Du som har barnet forovervendt

Tuva er 3,5 år og sitter nå forovervendt. Hun er veldig lang, og fikk ikke plass i Be Safe setet lenger. Vi tok oss ikke råd til å kjøpe et bakovervendt sete opp til 25 kg som hun kunne bruke 1 år, valgte heller å kjøpe beltestol med en gang. Nora sitter bakovervendt da, og skal gjøre det leeeeeeeenge!

Fordi han er snart 4 år. hehe, ikke bare derfor da, men han begynte å ville sitte fremover, dvs, han nektet å sette seg ned i stolen, han ville heller sitte på kne i den og ser fremover, dessuten så er det så trangt å få gutten inn i bilen når han begynte å bli så stor, måtte krølle seg sammen som en ball og skalle huet i døråpninga for å komme seg inn. Hadde tenkt å la han sitte bakover til han ble 4 år, men snudde han når han var litt over 3 år.[:)]

fordi jeg ikke har bil, kjører sjeldent lange turer og flytter sete mellom 4 biler.. alt for
tungvindt å sette det bakovervendt da![;)]

ORIGINAL: Karianne31

Snuppa på 2,5 sitter foreløbig bakovervendt, men vokser snart ut av setet sitt. Vi har lett etter bakovervendt sete, men finner rett og slett ikke et som passer i bilen vår. Det provoserer meg egentlig litt, vi har en mazda 6 så det er jo ikke en liten bil heller. Så neste setet her blir desverre forovervendt.

Så rart.. Vi har plass i vår bil. Izi Combi bakover.. Og vi har en Mazda 3, mens et vennepar av oss har Mazda 6! Sønnen der er 2 og sitter bakover i Izi Combi. Vi har hatt begge ungene i to seter med på tur.. Det gikk fint.

vi snudde ved litt over to år, pga han ble for tung for bilsete han hadde. det koster en formue å holde han trygg i alle mulig situasjoner, så vi prioriterte ikke et bakovervendt sete opp til 25kg etter det pga myyyye annet å bruke penger på også. har kjøpt seriekoblet brannvarsler til alle rom i huset, byttet alle stikkontakter til sånn med integrert barnesikring, ikke bare i bilen de skal være sikre[:D]

fordi vi kjøpte det før hun ble født og viste ikke det var kun forovervendt.
men når vi fannt det ut beholdt vi det fordi det er et bra sete.
kjempefornøyd med det!

For han kastet opp hver eneste tur som var over 1 mil, klage værre en verst og ville aldri bli med i bilen. Prøvde 2 forskjellige bakovervendte før vi kapitulerte og tenkte at det kan umulig være noe koselig å kjøre når man blir så kvalm. Han har forandret helt syn på det å kjøre bil nå som han sitter forovervendt.

Fordi vi ikke hadde plass til noe bakovervendt sete. Vi har kjøpt et rent fremovervendt et, fordi de er sikrere fremovervendt enn kombisetene er.

Etter at jeg var så smådum i sommer å lot henne sitte framovervendt pga biltur, og hu fikk se film, så nekter hu å sitte bakovervendt..[&:]
Hyler og trasser som verst er når jeg skal prøve å ha henne bakovervendt.
Så har igrunn gitt opp.

Først pga urolige unger hvis de sitter bakover og for det andre, har ikke plass i bilen!!
Null sjans og har i hvertfall ikke råd til ny bil[&:]

ORIGINAL: Hyssamaia!

ORIGINAL: Heijdii

fordi jeg ikke har bil, kjører sjeldent lange turer og flytter sete mellom 4 biler.. alt for
tungvindt å sette det bakovervendt da![;)]

kunne vel egentlig bare signert deg jeg[8D]

jeg drar med meg en britax multitec, tungt, men funker

min sitter forovervendt rett og slett fordi jeg ikke viste bedre når jeg kjøpte sete, når jeg da ble fortalt bedre, var han 2,5år gammel, og jeg hadde ikke råd til å kjøpe nytt sete, jeg har heller ikke bil så er veldig kjelden det blir brukt i det hele tatt da...

Snuppa på 2,5 sitter foreløbig bakovervendt, men vokser snart ut av setet sitt. Vi har lett etter bakovervendt sete, men finner rett og slett ikke et som passer i bilen vår. Det provoserer meg egentlig litt, vi har en mazda 6 så det er jo ikke en liten bil heller. Så neste setet her blir desverre forovervendt.

Det har jeg vanskelkig for å tro.. Hvilke seter har dere prøvd da?

ORIGINAL: Thunderella

Så rart.. Vi har plass i vår bil. Izi Combi bakover.. Og vi har en Mazda 3, mens et vennepar av oss har Mazda 6! Sønnen der er 2 og sitter bakover i Izi Combi. Vi har hatt begge ungene i to seter med på tur.. Det gikk fint.

Ja altså det er plass til selve setet, men da kan ikke jeg eller mannen sitte i passasjersetet foran. Jeg har multitec setet i mazda 3, men den kjører jeg stort sett alene, uten passasjer, så da gjør det ikke så mye.

Izi Combi er like stort som det vi har nå som også er et 0-18 kg sete, og det er hun snart for lang i ryggen til.

søster er bakover men bror er forover for han plages med føttene. Ikke bare er han stor ( å sitter trangt ) men han mister følelsen i føttene, å BARE kneller når han sitter bakover med føttene sånn som han gjør. Har det problemet at føttene sovner veldig lett,  ( når han går han han pløutselig bare falle, i det han går - beina svikter.  Har vært mye med han å føttene helt fra han var liten, å de prøver å finne ut av det nå )
Men sitter fremovervent for da sitter han MYE bedre, å plages ikke med at han får vondt i føttene å at han mister følelsen  å ikke klarer å gå når vi tar han ut av bilen etter 20-30 min. Så derfor.
Om folk mener det er teit eller uansvarlig det driter jeg i. De selger jo forovervente seter for en grunn. Men skal ha tulla bakover vent så lenge vi klarer! Helt til det byr på problemer. Å vet at barn kan sitte bøyd med føttene, å at de fleste ikke tar skade av det, men min plages med det, å da er det MER farlig å kjøre bil alene med barna viss man har barn som gråter å er veldig urolig i bilen på lengre turer - det gør at foreldre kan bli distraherte å da kan det også skje ting.

Jeg gjorde pga av bilsyke og barnets lengde. [:)]

ORIGINAL: RonjaSinMamma

Kvifor har du barnet ditt forover?

IKKJE ein tråd for å lage kangling, berre lurer på grunnen [:)]

haha, har sluttet og tro på julenissen jeg da[;)]

fordi det er meg klinkende likegyldig hvilken vei ungene mine stter,bare de sitter bom fast i setene sine,og setene er stabile i setene på bilen.

ORIGINAL: Sicily

Har prøvd, multitech, Acta Graco, og two way elite. Det er plass til setene, men ikke til meg eller mannen i setet foran. 0-18 kg setene er hun snart for lang i ryggen til.

ORIGINAL: Sicily

Har prøvd, multitech, Acta Graco, og two way elite. Det er plass til setene, men ikke til meg eller mannen i setet foran. 0-18 kg setene er hun snart for lang i ryggen til.

Vel, jeg har ikke akkurat plass til å strekke på bena jeg heller, men ofrer det gladelig for å ha min kjæreste skatt sikret best mulig. Du kan ikke prøve å innbille meg at du ikke har plass til Britax MT bakover og en voksen i passasjersetet foran i en Mazda 6.. Det er et spørsmål om prioritering.

Back
Topp