Drikker du nok?

Alaskahusky

Elsker forumet
Marsmellows-15
Har du tips til hvordan å drikke mer?

Selv drikker jeg kun et glass vann som regel, resten er sort te. Så jeg har en del hodepine og må lære meg å drikke vann, men det er ikke så lett :P

Jeg drikker ett stort glass vann til hvert måltid, da får jeg i meg en del.
Og så har jeg en karaffel i kjøleskapet med vann med frukt eller bær eller noe i så det blir lott smak:)

Jeg pleier å være ganske flink,men når jeg kommer inn i en dårlig periode,fyller jeg opp flasker med vann. Av en eller annen grunn drikker jeg mer hvis jeg har en halvliter med vann på bordet. Og så bytter jeg den ut med en ny flaske fra kjøleskapet når den er tom. Da forsvinner det fort 2 liter :)

Er alt for dårlig til det! Trenger tips selv :p Men jeg er sånn at jeg må ha kaldt kaldt vann, ellers drikker jeg det ikke. Jobber i butikk, så fyller jo noen ganger en flaske, men etter en halvtime feks drikker jeg det ikke fordi det ikke er kaldt nok lenger

Jeg drikker absolutt nok. Men burde drukket mere vann og mindre av annet:p

Drikker ca 1,5 L vann om dagen. Men merker jeg er flinkere til å passe på å drikke vann når jeg er på jobb :)

Jeg drikker aldri vann av glass, kun 0,5l flaske. Føler jeg har mer oversikt over hvor mye jeg drikker da.
Om jeg drikker av glass blir det minimalt med drikking..

Jeg drikker sjeldent noe annet enn vann, er avhengig. Smak på vannet er en god ide, som nevnt lenger oppe. Men for meg må vannet være kaldt. Og helst så¨kaldt som mulig. Nytter ikke med litt kaldt, da er det ikke godt.

Jeg er gravid og craver vann :P

Har hele tiden et stort glass vann stående på bordet og drikker nærmest kontinuerlig. Drikker sikkert for mye vann jeg da. :p

Men før jeg ble gravid drakk jeg kun et glass juice til frokost hver dag. Ellers vann til alle måltider, som regel to-tre glass a 2dl til hvert måltid. Da blir det veldig fort at man får den mengden man behøver for dag. :)

Jeg drikker mye vann. Har alltid vann i et glass eller med meg flaske :)

Har alltid vært dårlig til å drikke nok, og får derfor ofte fort vondt i hodet som en "påminnelse". I natt våknet jeg til og med av at jeg var sykt tørst.. jeg som egentlig ikke har tørsthetsfølelse :p

Har alltid vært dårlig til å drikke. Nå under graviditeten er jeg kjempetørst! Et tips er å ha en flaske med vann, for da er den alltid tilgjengelig:) nå kan jeg drikke 1,5-3 liter om dagen, mot kanskje under halvliteren til vanlig. Og da drikker jeg kun når jeg er tørst.
Man skal jo ikke drikke med mindre man er tørst, men jeg tror jeg ofte glemmer tørsten når jeg ikke har vann lett tilgjengelig.

Hjelper godt å alltid ha en flaske for hånden, ja. :)

Jeg drikker alt for lite gjennom dagen. Men igjen så sier jo ny forskning at man skal drikke når man er tørst og ikke gå å drikke hele dagen.

Drikker når jeg er tørst. Vi er ikke kameler, vi skal ikke nødvendigvis drikke litervis hver dag.

Drikker når jeg er tørst. Vi er ikke kameler, vi skal ikke nødvendigvis drikke litervis hver dag.
Enig med denne! Jeg drikker stort sett kaffe på dagen å kanskje te/kakao på kvelden. Blir jeg tørst innimellom drikker jeg et glass vann. Kroppen sir ifra når den trenger væske :)

Back
Topp