Droppe julegave til samboer

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Jeg sa i fjor at jeg ville vi skulle droppe å kjøpe julegave til hverandre, men det ble ikke tatt godt imot. Så da ble det julegave da. I år har jeg sagt det samme og har tenkt til å holde meg til det. Synes det er tull å bytte penger og han forventer liksom noe dyrt. I tillegg har han bursdag i jula. Er det flere som ikke kjøper gave til partneren?
 
Sånn har vi gjort det også innimellom.
Kommer veldig an på hvor god råd vi har før jul, men vi kjøper uansett ikke dyre gaver.
Vi synes også det er litt tull å bytte penger.
Noen ganger har vi kjøpt noe vi trenger feks.

Her har samboer bursdag i november, så det har hendt jeg har slått sammen også hvis jeg tenker på noe dyrere. Da har vi blitt enige om det.

Jeg blir litt forundret over at man skal forvente noe dyrt jeg da, akkurat som om det er prisen som bestemmer. Synes det er helt horribelt å bruke flere tusen kroner som man kunne brukt til familien på andre ting. Felles aktivitet osv. Men det er oss, andre får bruke hva de vil. Vi pleier å ligge på ca 500 kr i gave til hverandre, og velger å bruke litt mer på ungene istedet
 
Vi har felles økonomi, så det er jo ingen bytting av penger sånn sett. Men det er jo ikke noe annerledes enn med andre vi gir gaver, i praksis er det bytte av penger.

Jeg hadde blitt veldig lei meg om mannen min ikke ville gi meg julegave. Det er ikke pengene som er relevant, men at han har brukt tid på å finne noe han vil gi meg, som han tror vil glede meg. Jeg synes det er veldig merkelig å trumfe det gjennom når den andre parten ikke er positiv til å slutte å gi hverandre gaver.
 
Vi har felles økonomi, så det er jo ingen bytting av penger sånn sett. Men det er jo ikke noe annerledes enn med andre vi gir gaver, i praksis er det bytte av penger.

Jeg hadde blitt veldig lei meg om mannen min ikke ville gi meg julegave. Det er ikke pengene som er relevant, men at han har brukt tid på å finne noe han vil gi meg, som han tror vil glede meg. Jeg synes det er veldig merkelig å trumfe det gjennom når den andre parten ikke er positiv til å slutte å gi hverandre gaver.
Han bruker ikke tid på å finne gave til meg. Jeg må si hva han skal kjøpe, fordi han ikke klarer å finne på noe selv. Så jeg vet alltid hva som ligger under treet:rolleyes:
 
Sånn har vi gjort det også innimellom.
Kommer veldig an på hvor god råd vi har før jul, men vi kjøper uansett ikke dyre gaver.
Vi synes også det er litt tull å bytte penger.
Noen ganger har vi kjøpt noe vi trenger feks.

Her har samboer bursdag i november, så det har hendt jeg har slått sammen også hvis jeg tenker på noe dyrere. Da har vi blitt enige om det.

Jeg blir litt forundret over at man skal forvente noe dyrt jeg da, akkurat som om det er prisen som bestemmer. Synes det er helt horribelt å bruke flere tusen kroner som man kunne brukt til familien på andre ting. Felles aktivitet osv. Men det er oss, andre får bruke hva de vil. Vi pleier å ligge på ca 500 kr i gave til hverandre, og velger å bruke litt mer på ungene istedet
Han er også en sånn type som sjekker opp hvor mye ting koster, så da føler jeg meg enda mer presset til å kjøpe dyrt.
 
Jeg sa i fjor at jeg ville vi skulle droppe å kjøpe julegave til hverandre, men det ble ikke tatt godt imot. Så da ble det julegave da. I år har jeg sagt det samme og har tenkt til å holde meg til det. Synes det er tull å bytte penger og han forventer liksom noe dyrt. I tillegg har han bursdag i jula. Er det flere som ikke kjøper gave til partneren?

Vi kjøper ikke alltid gave til hverandre. Men da er det avtalt på forhånd og begge må være enige:) Så sier vi til familien som sitter rundt at vi heller sparer til en tur eller noe - og så blir på en måte neste tur vi reiser på, gaven til hverandre:happy:
 
Kan ikke huske jeg kjøpte noe i fjor (eller hva jeg evt fikk), var en litt kaos-jul mildt sagt. Min samboer ønsker seg derimot frivillig ingenting, han skulle vel helst ikke fått gave fra noen. MEN han er veldig på å fiske etter hva jeg ønsker meg da..

Er begge enige syns jeg det er helt innafor, men skjønner frustrasjon din om han forventer nye dyrt og en spesifikk gave. Vi ga heller ikke Leah gave i fjor eller til bursdag (1 år), hun får så mye uansett.
 
