Du og jeg og vi fire?

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Så har vi endelig bestemt oss. Vi skal skal bli prøvere.
Vi har smakt på ideen i nesten et år nå og dette blir min dagbok i tiden som kommer fram mot det vi håper på blir et nytt kapittel i livet vårt, som for meg har fortonet seg siden et eventyr siden den dagen vi møttes.

Jeg har en datter fra tidligere forhold og han har ingen barn fra før, men er en fantastisk far for datteren min født i 2008. Han har vært i livet vårt siden november 2010 og vi flyttet sammen på ca samme tid året etter.

Akkurat nå er livet fortreffelig. Det er et nytt kapittel i livet mitt både karrieremessig og privat.
Vi har vært forlovet siden november 2012, vi planlegger bryllup i april og vi starter kort tid etter prøvingen for et nytt familiemedlem. Kan det bli bedre? :)

Første prøveperiode starter i April 2013.

-Quorra

Onsdag kom TR som forventet. Det er en gledelig nyhet siden jeg ser ut til å ligge stabilt på 28 dagers sykluser.
Lettelse. One down, one to go!

Nå har jeg stirret på skjermen i sikkert 20 minutter og ikke klart å formulere noe som helst fornuftig. :D
Vi la vekk beskyttelsen i går og har bestemt oss for å ta det som det kommer. Litt for tidlig i forhold til våre planer, men hva gjør vel det :)
Sjekket hva BV sier om syklusen min og hvis den er rett så er vi inne i den fruktbare perioden fra i morgen.
Men i forhold til hva jeg selv mener kommer den 3 dager senere.

Jeg burde kanskje gå å kjøpe test striper... *lykke fnis*

Har en av de øyeblikkene jeg tror jeg blir gal.

Det er nå to dager siden vi la vekk beskyttelsen og hadde oss.
Personlig trodde jeg at el skulle komme om 4 dager, men BV mener den fruktbare perioden min starter i dag.
Men nå tror jeg jammen at jeg tok feil.
Har en av de sjeldne el.smertene og kjenner det mest på venstre side (hurra da blir det mens smerter fra Hel hvis den kommer)
Men det vil da altså si at sjansen for å ha bitt gravid allerede har vært tilstede for to dager siden og EL er i dat.

Det blir action i kveld, men noe sier meg at det kan bli heller smertefult.

Og for sikkerhets skyld tror jeg at jeg lurer meg selv. I 7 tiden i går trodde jeg at jeg brygget på omgangsyke og skulle kaste opp.
For å gjøre det enda bedre har jeg hatt skikkelig hodepine i hele dag, grinete som fy og ta-taaa for 20 min siden så ankom den fantastiske kvalmen igjen.

Jeg tror jeg blir grinete hvis jeg allerede har blitt gravid på første forsøk. o.O Det er bare ikke lov!
(sa hun som ble gravid da hun mistet møydommen, på p-pillen)

og nå vil jeg grine... hormonell sa du? det blir lange 16 dager å vente på teste....

...og der kom kvalmen igjen. Så fort jeg setter baken ned i sofaen. Klarte en halv porsjon pasta med pesto før det sa stopp. Og desserten som jeg snek meg til å kjøpe på butikken i dag likeså. Jeg som hadde så innmari lyst på is.

Det rare er at jeg er i knallform på dagtid. Ønsketenkning må være sterke saker!

Jeg er dog ikke så grinete i dag. (hurra)

Ettermiddagen i går var tung.
Jeg ble skikkelig dårlig, men etter et par timer gikk det over.
Dagen i dag har vært grei, av og på kvalme utover hele dagen og hodepinen er kommet tilbake.
Har prøvd å bøtte nedpå med vann uten at det hjalp. Kvalmen er så rar. Kvalm, men uten å måtte kaste opp. Bare uggen.
Er fortsatt skikkelig hormonell (humørsvingninger uten like). Kan ikke huske at jeg har vært så her emosjonell rundt el.
Har så smått begynt å merke ømme bryster, noe jeg normalt sett ikke får før dagen før tanta kommer.

Det må jo være ønsketenkning som gjør at kroppen inbiller seg ting?
Men hva vet vel jeg om svangerskapskvalme, jeg hadde ikke den plagen i forrige svangerskap. *ler*

Jeg er i grunn litt redd for å bli gravid med tanke på hvor lett forrige svangerskap var.
Jeg tviler på jeg blir like bortskjemt om det blir en neste gang.

Glem det jeg sa om at jeg så smått begynner å få ømme bryster.
Jeg har skikkelig stikkinger i begge bryster. Rakk akkurat å spise middag før det ble skikkelig vondt. Det kjennes faktisk ut som melkespreng.

Og etter å ha spist kom mens murringene tilbake også, men deter et typisk tegn for meg at jeg har EL, men de er ikke så sterke som feks lørdag.

Herregud jeg glemmer jo halvparten av det jeg skulle skrive ned. skikkelig glemsk/ukonsentrert siste par dagene.

Uansett. Smak!
Alt smaker så mye sterkere og jeg er mer gira på frukt enn søtsaker og kaffen smaker ikke så godt.
DET er de to første symptomene jeg hadde sist svangerskap og magen er mer regelmessig enn "normalt".

