Du som har barnet forovervendt

Eldste sitter fremovervendt, gjort det siden han ble storebror. Lillebror overtok hans bakovervendte sete allerede fra fødselen av og vi valgte å invistere i et godt fremovervendt sete da rene fremovervendte er bedre enn kombiseter og det ville bare være et tidsspørsmål før vi sannsynligvis måtte snu'n allikevel... Men jeg er like glad i gutta mine som enhver annen[:D]

Jeg har nå snudd begge de eldste fremover. Dette for å få plass til tre barn i bilen min rett og slett. Det er ikke plass om de er bakovervent. Har ikke råd til å bytte bil...

ORIGINAL: alltidlente

ORIGINAL: kat*

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Løvetannbarnet

Dere som er likegyldige til om barna sitter forovervendt eller bakovervendt: Har dere vært inne på trygg trafikk?? Leste en artikkel om at barn som sitter bakovervendt har 92% sjanse for å overleve en ulykke, mens barn som sitter forovervendt kun har 60% sjanse for å overleve...

Er ikke det grunn nok til å bry seg?? Er snakk om barnas liv!!!

Skjønner de som må ha barna forovervendt pga seriøse grunner, men de som bare ikke bryr seg om hvilken vei barna sitter synes jeg burde tenke seg om litt mer. Er faktisk barnas liv som er på spill!!

Jeg tror ikke jeg kan telle på en hånd hvor mange som er likgyldige til hva vei barnet sitter i bilen her i denne tråden[;)]

Dette er et TYPISK provoserende og unødvendig innlegg. INGEN her inne vil sette barnas liv på spill. (DRØYT å skrive det der faktisk!!!)

Håper dere som kjemper så voldsomt for bakover-sete i denne tråden er ikke-røykere... Og at dere ikke røyka under svangerskapet. Og ikke utsetter barna for passiv røyk. Og ikke lar dem spise mye sukker, se mye tv, spille voldelige tv-spill, drikke av aventflasker etc. [8|]

uhhm...huh???[8|] Så fordi mine barn sitter bakovervendt kan jeg ikke gjøre noen andre feil som mamma??[8|]

... tror nok hun mente de som "hakket" på fremovervendte mødre, altså ikke deg...[;)]

ORIGINAL: Mamsemumsen

Det er ikke plass til å ha bakovervendt sete i bilen og vi har ikke råd til å kjøpe ny bil.

Minsten har bakovervendt, men største har forover pga for liten plass... Og for dårlig økonomi til å kjøpe ny bil...

ORIGINAL: Nikki!

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Mamsemumsen

Det er ikke plass til å ha bakovervendt sete i bilen og vi har ikke råd til å kjøpe ny bil.

Heh.. Det er plass til bakovervendt sete i en vw golf hvis man bare gidder å finne det riktige setet og ofre litt benplass for seg selv..

nåja..
jeg har golf, ikke lett med bakovervendt der.
kjøpte ny bil, siden det var dårlig plass i a4 med forovervendt....
så ting er ikke alltid så lett..

Vi har wv golf med britax twe bakovervent,går helt fint det[:)]

ORIGINAL: Labambie

Masse "kreative" svar her... Greit at man MÅ snu barnet av helsemessige årsaker osv osv, men uansett da.. Det kan ALDRI debatteres at ikke bakovervendt er sikrest, det VET vi nå.. Er liksom mange her som rettferdiggjør valget sitt, og det er helt unødvendig da. Om det skulle smelle, det er da man kanskje kan begynne å tenke hva hvis....
Helt enig[:)]

Back
Topp