Droppe julegave til samboer

Vi gir ikke til hverandre. Jeg liker ikke å kjøpe bare fordi vi "må" utveksle gaver. Vi har grei økonomi nå, men var fattige studenter ganske lenge og prioriterte heller å gjøre ting sammen. Synes det er greit å gjøre det sånn enda :) Mannen synes forøvrig det er helt topp da han hater shopping og aldri vet hva han skal gi meg uansett.

Vi er enige om ikke gaver til hverandre, men side han ikke har fått bursdagsgave (i april) eller farsdagsoppmerksomhet har jeg kjøpt noe :)
Vi ble egentlig enige om å kjøpe noe til huset, men vi får heller spare det til neste år :p

Vi dropper å gi hverandre gave og kjøper heller noe felles til oss selv. Nå trenger vi et nytt sett kasseroller så da kjøper vi heller det. Gir hverandre en liten gave som skal være fra barnet da, men det blir bare noe lite.

Vi kjøper ikke julegave til hverandre, men bruker pengene på å finne på noe sammen. De siste årene har vi reist på weekendtur på våren. Dersom det ikkje passer, tar vi en kveld ute å spiser o.l.

Da har vi blitt enig om at julegaven i år blir en overnatting på hotell, med show og middag ute:) Vi har så sjelden barnevakt at dette blir rett og slett en helt perfekt julegave:) Så får vi se hva det blir til neste år;)

Det varierer litt her. Enten kjøper vi til hverandre, noe som gleder og helst overrasker den andre. Mens noen år dropper vi det og kjøper sammen noe dyrere vi har lyst på. I fjor f eks kjøpte vi oss nye ski begge to, så ingen overraskelse der, men vi la de likevel under treet :D Om vi må ha ny TV eller vaskemaskin når julen nærmer seg et år så blir det nok det vi kjøper som felles gave

Kjøper ikke noe til hverandre for vi har ingen ønsker. Har det vi trenger. Gjort det i mange år. Tull å kjøpe noe som ikke blir brukt.

Vi har droppet det. Blir fort unødvendige kjøp når man bare må finne noe, eller så blir gavekjøpet diktert og ingen overraskelse. Sparer heller til ferie og kjøper nødvenigheter når det trengs

Jeg sa i fjor at jeg ville vi skulle droppe å kjøpe julegave til hverandre, men det ble ikke tatt godt imot. Så da ble det julegave da. I år har jeg sagt det samme og har tenkt til å holde meg til det. Synes det er tull å bytte penger og han forventer liksom noe dyrt. I tillegg har han bursdag i jula. Er det flere som ikke kjøper gave til partneren?
Vi kjøper ny komfyr istedet

De jeg liker aller best å gi gave til er sønn og samboer, så det vil jeg fortsette med og det trenger ikke være dyrt for at han blir fornøyd. Hadde vi vært uenige der kunne det nok blitt diskusjon. Vi gir hverandre liste med ting vi ønsker oss, det har vist å gi mest suksess :p han har bursdag rett før jul også, så jeg må skaffe dobbelt opp.

De jeg liker aller best å gi gave til er sønn og samboer, så det vil jeg fortsette med og det trenger ikke være dyrt for at han blir fornøyd. Hadde vi vært uenige der kunne det nok blitt diskusjon. Vi gir hverandre liste med ting vi ønsker oss, det har vist å gi mest suksess :p han har bursdag rett før jul også, så jeg må skaffe dobbelt opp.
Min har bursdag i romjula i tillegg:P

Vi har bestemt oss for å droppe det i år for å kjøpe oss robotstøvsuger :)

Pleier å kjøpe en liten ting til hverandre. I år skal vi kjøpe noe felles som vi trenger, og en liten ting fra mini under treet til pappaen

Har kjøpt tidligere år men i år har vi vel blitt enige om ikke å kjøpe, evt kjøpe noe sammen som vi trenger til huset. Prioriteter heller ungene og når 2 av 3 barn også har bursdag i desember samt jeg på nyåret så går det fort litt ekstra penger. I tillegg får mannen kun lønn for 1 uke i desember så litt lite penger å bruke på julehandel osv i år

Så lenge det er enighet, er det greit å ikke gi/bytte gaver.
Vi setter 200 i år som gavebeløp, bare en liten oppmerksomhet til hverandre uten å koste skjorta. Vi sparer til IVF, og alle sparinger/monner drar i retning av oppfylt ønske.

Vi har heller ansett dyre innkjøp tidligere i året som gave til oss. Ett år kjøpte vi oss ny TV, så kjøpte vi bil. I år vet jeg ikke hva vi skal plukke fra, men vi er ikke så nøye på det. Er bare styr for oss begge å ha enda en å kjøpe til :P

Trenger ikke å være noe stort og dyrt, men forventer en liten oppmerksomhet altså. Kan gjerne være noe jeg trenger, som jeg hadde kjøpt uansett. Elsker gaver, og er god på gi han små gaver i hverdagen.
I år ønsker jeg en weekendtur med han, hvor han har ordnet alt. Sted, hotell, barnepass og hundepass. Tenker ikke at dette er en liten oppmerksomhet altså ;)

Gjør det som er rett for dere. Så lenge begge er enige så er det jo helt topp!
Jeg skulle ønske vi kunne kjøpe en ting sammen, f eks ny seng eller noe større.. men mannen vil ha egen gave.. så da blir det det. Samme for meg egentlig.

I år så kjøper vi en liten sokkegave. En gave som liksom skal få plass i julestrømpen. Det er liksom ikke noe stort, bare noe. Økonomien gjør det ikke så lett å kjøpe noe dyrt, så da gjør vi det enkelt.

Back
Topp