For de av dere som leser dagboken min, kan jeg dele at jeg alltid har hatt problemer med magen pga sent oppdaget melkeintoleranse så jeg har lært meg til å være veldig var for endringer som skjer i systemet.

Nå gruer jeg meg nesten til å teste, for ingen ting av det jeg har opplevd siste dagene føles normalt for meg, men jeg forventer jo at det er bare ønsketenkning. Når det er sagt oppdaget jeg svangerskapet tidlig sist og.. men å kjenne symptomer to dager etter må jo være ønsketenkning.. ...selv om jeg begynner å tvile.

Jeg er mer emosjonell, (buhu og grinete), jeg er kvalm, jeg har hodepine (murringer, ikke den varianten som normalt sett får meg sengeliggende), maten smarer sterkere, jeg vil heller ha frukt enn søtsaker, skikkelige stikkinger i brystene og samtidig mer avslappet og forloveden kommenterte i stad da jeg skiftet fra jobbklær til pysjbukser og t-skjorte og jeg har ikke sagt noe til han om andre ting som normalt sett burde vært symptomer. Han vet bare at jeg har el i disse dager og skal tisse på en pinne i slutten av mnd.

hmmm...

EL er definitivt over for denne gang. Kroppen justerer seg selv igjen og jeg føler meg tilnærmet normal.
Siste dagers forventinger påvirket kroppen skremmende mye. Aldri før har jeg opplevd endringene i kroppen rundt tiden for EL så sterkt. Jeg vet ikke om jeg skal si jeg er sjokkert eller bare applaudere over hvor fantastisk kroppen er.
Tenk alt den kan gjøre, på godt og vondt!
Enn så langt i dag er det ingen kvalme, men brystene er fortsatt "hovne" og jeg kjenner stikkinger og jeg er veldig avslappet, nesten på grensen til trøtt. Det var mange gjesp fra 12 og utover i dag. *ler*

Det er godt å kunne fyre i peisen og krabbe sammen med veslejenta under et pledd og lese en bok. :)
Jeg elsker late dager hvor jeg kan sitte inne og høre vinden som pisker snøen rundt.

:)

Jeg tror jeg blir gal!

Jeg forsøker å si til meg selv at jeg umulig kan være gravid så fort og langt mindre oppleve symptomer bare etter noen få dager.

Men så ser ut til å være tilfelle.
Ømme bryster som kjennes ut som om jeg har melkespreng, jeg er lett svimmel, kvalm på kvelden og i dag har jeg for første gang opplevd morgenkvalme. :/ Jeg er skikkelig dårlig.
Jeg blir veldig overrasket hvis den testen ikke slår ut positiv om en drøy uke.

Jeg ringte legen i dag og ba om å få en blodprøve, men den vil likevel ikke være klar før mandag eller tirsdag. Da får jeg heller forsøke å vente til jeg kan teste.
Men den kvalmen den var grusom. :/

Hurra! Ingen kvalme, bare ømme bryster.. Ikke dårlig :)

Nei altså sa jeg ingen kvalme i dag? Daaaa tok jeg feil gitt!

Trøtt, grinete (sååå rasjonell ja) og ta-da.. KVALM! Utløst av mat og jentungens matboks fra i går.
Jeg kan ikke spise mat før klokka 10 og etter klokken 6 tydeligvis.

Og jeg er så distre at jeg skulle tro jeg led av ammetåke.
Kan jeg teste snart? Og jeg som tidligere i dag var i relativt god form og trodde jeg kanskje hadde innbilt meg hele greia. haha

Enten er jeg gravid eller så er jeg sjuk, så la oss satse på det første. Igjen.. GRINETE! VELDIG!

I morrest våknet jeg og var i relativt god form, men så fort jeg stod opp så kom kvalmen, ikke fullt så ille, men likevel tilstede.
Det er kanskje verdt å nevne at jeg sover bedre om nettene og at jeg har merkelige drømmer. Men søvnen er generelt bedre.

Tilbake til kvalmen. Jeg hadde en lett hodepine i dag og la meg nedpå og tror jeg sov i halvannen time før jeg våknet av at jeg var skikkelig kvalm. Jeg må ikke spy, men jeg er kvalm.
Jeg begynner å bli temmelig desperat nå for den kommer så plutselig og hvis dette er den berømmelige morgenkvalmen hvordan skal jeg greie å skjule det for kolleger? Jeg har ingen intensjon om å fortelle at jeg er gravid før jeg har troen på at dette går bra. Aller helst vil jeg vente så lenge jeg kan før jeg forteller det.
Og det er vel neppe vanlig å få kvalmen to dager etter første samleie?
Det er litt skremmende og jeg tenker ofte at om dette er innbildning må det være noe annet galt.
Er dette ikke innbildning så virker det som om at jeg er en av de som har anlegg for å få den heftige varianten av morgenkvalme. Forrige svangerskap hadde jeg jo ingen ting.

Tror jeg burde få tatt en blodprøve hos legen og få profesjonelle råd.