Vi kjøper en liten ting for å gi hverandre noe. Menn har kanskje en barnlig tilknytning til jul og gaver ;) Det foregår med at når vi er på senteret peker jeh ut ting som er fine. Så får jeg kanskje noe av det til jul. Enkelt og greit. Er mye babyting i år, og det trenger vi. Så er ikke til meg en gang.
 
Jeg sa i fjor at jeg ville vi skulle droppe å kjøpe julegave til hverandre, men det ble ikke tatt godt imot. Så da ble det julegave da. I år har jeg sagt det samme og har tenkt til å holde meg til det. Synes det er tull å bytte penger og han forventer liksom noe dyrt. I tillegg har han bursdag i jula. Er det flere som ikke kjøper gave til partneren?
Vi dropper både bursdag og julegaver til hverandre, men er enige om det da :)

Gubben er dessverre ekstremt dårlig på dette med gaver og jeg elsker å bli overrasket med ting :bag:
Han er heller ikke spesielt opptatt av bursdag og jul, så jeg foreslo i fjor at vi bare dropper gaver og heller legger pengene i å gjøre noe hyggelig sammen :rolleyes:

Hadde en natt på hotell i august, skal på spa med lunsj i dag og har booket oss billetter til to show til neste år, før sommeren :D
 
Han er også en sånn type som sjekker opp hvor mye ting koster, så da føler jeg meg enda mer presset til å kjøpe dyrt.
Høres ut som du kanskje burde gi han et kort med hyggelige ord i julegave. Eller noe hjemmelaget. Så kan han ikke sette verdien på det ;)
 
Hadde en natt på hotell i august, skal på spa med lunsj i dag og har booket oss billetter til to show til neste år, før sommeren :D

Litt misunnelig på dette kjenner jeg:D Vi skal faktisk på en hotellovernatting rett før jul. Er godt over et år siden sist:p
 
Kan ikke huske jeg kjøpte noe i fjor (eller hva jeg evt fikk), var en litt kaos-jul mildt sagt. Min samboer ønsker seg derimot frivillig ingenting, han skulle vel helst ikke fått gave fra noen. MEN han er veldig på å fiske etter hva jeg ønsker meg da..

Er begge enige syns jeg det er helt innafor, men skjønner frustrasjon din om han forventer nye dyrt og en spesifikk gave. Vi ga heller ikke Leah gave i fjor eller til bursdag (1 år), hun får så mye uansett.
Jeg foreslo at vi ikke kjøpte noe da toåringen var 1 år, men det falt heller ikke i god jord:rolleyes: Han fikk så mange pakker av alle andre og det eneste han brydde seg om, var pynten utenpå:p
 
Det varierer hva vi gjør - det blir altid gave fra barna da (ofte pysj, ullaokker, noe sånnt veldig generelt og brukbart)
Vi “mangler” nytt og større tv - kjøper det nok før jul og det blir julegaven.
Vi hadde avtale i fjor om pris - han gikk en del over. Før det har det vært omvent :p
 
Han bruker ikke tid på å finne gave til meg. Jeg må si hva han skal kjøpe, fordi han ikke klarer å finne på noe selv. Så jeg vet alltid hva som ligger under treet:rolleyes:
Akkurat det skjønner jeg at er irriterende. Men hva er motivasjonen hans for å ville fortsette med gavene da?
 
Vi kjøper til hverandre:happy: syns det er koselig å få noe av mannen og at han har måttet tenke litt på meg. Nå skal det sies at han kan være veldig morsom og oppfinnsom i sine gaver. Et år fikk jeg en flaske med en lapp som var rullet sammen, så måtte jeg få den ut av. Klarte ikke å se hva som sto på lappen i flaska. Fristet å bare knuse hele flasken men klarte til slutt å Være oppfinsom å få den ut. Da var det gavekort på spahotell.

vi pleier å bli enige om pris hvert år slik at om vi har mindre penger så bruker vi mindre på gave til hverandre.
 
Nei , vi kommer nok aldri til å droppe å kjøpe gaver til hverandre heller.
Synes det er koselig jeg å finne noe ril hverandre.
 
Ser at vi skiller oss litt ut for vi kjøper ikke julegaver til hverandre. Ingen av oss ser poenget med å «bytte penger». Begge har nok klær og andre materielle ting. Vi bruker heller å si at vi gir hverandre «tid til hverandre» i gave og prioritere litt kjærestetid året rundt. For oss er det en gave vi setter mye mer pris på enn materielle ting.
 
Kjøper ikke til hverandre i år da vi må spare til ulønnet permisjon. Men det blir en liten gave fra 2 åringen på ca 500 kroner tilsammen til oss :)
 
Back
Topp