jobb om det og hva de skal tenke :shifty: Ovetenker alt for mye, og føler hormonene gjør det verre :shifty:

hannkjønnet er på butikken i skrivende stund fordi sjokolade kan jo være godt? Er ikke glad i sjokolade til vanlig

Back
Topp