40+3 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg fødte 40+5 med de to siste.. Håper det skjer noe snart40+4![]()
Sender masse fødestøvTakkJeg fødte 40+5 med de to siste.. Håper det skjer noe snartSender masse fødestøv
40+6 er i hvert fall det seneste jeg ønsker å føde, fordi førstefødte har bursdag på 41+0. Så tåpelig om de to første (og mulig eneste barna) jeg får har bursdag samme dag
Takk40+6 er i hvert fall det seneste jeg ønsker å føde, fordi førstefødte har bursdag på 41+0. Så tåpelig om de to første (og mulig eneste barna) jeg får har bursdag samme dag
![]()
Om det var det eller crappy traktorvei som hjalp på... 
Jeg har liksom såå lyst til å gjøre noe for å starte fødselen, samtidig så er det noe spesielt med å la kroppen finne ut av dette på egenhånd og se hvilken dato det tilfeldigvis blirLykke til!
Jeg fødte vel 40+6 i svangerskap nr3. Da var jeg så desperat at jeg satte klyx kvelden før for å prøve gi kroppen kickstartOm det var det eller crappy traktorvei som hjalp på...
Ble i alle fall fødsel. Men hjelp så kjedelig å gå over termin altså..!
Om baby ikke gidder komme til 41+0, så får den bare vente til bursdagen er ferdig i alle fall![]()

Jeg har liksom såå lyst til å gjøre noe for å starte fødselen, samtidig så er det noe spesielt med å la kroppen finne ut av dette på egenhånd og se hvilken dato det tilfeldigvis blir
Akkurat nå så føles det ut som jeg aldri skal føde haha. Og jeg vet at jeg ikke er den første som sier det altså![]()
Uff, hvis du følte det sånn så skjønner jeg sykt godt at du ville få noe til å skjeJepp, det føles jo sånn!
Jeg hadde veldig angst på slutten av svangerskapet, og trodde ungen skulle råtne opp inni der om den ble en dag lenger (satt på spissen, men ja), og tåler veldig dårlig psykisk å gå over termin! Så for egen del var det ganske essensielt å få ut ungen. Hvis ikke, hadde jeg sannsynligvis bedt hardt om igangsettingstillatelse på overtidskontrollen altså.
Om man tåler det, så er det jo veldig greit å la kroppen styre selv!
Men altså. Jeg tror ikke noen "kjerringråd" og tiltak fungerer noe særlig godt, om ikke kroppen allerede begynner bli relativt klar for å starte selv.
Stripping + klyx gjorde sykehuset på meg med nr2, dagen før planlagt igangsetting (lite fostervann), i håp om at det startet selv. Og det gjorde det.
Derfor jeg prøvde klyx (etter stripping) med nr3.
Men ja. Man går jo i fødsel til slutt uansett, og i det store bildet har jo ikke noen dager til å fra så mye å si likevel.selv om hver dag er en evighet etter termin altså..!
Jeg har heldigvis ikke noe særlig angst eller noen ekle tanker, men i går følte jeg at jeg holdt på å gå inn i en depresjon fordi jeg var så lei av å være så begrenset som gravid. Det er selvfølgelig veldig midlertidig, og går jo over med en gang fødselen er over!
Ja, det er jo veldig kjedelig å føle seg som en strandet hval, med diettbegrensninger og sånt .. men nå er det heldigvis bare snakk om dager for din delUff, hvis du følte det sånn så skjønner jeg sykt godt at du ville få noe til å skjeJeg har heldigvis ikke noe særlig angst eller noen ekle tanker, men i går følte jeg at jeg holdt på å gå inn i en depresjon fordi jeg var så lei av å være så begrenset som gravid. Det er selvfølgelig veldig midlertidig, og går jo over med en gang fødselen er over!
Problemet dette svangerskapet er at jeg har innbilt meg at jeg ville føde tidligere enn sist, fordi jeg føler «alle» snakker om at andregangsfødende føder tidligere enn med første. Det er jo bare tull!
Enig med deg om at jeg har ingen tiltro til disse kjerringrådene. Stripping og klyx, eller andre mer medisinske ting har jeg selvfølgelig tro på! Men kommer ikke til å be om det så lenge jeg føler meg OK
Føler på den måten at jeg «tåler» det, selv om det går litt opp og ned om dagen altså!
Hun er her hvert øyeblikk heldigvisJa, det er jo veldig kjedelig å føle seg som en strandet hval, med diettbegrensninger og sånt .. men nå er det heldigvis bare snakk om dager for din delLille kommer så snart den er klar!
Og ja, jeg fødte uke 35 med nr1. Med nr2 hadde jeg mentalt forberedt meg på å føde fra uke 33 og utover, så til hun kom i uke 38, følte jeg meg ukevis på overtid. Og nr3, da.. hvor jeg slet skikkelig de siste månedene med angst, også hadde hun ikke komme før nesten uke 41..!!! Nr4 kom i uke 39 da, og var eneste gangen vannet gikk før selve fødselen. Det var også den fødselen som tok lengst tid totalt av alle fire. Så.. man kan ikke tro på noe av det der, "det går fortere for hvert barn" og "føder bestandig tidligere med nr2". Det er HELT tilfeldig, alt sammen![]()

