Du som har barnet forovervendt

yolo

Forelsket i forumet
Kvifor har du barnet ditt forover?

IKKJE ein tråd for å lage kangling, berre lurer på grunnen [:)]

vet om noen som gjør det pgr bilsyke.

ORIGINAL: fairy

Det blir jo ALLTID krangling når noen lager slike tråder..

Ikkje om folk svarer på spm, enkelt og greit [:)]

Kjøpte det på finn.no tilfeldigvis var det forovervendt, vi har ikke bil, så sjeldent det blir brukt[;)] 

Jeg bare svarer på spm nå [:)]:

Snuppa mi har hyyylt og grått helt siden hun var nyfødt når hun skulle sitte i bilen! Vi trodde først at det var fordi hun måtte sitte fast, men en dag da hun var 8 mnd måtte venninna mi kjøre oss hjem pga dårlig vær (vi hadde trillet på besøk). Hun hadde forovervendt bilstol. Det ble STILLE i baksetet!!! Heeeelt stille!!!! Og da måtte jeg prøve det selv, og det ble en helt annen verden!!!

Det spilte ingen trille om hun satt bakovervendt framme, om hun fikk dvd å se på, om søster satt bak sammen med henne, eller om vi tok pauser hvert 5.minutt!! Boller hjalp heller ikke, hun hyyyylte uansett!!!!!!

Så da ble valget klart, det aller beste for oss som familie var å snu bilstolen!!!! [:)]

Mine har stort sett sittet forovervendt fra 2 år. Grunnene er fler. Jentene taklet ikke å sitte bakover pga bilsyke. De blir i dag (6 og 8år) kvalme bare av å kjøre en halvtime i bil hvis de ikke sitter foran. En annen ting er at de er veldig lange alle sammen, og blir sittende med knea oppunder haka.

Men jeg synes ikke det for tidlig å snu ved 2-år, jeg... [:)]

Minsten sitter fortsatt bakovervendt, men eldstemann sitter forovervendt. Han prøvde bakovervendt ei stund, men han klagde så på at det gjorde vondt i beina. Han grein hver kjøretur fordi det verka sånn, så til slutt så vi ikke noe annen mulighet enn å snu sete og da slutta han å klage og grine.

Hun som jobber i babyutstyrsbutikken der jeg handler har sønnen forovervendt fordi det er ikke plass til han bakovervendt, men hun syns det er best bakovervendt selv. Han er 2,5 tror jeg...

Fordi han blir rasende av å sitte bakovervendt..
Han er snart 2,5 år men har sittet forovervendt siden han var 18mnd ca...
(og vi har bakovervendt stol nå som kan snues begge veier men han nekter, antageligvis pga storesøstra si på 6 år som sitter forovervendt)

Lillesøster skal sitte bakover helt til vi evt møter problemstillinger også tar vi det derifra og ser..

Selv har vi det bakoverlent, og tenker å ha det så lenge det går.
Jeg kjenner et par og de måtte snu setet til ungen tidlig, og dette var fordi ungen HYLTE i bilen hver eneste gang.
De trodde ungen var bilsyk. barnet ble stille i bilen da setet ble snudd.

Ved slike grunner bør man absolutt snu setet i bilen, men kan man ha det bakoverlent uten problemer bør man det.

Jeg er selv en person som blir fort kvalm i bil, buss osv...jeg vet hvor grusomt det er.

Fordi hun ikke takler å sitte bakovervendt. Tror hun ble litt redd fordi hun ble snudd bort fra oss. Når vi snudde henne så stoppet det. [;)] Meeen, vi har ikke bil engang lenger så blir jo ikke mye kjøring da..[8D]

Fordi de er så store (5,5 år og 7 år) at de ikke får plass bakovervendt ;) Begge guttene er lange og tunge.

Gjorde det fordi Emilie ble bilsjuk og et helvete å ha med å gjøre. Nå elsker hun å kjøre lange turer i bil, og sovner som regel ganske kjapt. Før så kunne jeg i grunnen bare se laaangt etter det. Men så fort jeg snudde henne, var det tyst. Hun kunne se meg, og det hjalp nok veldig.

Hun blir desverre bilsyk[:(]har prøvd men nytter ikke.Og har prøvd alt.HUn blir syk bare herifra og bort til barnehagen og syns det blir for galt å dytte i henne reisesyketabletter hver dag.Men på lengre turer prøver vi å få kjørt på natten så hun kan sove for da går det fint.

Snudde henne nå i sommer da hun var ca 3 år og 7 mnd fordi hun syntes det var vondt å sitte sånn.jenta er lang vet ikke akkurat hvor lang men hun bruker 5 år i klær.

eldste jenta mi satt forovervendt fra hu var 1 1/2 år eller noe, for jeg kjøpte en bilstol som ikke kunnes snu.. Men egentlig like greit for hu ble LYN forbanna når hu satt bakovervendt, så da ble det bare sånn[:)]

Snuppa på 2,5 sitter foreløbig bakovervendt, men vokser snart ut av setet sitt. Vi har lett etter bakovervendt sete, men finner rett og slett ikke et som passer i bilen vår. Det provoserer meg egentlig litt, vi har en mazda 6 så det er jo ikke en liten bil heller. Så neste setet her blir desverre forovervendt.

Min ble bilsjuk og hu kastet opp bare vi kom ned bakken fra barnehagen.
Slitsomt.
Vurderte å snu og angrer ikke..
Kaster opp ennå, men myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyye mindre grad enn før..
Husker ikke hvor gammel hun var, et sted mellom 2 og 3 år..

Tips til bilsjuke barn, SEABÅND, min har ikke kastet opp siden vi kjøpe den, har brukt den siden våres...

Back
Topp