I dag opplevde jeg både en kvalmebølge og jeg har økende mensmurringer. Har hatt et par andre stikkende smerter i magen og. Mest på høyre side og det sitter relativt høyt opp. Merkelig.

Men jeg er veldig glad for at kvalmen har avtatt, jeg tror egentlig nå at det skyldes stress.
7 dager til IKM :)

ARG! BRONKITT!
Det begynte med småhoste i går og våknet i natt med alt for høy hvilepuls, "hjerterulling" og et voksende tre i brystet.
Svidde av den andre testen min i ren desperasjon siden jeg skjønte at her måtte det medisiner til.
Ikke noe utslag. (som forventet).

Jeg må innrømme at jeg kjente ikke syklusen min så godt som jeg trodde lenger. Jeg har jo ikke fulgt med, men pleier stort sett å få EL 10 dager etter at jeg slutter å blø. Denne gangen kom det alt for tidlig og alle "symptomene" skyldes trolig bare stress.

Vi hadde jo tenkt å vente litt til og jeg føler kankjse at det var litt forhastet å legge vekk prevansjonen når vi gjorde.
Jobbmessig passer det jo fryktelig dårlig om det skulle klaffe nå. Men når er det egentlig "rett" tidspunkt å få barn?

Men nå er vi helt i startfasenog vi stresser ikke. Det som skjer det skjer. :)

Det positive er at LEgen dro på smilebåndet når jeg sa vi forsøkte å bli gravide. Det hadde jeg aldri trodd.
Fastlegen min har mange likheter med House MD. Haha, huff det er nok stygt å le, men å ha en lege som har en ruskete fortid gjør meg egentlig bare tryggere på at han vet hva han driver med og han har fulgt meg godt opp siden jeg var 15 :)

Dagens to ord. Mensmurringer og hoste! Fantastisk kombo, jeg tror jeg skal riste løs alt som er inni der.

Venter i spenning i DPO land, men har vel kommet til at jeg tviler på positiv test denne måneden.
En uke igjen til IKM... tikk takk tikk takk.

Den siste uken, kanskje halvannen så har jeg begynt med nattlige tissepauser slik som da jeg var gravid med jentungen.
Kvalmen kom tilbake i morges, men jeg kan ikke si om det skyldes pencellinen eller noe annet.
Våknet ca halv 5 i morrest av kvalmen, men jeg vil ikke kaste opp.

Tror jeg er på bedringens vei, for apetitten tar seg opp igjen :)

Så plager i dag: kvalme, tissatrengt og superømme bryster.
De har mer eller midre gjort vondt siden el. :S

Venter på TR!

Jeg synes det er så rart. Jeg har hatt så masse "symptomer" som kan indikere graviditet.
Jeg til og med føler meg gravid, så hvordan kan siste test være negativ?
Er virkelig tankens kraft så sterk? Jeg føler nesten litt ærefrykt over hvor sterkt et ønske i såfall kan påvirke kroppen.
Tenk om jeg kunne brukt den egenskapen til å kurrere flyskrekken min isteden? :)

IKM i morra, men jeg tipper den kommer.

Hvis den kommer tror jeg at jeg skal kjøpe et termometer og begynne å tempe.
Det har hvertfall vært god trening å bruke FF, selv uten å tempe :)
Men det har vært en rar måned. Alle de ulike symptomene og ingen spire. Jeg som kun pleier å legge merke til EL og en og annen mens. (les sjelden skikkelig jævlig mens etter at jeg fikk barn).

IKM :) Negativ test, ingen mens enda.. bare en ticker som helt klart er feilinformert. hahaha

Mensen kom i går kveld.
Jeg ble egentlig litt lettet, for det er veldig mye stress i forhold til jobbsituasjonen nå
Alltid skal alt skje samtidig. *ler*
Men formen er grei og fohåpentligvis blir ikke PP2 like mye berg og dalbane som den første var.
Alle de forventningene og gleden over å prøve å bli gravid er igrunn litt overveldende.

Nå kan jeg hvertfall nyte helgen og påskefri med familien og kanskje blir det et glass rødt til maten. Det kan bli det siste på veldig lenge. :)

Åh.. hadde et skikkelig Deja-vu i dag.
Sitter på møte og får plutselig en følelse av at jeg har vært her før, nå skjer det, og det og om 3 mnd er jeg gravid.
Hallo hvor kom det fra? :eek: Plutselig så jeg liksom ting som kan skje, familieforøkelsen, navn og planlagte aktiviteter. Så rart?!

Denne mensen har vært merkelig. Kom veldig sent på IKM dagen og blødde kraftig (som normalt).
Dag 2-4 var det så kraftige blødninger at jeg blødde gjennom klærne hver andre time og det var mye levret blod.
Den største "klumpen" var faktisk så stor som en handfull. (Beklager detaljer til dere som evt leser, men for meg er dette greit å skrive ned og desverre fører jeg ingen annen dagbok/journal)
Ingen nevneverdige smerter men i går og i dag har jeg hatt smerter i rygg og jeg begynner plutselig å få kraftige mens smerter nå som blødningen avtar. Ikke normalt.:( Holdt tom på å besvime på jobb et par 3 ganger denne uken.

Back
Topp