Hun er her hvert øyeblikk heldigvisEn uke i 2. Trimester fløy jo bare av gårde, men en uke nå er som syv uker
Det er såå tilfeldig! Og faktisk alle i min omgangskrets som har fått sitt andre barn, har gått lengre gravid med nr. 2. Så der er det ingen som har født noe tidligere.
Den andre tingen jeg også innbiller meg er at vannet kommer til gå først, fordi det skjedde forrige gang. Men DET er jo egentlig ganske sjeldent, som dine fire fødsler viser til! Nei, her er det over termin, lengre graviditet enn med første og sikkert riene som kommer først![]()
Hahah, sirup er helt riktig beskrivelseJa, kjenner til den.. Etter 37 uker og den magiske "innen termin, det kan skje noe når som helst"-tiden starter, så går tiden i siiiirup...!!
Tipper alt kommer til å være heeelt annerledes denne gangenJeg har også opplevd at riene oppfører seg forskjellig under hver fødsel også, så.. det blir spennende
Du får prøve å komme inn i skikkelig Zen-modus i kveld før du sovner, så kroppen føler seg veldig klar for føding ila natten ! Lykke til![]()
Kan ligge i senga fra kl. 22 og gjespe hundre ganger føles det ut som, men søvnen er så treeeeg.Kjenner til den ogsåHahah, sirup er helt riktig beskrivelse
Jepp, jeg må bare forberede meg på at det blir en helt annen opplevelse - på godt og vondt! Jeg prøver så godt jeg kan og roe ned hver kveld, men sliter sånn med det jeg kaller graviditets-insomnia, så sovner aldri før etter kl. 00Kan ligge i senga fra kl. 22 og gjespe hundre ganger føles det ut som, men søvnen er så treeeeg.
Det skjønner jeg! Får håpe lille kommer dagen før eller dagen etterTakk40+6 er i hvert fall det seneste jeg ønsker å føde, fordi førstefødte har bursdag på 41+0. Så tåpelig om de to første (og mulig eneste barna) jeg får har bursdag samme dag
![]()
Men, er det ikke sånn typisk at det skjer den dagen man ikke vil? 
Får heldigvis slappet av i maaaange timer på kvelden og natten, men blir uansett vekt kl. 7 av førstefødte (eller kl. 6 som i dag). Så kjenner at det er kjipt at jeg ikke bare klarer å sovne i grei tidKjenner til den ogsåmen om du ikke sovner, så kan du jo i alle fall slappe av og kose deg
![]()

Akkurat nå er jeg litt sånn samma hvilken dag det er. Så lenge det skjer i nærmeste fremtid! Får ta konsekvensene senereDet skjønner jeg! Får håpe lille kommer dagen før eller dagen etterMen, er det ikke sånn typisk at det skjer den dagen man ikke vil?
![]()

Ja! Ser den, bare kom liksom! Man, blir rimelig lei på sluttenAkkurat nå er jeg litt sånn samma hvilken dag det er. Så lenge det skjer i nærmeste fremtid! Får ta konsekvensene senere![]()
Er det gutt eller jente?